Літературні казки - 2 клас - Конспекти уроків - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Четвер, 08.12.2016, 18:01                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Категорії розділу
Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 12
Гостей: 11
Користувачів: 1
sergeichekotun
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків » 2 клас

Літературні казки
26.07.2014, 18:54

Тема . Літературні казки

 Мета . Вдосконалювати знання учнів про літературні казки та вміння  знаходити  їх за особливими ознаками . Вдосконалювати навички добирати засоби виразності для інсценізації творів .                                

Розвивати комунікативну компетентність учнів з даної теми зв’язне  мовлення ; творчі здібності .

Прищеплювати бажання фантазувати , спостерігаючи за  навколишнім світом . Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання . Виставка книг літературних та народних казок ; напис  “Літературні казки , грамзапис та тексти казки О.Омельянчук “Кульбаба” , костюми кульбаби та горобця , декорації , картки із   завданнями , гра “Дешифрувальник”  із цифровим кодом .

Тип уроку . Позакласне читання

 

Хід уроку

 

І . Організаційні моменти

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

  1. Гра “Дешифрувальник”
    • Як ви знаєте , кожен урок позакласного читання присвячений у нас якійсь цікавій темі . Задовольнити наш інтерес допоможе гра “Дешифрувальник” Ось цифровий код , який нам потрібно розшифрувати , а означає це слово – твір усної народної творчості , у якому є вигадка .

 

5 1 3 5 1

 

  • Казка – давній і мудрий порадник . Це вона дає перше уявлення про добро і зло , правду та кривду , чесність і справедливість . Казка з’явилась ще у сиву давнину . Людські мрії , перш ніж стати дійсністю , з’являлись у казках . Згадайте чоботи-скороходи , золоте яєчко , чарівне люстерко . Це з їх допомогою людина в мріях рухалася у небі , далеко бачила , швидко переміщалась .
  1. Актуалізація опорних знань
    • А які види казок ви знаєте ?
    • А як розрізнити народні та авторські казки ?
    • А як по-іншому називають авторські казки ?
    • А як називають тих людей , що пишуть літературні казки ?
    • Пригадати їх імена та прізвища допоможе гра “Прослухай , подумай та відгадай”
  1. “Сини швидко поділили спадщину : старший забрав млин , середній – осла , а меншому дістався кіт .”

                                       (“Кіт у чоботях” Шарль Перро)

  1. “В  одному  казковому  місті жили коротунчики . Коротунчиками їх звали тому, що вони були зовсім-зовсім крихітні , кожен коротунчик був на зріст як невеличкий огірок .”

                            ( “Пригоди Незнайка та його друзів” Микола Носов)

  1. “Полечу я до цих розкішних птахів ! Хай краще вони вб’ють мене за те , що я такий гидкий , ніж зносити образи курей і качок ! І каченя злетіло на  воду .”

                                       (“Гидке каченя” Ганс-Крістіан Андерсен)

  1. “Може , так минула година , а може , й дві ,- знов Лисичці захотілося медку полизати . І ледве Гук з болота загукав , а вона на весь голос кричить :
    • Зараз , сватуню , зараз !”

                                   (“Лисичка – кума” Іван Франко)

  • А яких казкарів я ще не згадала ?
  1. Повідомлення теми та мети уроку
    • Якщо ж від початку уроку ми все говоримо про казки , казкарів , то як ви гадаєте , якою буде тема уроку ?
    • Так , тема – літературні казки , а протягом уроку ми будемо не простими учнями , а спробуємо себе не тільки в ролі казкарів , але й побудемо акторами драматичного театру .

  ІІІ . Робота з виставкою книг

  • До уроку кожен з вас підготував літературну казку . А за якими ознаками ви добирали книги , які ми зібрали на виставці?
  • Чи є на виставці книги , які не відповідають темі уроку ? Чому ?

  ІV . Перевірка домашнього завдання

  • Зачитайте анотації до тих літературних казок , які вам найбільше сподобалися .

(Діти зачитують власні анотації)

  • Анотація до якої книги вас зацікавила особливо ? Чому?

  V . Опрацювання нового матеріалу

  1. Робота над літературною казкою учениці 4 класу Оксани Омельянчук “Кульбаба”

  а) Вступне слово вчителя

  • Багато хто з нас часто любить фантазувати , спостерігаючи за предметами та явищами природи . От і учениця 4-А класу Оксана Омельянчук пофантазувала , спостерігаючи за природою , і написала невеличку казочку , яка називається “Кульбаба”

б) Первинне знайомство з твором

  • Прослухайте її і визначте дійових осіб.

Кульбаба

Настала весна . Йшов місяць травень . Саме тоді розквітають квіточки кульбаби .

Одного разу летів горобчик . На галявині він побачив багато маленьких сонечок . Зацікавили вони його . Підлетів до однієї квіточки та й питає :

- Ти хто така ?

- Я кульбаба .

- Яка це кульбаба ? Про тебе я ніколи нічого не чув , - здивувався горобчик .

Він пострибав – пострибав , обдивився квіточку і питає :

- А чому тебе так назвали ? Ти ж більше на сонечко схожа , ніж на бабусю .

Кульбабка не знала , що відповісти , але подумала і сказала :

- Ти прилети через два тижні і побачиш .

Через деякий час горобчик повернувся на ту ж саму галявину до  кульбаби , але її там не було . Тільки на місці квіточок височіли сиві голівки бабусі . Здивувався він і зрозумів : „Кулясті бабусі стоять” .

З того часу горобчик  знає , чому ці гарні сонечка називаються кульбабками .

       в) Перевірка сприйнятого матеріалу

  • То яких дійових осіб ви тут помітили ?
  • Чи можна назвати цей твір казкою ? Чому ?
  • Чи можна назвати цю казку літературною ? Чому ?

       г) Словникова робота

              - Як ви помітили , наш юний казкар використав слова для нас відомі .   А як би ви дали тлумачення таким словам : кульбаба , горобець ,  сонечко , бабуся .

      д) Повторне читання казки “ланцюжком”

  • Перечитуючи цю казочку ще раз , подумайте

1 група – як би ви охарактеризували горобця

2 група -  яку характеристику дали б  кульбабці

3 група – чого ця казка нас навчає

      е) Робота в групах

  • Нещодавно до нас приїздив ляльковий театр , чи сподобалась вам вистава?
  • А як ви думаєте , чи кожна людина може бути актором ?
  • А як ви розумієте слово “актор” ?
  • Так , актор – це професійний виконавець ролей у театральних виставах. Він за допомогою засобів виразності демонструє свою майстерність Отож , наступне завдання таке : всі групи перечитують цю казку ще раз самостійно і

1 група – опрацьовує слова автора

2 група – добирає засоби  виразності до слів горобця

3 група – готується читати слова кульбабки

  • Керівник кожної групи обере одного учня , який , на вашу думку ,  найкраще справився із завданням , а ми оцінимо роботу починаючих акторів .

 

( Інсценізація казки )

 

  •  А глядачам теж завдання є : придумати продовження чи епізод , який би доповнив нашу казку .
  • Чи сподобалась вам інсценізація казочки ?
  • Давайте оцінимо роботу акторів , мотивуючи , чому поставили саме таку кількість балів .
  • Як би ви могли б продовжити казку ?
  • А які епізоди ви додали б ?

  VІ . Творча робота учнів

Мамо , розкажи мені казку –

Про хитрого короля ,

Про мудрого коваля ,

Про красуню царівну ,

Про сопілку чарівну ,

Про бубликів в’язку ,

Розкажи мені казку .

- Так , мама завжди в дитинстві розповідала нам казочки і про нас слухняних , і  про неслухів , вигадувала дивовижні історії .

- А чи могли б ми з вами бути казкарями перевіримо , виконавши наступне   завдання . Всі три групи будуть придумувати казочки , але у

1 групи -  є малюнок , заголовок і написаний план

Чому сніг рипить
  1. Зустріч Діда Мороза і зайчика .
  2. Нещастя малюка .
  3. Хатинка знайшлася .
  4. Подарунок Діда Мороза .

2 групи – є малюнок і зачин . Назвете казку і придумаєте продовження .

     Одного літнього спекотного дня Ластівка запросила до себе на день народження друзів : Дятла , Сороку та Солов’я .

3 групи – тільки заголовок . Всю казочку ви придумаєте самостійно .

Кленовий листочок
  • У вас є обмеження в часі , тому казочка ваша вийде невеличкою , та не забувайте про засоби художньої виразності .

                    (Розповідь самостійно складених казок)

     VІІ . Підсумок

  • Найкращу казочку ми поширимо на занятті в літературній студії та проінсценуємо для наших першокласників .
  • А тепер настав час підсумувати те , що дізнались , чим займались на уроці, доповнивши цей текст словами чи висловами , яких тут бракує . Прочитайте спершу самостійно .

 

Цей урок позакласного читання мені  . . .  сподобався . Ми  . . .  хотіли б пограти в гру  “ . . . “ , бо вона розвиває в нас вміння  . . .  мислити . На уроці ми були не простими учнями , а  . . . , бо інсценізували  . . . казку , та ще й   . . . , бо придумали   . . .  казки , які  . . .  для  . . .  .

 

     VІІІ . Домашнє завдання

Категорія: 2 клас | Додав: РІТА | Теги: конспект
Переглядів: 1996 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу