12.07.2014, 12:11 | |
Тема. Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Казкові хмаринки». Загадка Мета. Закріпити знання учнів про букву «ха» . Формувати навички читати склади і слова з буквою «ха»; вчити читати речення, тексти з вивченими буквами; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, творче мислення, вміння правильно інтонувати речення. Розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення, вміння доводити свою думку. Формувати ціннісне ставлення особистості до природи. Обладнання. Предметні малюнки хмаринки веселої та злої, хом’ячка, мікрофон, фішки, презентація, відеоролик до пісні «Хмаринки» Тип уроку. Закріплення вивченого матеріалу І. Організаційна частина 1. Психологічна підготовка до уроку Знову день починається, 2. Готовність до уроку II. Логопедична розминка 1.Вправи для рухливості губ та язичка Прокинувся зранку наш язичок, відкрив віконечко, подивився наверх – де ж там сонечко сховалося? Та не побачив його: подивився наліво, потім направо, заглянув в озерце. І там його не знайшов.
— Дивіться, яка вона розгнівана. Давайте надуємо щічки, щоб показати, яка вона злючка. А тепер посміхніться до неї. Давайте знову її поперекривляємо і знову посміхнемося. (мультимедійна підтримка) 2. Промовляння скоромовки, вивченої на попередньому уроці Хихотіли дітлахи: — Ха – ха – ха! та Хи – хи – хи! — Хо – хо – хо! та Хе – хе – хе! Посміховисько яке! ІІІ. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності — Отож, хмаринка розвеселилася і хоче,щоб ми сьогодні на уроці попрацювали над закріпленням знань про вивчені букви, їх назви, та відповідні їм звуки, зокрема закріпили знання про звукове значення літери «ха». Будемо вдосконалювати своє мовлення та розвиватимемо уміння будувати речення. Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, гарно читатимете склади, слова, речення з вивченими буквами. Вправа «Інтерв’ю» — Отож, давайте пригадаємо. З чого складається наше мовлення? — З чого складається речення? — На що ділимо слова? — З чого складаються слова? — Які є звуки? — Якими можуть бути приголосні звуки? — Чим позначаються звуки на письмі? — Чим відрізняється звук від букви? IV. Актуалізація опорних знань — Як ви думаєте, на чому хмаринка сьогодні завітала до нас на урок? — Давайте пригадаємо букви на нашому чарівному поїзді. 2. Звуковий аналіз слова — А завдання буде приносити нам відгадка із загадки в підручнику. (читання загадки Буквар с.99) — Щоб хмарка приносила нам неважкі завдання, давайте її трошки задобримо. Зробимо звуковий аналіз цього слова. Яким є звук [х], у слові хмарка? — Які слова вам знайомі, де буква «ха» позначає м’який приголосний звук? 3. Вправа « Підбери інтонацію!» (мультимедійна підтримка) — А завдання буде приносити нам відгадка із загадки в підручнику. — Давайте прочитаємо перші склади, які принесла хмаринка. — Ох – ох – ох! — А коли люди так говорять? — Передайте це інтонацією. — А ці слова коли промовляють? — Ах – ах – ах! — Ух – ух – ух! — Ха – ха – ха! 4. Вправа «Знайди моє слово» (мультимедійна підтримка) — Прочитайте слова і поміркуйте, якими з них хмаринка сказала про себе. пу марка да х х ліб мо віст легко – легенько близько - близенько — А ці слова яким чином відносяться до хмарки? V. Фізкультхвилинка — А дивіться хто ще прибіг подивитись на хмаринку. Давайте і хом’ячка запросимо до нас на урок. А який вірш ми знаємо про цю тваринку? — Отож, відпочинемо з хомкою. Хомка, хомка, хом’ячок, Посмугований бочок. В хомки гарна звичкак є: Хомка рано устає, Прибирає двір і хату , Почина робить зарядку: Раз, два, три, чотири, п’ять – Хоче хомка сильним стать. VІ. Вивчення нового матеріалу — А хочете я вам прочитаю цікаву історію, яку поспостерігав і записав для нас хом’ячок. 2. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки» — Слухаючи, поміркуйте, де хом’ячок міг побачити цю історію? > Читання тексту вчителем — Як звали хлопчика, що спостерігав за хмаринками? — А де він міг за ними поспостерігати? > Словникова робота — В тексті зустрілося такі слова, значення яких я не розумію. Допоможете мені їх з’ясувати. > Читання колонок слів, що зустрінуться в тексті химерні вмостились овечки волохаті затулила стадо грайливі відігнала хобот (1 стовпчик слів – тлумачення, 2 – про імітувати рухами, 3 – пояснити, використовуючи опис) > Напівголосне хорове читання — Зараз ми прочитаємо цей текст разом, вашим завданням буде: прослідкувати, які речення зустрічаються в тексті. > Робота над інтонаційним забарвленням — Зачитайте окличне речення. — Як будемо читати питальне речення? VІІ. Фізкультпауза Раз, два, три! Очі догори! > Читання в парах — Прочитаємо цей текст в парах , щоб підготуватися до вибіркового читання. > Вибіркове читання — Кому подобалось спостерігати за хмаринками?
> Декламування вірша — А чи знаєте ви де живуть хмаринки? Білі хмаринки у синьому небі, > Розвиток з’язного мовлення — Розгляньте ілюстрацію в підручнику. Висловіть свою думку, чи відповідає вона змісту тексту. Вправа « Я – хмаринка» Музика: Н.Антоник. Слова: Н.Свойкіна.
1.Бувають хмаринки подібні на вітер,
Давай ми з тобою туди помандруєм – — Слухаючи пісню, уявіть себе хмаринкою. Що б вам хотілось, будучи на місці хмаринки. VІІІ. Підсумок уроку — Над якою буквою допомогла нам хмаринка попрацювати?
— Нам з хмаринкою сподобалось , як ви працювали на уроці . Наші з тобою, хмарко, очікування від уроку справдились. Ви були активними, виразно читали, відповідали на запитання, зв’язно висловлювали свою думку.
| |
Категорія: 1 клас | | | |
Переглядів: 5338 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |