Урок позакласного читання «З чистого джерела народної мудрості». - 2 клас - Конспекти уроків - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Вівторок, 06.12.2016, 14:06                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Категорії розділу
Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків » 2 клас

Урок позакласного читання «З чистого джерела народної мудрості».
20.06.2014, 12:52

Тема:  Урок позакласного читання «З чистого джерела народної мудрості».

Мета:  Закріпити знання школярів, одержані при вивченні розділу «З чистого джерела  народної мудрості»;  дати ширші уявлення про фольклорні джерела; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до усної народної творчості.

Обладнання: Тематична виставка книг, малюнків; збірник творів  «Позакласне читання.4 клас»;збірка «Прислів’я, прикмети та повір’я українського народу», укладач  Н.Кусайкіна; зображення квітки-семицвітки;   ілюстрації до українських народних казок; вишитий рушник.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  • Діти, до якого уроку позакласного читання ви готувалися?
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми уроку(слайд №1)

Робота з виставкою книг

-Які книги ви читали?

-Які твори рекомендуєте прочитати однокласникам?

-Які книги бачите вперше?

 

Бесіда вчителя.

  • Багата українська мова піснями, казками, іграми, загадками,прислів’ями, приказками, прикметами. Всі ці надбання мудрості нашого народу невичерпні, цілющі й чисті, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимося біля джерела народної мудрості.

Колись народна мудрість передавалася від покоління до покоління, з уст в уста і звалася усною народною творчістю. З виникненням писемності, завдяки збирачам творів усної народної творчості (етнографам) ми знайомимося і вивчаємо їх із книг, газет,журналів.

  • Малята, сьогодні ми з вами помандруємо чарівною країною, яка має назву «Народна мудрість». А допоможе нам у цьому квітка-семицвітка. Кожна її пелюсточка буде окрема зупинка.

 

Перша наша зупинка - пісня.

  • Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли сумно-звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співає колискову.
  • Як потрібно співати колискову?

Зараз ми послухаємо колискову «Ой ходить сон коло вікон…» у виконанні вашої однокласниці, а ви будете їй допомагати. (виконується колискова)

  • Діти, послухайте вірш. Подумайте, як його ще можна назвати?Де, і з якою метою його промовляють?

  Приступаємо до гри

       М’яч один-а нас аж три

                                                Грав я сам

                                                І грали вдвох,

       А тепер пограєм втрьох.

-Це лічилка.

- Так, дітки. І наступною нашою зупинкою будуть лічилки.

- Для чого люди придумали лічилки?

- Які лічилки ви знаєте?

  1. Джміль, оса і бджілка -

Ось і вся лічилка.

  1. Ой росло у полі жито

Добрим дощиком полито

Жито стигло, достигало

Колосочками кивало

А ти, ниве, не кивай

А на вулицю тікай.

  1. Йшла Галинка на стежинку,

Загубила там корзинку

А в козинці паляниця

Хто з’їв, тому жмуриться

-До якої гри призначена ця лічилка?

 

Наступною нашою зупинкою буде гра.

  • В давні часи на Україні діти любили ігри, забави, жарти.
  • А які ігри ви знаєте?
  • А що таке, на вашу думку, гра?
  • - не тільки забава. Вона вчить неписаних законів життя. Під час гри привчаються дотримуватись правил, порядку, чесності.

-Діти, зараз ми з вами пограємо гру «Подоляночка».

 

Наступною нашою зупинкою будуть прислів’я.

-Дітки, а що таке прислів’я?

  • - це короткі влучні образні вислови, що часто містять римовані слова. Вони передають досвід народу: поради, застереження.

-А які прислів’я ви знаєте?

1. Поспиш весною - заплачеш зимою.

2. Як почав орати, то в сопілку не грати.

3. Як терен квітнем забіліє-селянин ячмінь сіє.

4. Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

Робота над прислів’ями.

-Діти, подивіться, будь-ласка, на екран. Перед вами стоїть завдання:  правильно з’єднати прислів’я і пояснити їх значення. (слайди №2-3)

1. Грудень рік кінчає…там нема комашок.

2. Де багато пташок…в ліс не ходити

3. Вовка боятися…зиму починає.

  •  
  • А чим відрізняється прислів’я від приказки?

Приказки складаються з однієї частини.

  • Хто наведе приклади приказок?
  1. Лежачого не б’ють.
  2. Чужий кожух не гріє.
  3. Язик до Києва доведе.
  • Як ви розумієте їх значення?

 

Наступною нашою зупинкою будуть прикмети.

Зараз ми з вами послухаємо вірші Д.Білоуса.

1 учень: Слухай дідусів,

                Слухай бабусь -

                Завжди підкажуть

                Мудрість якусь.

2 учень: Кожен бо город

                Має свій норов

                Кожне сільце

                Має своє слівце

                Кожна людина

                В своїм роді єдина.

                А прикмет у народі -

                Й полічити нам годі!

                У кожної прикмети -

                Свої секрети.

                Знають їх діти,

                Знають бабусі,

                З ними внучатам

                Тепло, як у вусі.

3 учень: Любе внучатко,

                Слухай і читай

                В дідуся й бабуні

                Мудрість набирай.

 

Ми прислухаємось до порад Д.Білоуса, щоб з’ясувати, які ви знаєте прикмети.

Зараз подивимося на екран і прочитаємо прикмети про осінь. (слайди №4-5)

  1. Журавлі летять високо-буде тепла осінь.
  2. Багато горобини-осінь заплаче дощами, а зима-снігами.
  3. Поява комарів пізньої осені-на теплу зиму.
  4. Пізній гриб-пізній сніг.

 

Наступна наша зупинка-загадки.

  • А що таке загадка?
    • - від слова «гадати», «думати». Це дотепне запитання або вислів, що вимагає розкриття, відгадки.
  • Виникли загадки дуже давно. Вони розповідають про тварини, явища природи, рослини, предмети побуту і інше.
  • А яка будова загадок?
  • Що для них характерне?
    • можуть бути побудовані у формі розповідних і питальних речень. А ще слова в загадках римуються.

Відгадайте загадки.

  1. Хто на собі свою хатку носить?(Равлик)

Побудована питальним реченням.

  1. Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі.(Морква)

  • Які слова допомогли відгадати загадку? Які слова римуються?
  • Зараз ми з вами попрацюємо в групах.

     За цими малюнками вам необхідно скласти загадки(білка,заєць,їжак,соняшник).

     Послухайте, яких правил треба дотримуватись під час складання загадок:

  • порівняти предмет за формою, кольором, розміром;
  • включити цю ознаку в опис предмета так,щоб не можна було відразу здогадатися;
  • висловити загадку коротко, чітко і зрозуміло.
  •  

 

І кінцевою нашою зупинкою буде казка.

  • І що воно таке ота Казка?

Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі. Бо вона - то диво з див людства!

Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке чого й на світі немає. Ми можемо співпереживати з героями, а можемо з ними насміятися досхочу. А ще Казка примусить замислитися,чи правильно ти живеш…

То що ж таке казка?

  • - це скарбниця, з якої черпають самоцвіти і перлини.
  • Зараз ми проведемо вікторину «З якої казки цей уривок». Вам необхідно не тільки відгадати назву казки, але і показати ілюстрацію до неї. (слайди №6-11)

Діти, ви мали домашнє завдання - опрацювати українську народну казку «Дарунки з трьох зернин». Чи всі прочитали?

Для того, щоб переконатися, що ви прочитали цю казку і знаєте її зміст, я перевірю за допомогою запитань.

  1. Як жилося Максимові з сім’єю?
  2. З яким проханням прийшов він до пана?
  3. Хто допоміг Максимові розбагатіти?
  4. Чому пан позбувся свого багатства?

Поміркуйте, чому ми любимо читати казки?

  • Казка вчить робити добро.
  • Казка вчить бачити зло і боротися з ним.
  • Казка вчить бути працьовитим і не лінуватися.
  • Казка вчить дружити і допомагати один одному.
  • Казка вчить бути сміливим, хоробрим,мужнім.
  • Казка вчить бути мудрими і розумними.
  • Казка спонукає замислитися про свою поведінку.

 

Підсумок уроку.

На цьому наша подорож закінчилася. Підсумовуючи наш урок, я хочу сказати, що багато наша мова, культура, та твори усної народної творчості. Читайте книги і ви багато дізнаєтесь із цього невичерпного джерела народної мудрості.

Нашому уроку кінець, а хто слухав-молодець!

Категорія: 2 клас | Додав: РІТА | Теги: читання, конспект
Переглядів: 3411 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу