20.06.2014, 00:24 | |
Тема. Якою буває природа Мета: • формувати в учнів поняття „природа, „нежива природа, „жива природа; • вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; • поглибити їх знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей; • формувати вміння спостерігати, робити висновки; • формувати ціннісне ставлення особистості до природи, бажання охороняти і примножувати її красу. Обладнання. Демонстраційний мультимедійний матеріал, мікрофон, ребус, відео файли, ілюстративний матеріал. Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом Хід уроку I. Організація класу Дзвінко продзвенів дзвінок, Всім пора нам на урок, Все у нас уже на місці - Залишились тільки сісти! II. Хвилинка спостережень (слайд 1) — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Що ви можете сказати про небо? - Чи є надворі вітер? III. Мотивація навчальної діяльності 1. Передбачення теми уроку — Діти, поспостерігайте, що знаходиться навколо нас? (яскраве сонце, свіжий вітер, квіти, птахи, люди...) (слайд 2) Розгадування ребуса 2. Бесіда — Отже, як ви думаєте якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку? — Для чого нам це вчити? IV. Робота над темою уроку 1. Метод розвитку критичного мислення. Метод «Гронування». (слайд 3,4) — Як ви думаєте, що таке природа? Діти називають все що на їх думку належить до природи. (На слайді з 'являються декілька колонок: рослини, тварин, нежива природа і, якщо діти називають те, що зроблено руками людини, то розподіляю в іншу колонку) 2. Проблемна ситуація — Що це за групи? Діти називають групи: тварини, рослини, нежива природа. — Зверніть увагу, що рослини розташовані поряд з тваринами. Чому? (Бо вони належать до живої природи.) — Чому кульки, портфель, глобус ... розташовані окремо від слова природа? Висновки дітей. 3. Бесіда про природу (слайд 5 – 7) — Жива природа - це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це? (Це рослини, тварини, гриби, а також люди.) — Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світла, поживні речовини, воду, повітря. 4. Фізхвилинка. Релаксація (слайд 8, відеофільм) — Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям... Учитель. Рослини, тварини і люди — це жива природа. Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа. (Запишіть на правій частині дошки «жива», на лівій — «нежива»). Далі запропонуйте Гру «Малюнки з виставки». Завдання (слайд 9) Віднести малюнки відповідно до написаних слів: Жива і Нежива. Спочатку вибрати об'єкти живої природи, використовуючи технологію методу «Прес». А) «Я вважаю...»; Б)«..., тому що...». 8. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 36, завдання 1). Учні називають предметні малюнки і розфарбовують предмети неживої природи. 9. Робота за підручником (С. 46—47). Учні розглядають нижній малюнок. — Що зайве у першому ряду? (Праска) — Чому? (У цьому ряду зображено рослини. А праска — це річ, яку виготовила людина). — Що зайве у другому ряду? (Морква — це рослина. Глечик, батон, настільна лампа — це речі, зроблені людиною.) 10. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?» (слайд 10 – 13) • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. • Дуб, камінь, Сонце, повітря. • Вітер, річка, білка, веселка, дощ. • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. Розглядаючи малюнки у підручнику (С. 47), учні називають, що належить до природи, а що — ні. Учитель читає текст, вміщений у підручнику. — Назвіть предмети неживої природи. — Що належить до живої природи? Наведіть приклади. — До якої природи належить повітря? (слайд 14) — Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. — До якої природи воно належить? — Вгорі на небі пливуть білі хмаринки... — Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому? — Як ви гадаєте: школа, житловий будинок, що знаходиться біля неї належать до природи? Чому? — А якщо ми візьмемо автомобіль, кран...? — Отже, природа - це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною. 6. ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД "2, 4, ВСІ РАЗОМ" • Робота в парах Розгляд парою 1 ілюстрації рослин, тварин, людей, предметів неживої природи або предметів, зроблених руками людьми. Висновок про те, до якої групи належить те. що зображено на малюнку. Після цього діти об'єднуються в групи: 1 - тварини, 2 – рослини, З - гриби, 4 - нежива природа, 5 - те, що зроблено руками людини. V. Підсумок уроку — От же діти, ми сьогодні на уроці з'ясували що таке природа. — Скажіть, на які дві групи поділяють природу? Наведіть приклади живої і неживої природи. — До якої групи належить людина? — Оскільки людина відрізняється від інших складових природи, тим що вона вміє думати, розмовляти, ми повинні дбати про живу і неживу природу, берегти її. (слайд 15, 16) Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти. Вмійтe ж природу любити, кожній стеблині радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти, дерева і трави... Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави! Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї, все те окрасою буде нашого рідного краю.
Якою буває природа | |
Категорія: 1 клас | | | |
Переглядів: 1482 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |