.Вправи на закріплення знань про м'які приголосні звуки та по-значення їх м'якості. Вибірковий усний переказ прочитаного тексту - 2 клас - Конспекти уроків - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Четвер, 08.12.2016, 00:10                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Категорії розділу
Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків » 2 клас

.Вправи на закріплення знань про м'які приголосні звуки та по-значення їх м'якості. Вибірковий усний переказ прочитаного тексту
25.07.2014, 01:10

Тема. Вправи на закріплення знань про м'які приголосні звуки та по­значення їх м'якості. Вибірковий усний переказ прочитаного тексту. (Вправи 240-243.)

Мета. Закріплювати навички правильної вимови та письма слів із м'яки­ми приголосними, вміння знаходити їх у словах. Розвивати навички усного переказу, зв’язного мовлення. Збагачувати словниковий запас учнів. Формувати ціннісне ставлення особистості до природи.

Обладнання. Картки "Пиши красиво і правильно", картки – завдання , ілюстрації (солов’я, лебедя, дятла, горобця, лелеки перепілки), мультимедійним проектор, магнітофон, запис мажорної мелодії.

Тип уроку. Закріплення вивченого матеріалу

                                                                                                     Хід уроку

І. Організація класу

Звучить мажорна музика , яка символізує пробудження природи після довгої зими і народження перших квітів, приліт пташок. Лине спів жайворонка. (Використання мультимедійного проектора)

Сонечко в віконце заглядає,

Кличе на урок вже нас.

Та й дзвіночок теж лунає

Працювати вже нам час.

Бажаю у роботі вам успіхів, уваги

Ну, і звичайно, творчої наснаги.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 


  1. Римованi рядки

— А щоб налаштуватися на творчу роботу давайте для початку трошки поримуємо.

Ма-ма-ма – ой  минула вже …(зима).

Оз-оз-оз – утiка вiд нас…(мороз).

На-на-на – надiйшла  …(весна).

Ки-ки-ки – дзюркотять… (струмки).

Ва-ва-ва – зеленiес … (трава).

Хи-хи-хи – прилiтають …(птахи).

Ла-ла-ла – квiтка … (розцвiла).

Ло-ло-ло – сонце … (запекло).


  • Про яку пору року ми склали чистомовку?

  •  Які ознаки допомогли вам це з’ясувати?

  •  

2. Каліграфічна хвилинка

Весна в клас наш заглядала

Та й завдання загадала:

Дуже хоче перевірить,

Як ви пишете уміло.

а) Запис числа, класної роботи

б) Запис буквосполучень

 

ер  кв  ень  тр

в) Запис утворених слів

— Які слова, пов’язані з весною, ви можете утворити, використовуючи дані буквосполучення (березень, квітень, травень).


  • Запишіть ці слова – назви місяців самостійно каліграфічно у наступному рядку.

  •  

3. Повідомлення теми і мети уроку

— Отож, сьогодні на уроці Весна зі своїми друзями допоможе нам закріпити наші знання про м’які приголосні звуки.

4. Складання асоціативного куща

— А яких перших друзів весни ви собі уявляєте? (місяці)


  • Чи однаково реагує природа на їх прихід?

  •  

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок

1. Вибіркове списування (за вправою240)

— Прочитай і знайдіть серед речень вправи таке, яке б, на вашу думку, стосувалося б нашої гості уроку – Весни.


  • Запишіть речення.

  • Та весна ще зажадала, щоб ви знайшли слова , у яких є букви, що позначають м’який приголосний звук, та підкреслили ці букви двома рисочками. (квітень, водою, травень, травою)

  • Які знання вам допомогли виконати таке завдання?

  •  

(Використання мультимедійного проектора.)


  1. Буква «знак м’якшення» (ь) позначає на письмі м’якість попереднього приголосного звука.

  2. Буква Й завжди позначає м’який приголосний звук.

  3. Букви і, я, ю, є позначають м’якість попереднього приголосного звука.

  4.  

  • Які асоціації виникли у вас, коли прочитали це речення? ( тепло)

  •  

2. Малюнковий диктант

— А виконавши це завдання , ви дізнаєтесь про ще одних справжніх друзів весни. Отож, малюнковий диктант.

(Використання мультимедійного проектора)

 

Соловей, лебідь, дятел, перепілка, горобець, лелька.


  • Яких друзів весни ви помітили? (птахи)

  • Зробіть звуко – буквений аналіз слова перепілка.

  •  

3. Вибірковий усний переказ тексту

— Прочитайте у вправі 241, якою цю пташку побачив Олесь Гончар.

а) Читання тексту кращим учнем

— То якою автор побачив пташку? Чому?

б) Самостійне читання тексту

— Прочитайте текст ще раз самостійно і поділіть його умовно на частини.

в) Переказ основної частини

Фiзкультхвилинка

 

Прокидаються квiтки,

Розпускають пелюстки.

Вiтерець дмухнув легенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє, i  квiтки

Закривають пелюстки,

Тихо засинають,

Голiвками гойдають.

 

4. Хвилинка - цікавинка

— А що цікавого вам доводилось чути про перепілку?

5. Побудова речення за схемою (робота в парах)

— Побудуйте з сусідом по парті речення за схемою і підкресліть слова, в яких є букви, що позначають м’які приголосні звуки.

6. Письмо з памяті ( за вправою 242)

— Які твори вам траплялися про перепелів? (Пісні, вірші, оповідання)

Приказка. Швидкий, як ведмідь за перепелами.

— Нашому українському народові , напевно, так до вподоби ця пташка, що про неї існує ще й скоромовка. Прочитайте її з вправи 242 та знайдіть  слово, у якому немає жодного м’якого приголосного звука. (поле)


  • Прочитайте скоромовку двічі самостійно, намагаючись її запам’ятати.

  • Запишіть її з пам’яті так, як вона записана у підручнику.

  • Обміняйтеся зошитами і перевірте олівцем правильність виконання завдання, користуючись підручником.

  •  

7. Розвиток зв’язного мовлення. Завдання на основі прийому емпатії (розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.)

Гра «Перепілочка»

— А тепер уявіть себе перепілочкою і складіть невеличку усну розповідь зо допомогою тексту – опори.

(Використання мультимедійного проектора)

Я ____(яка?)_____ перепілочка.

Мені подобається ___(що?)_____.

Я не люблю, коли _____________.

Світ навколо мене _____(який?)___.

Я надіюсь, що ______________.

IV. Домашнє завдання


  • Подивіться, який асоціативний кущ у нас вийшов протягом уроку. Як ви думаєте, чи всіх друзів ми встигли згадати?

  • А хто , на вашу думку, може на нас образитись? (звірі)

  • Так , звірі підготували для вас домашнє завдання:

  •  

1-а група : вправа 243, всі завдання цієї вправи;

2-а група : опишіть свого домашнього улюбленця.

V. Підсумок уроку

1. Складання сенкану

— А на закінчення давайте складемо про весну сенкан

Весна.

Весела, запашна.

Прийшла, запахла і зазеленіла.

Приносить радість нам вона.

Чарівная пора.

2.. Підбиття підсумків. Оцінки.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

 Щиро дякую вам, друзі.


Вправи на закріплення знань про м\'які приголосні звуки та по-значення їх м\'якості. Вибірковий усний переказ прочитаного тексту

 

 

 

Категорія: 2 клас | Додав: РІТА | Теги: конспект і пр
Переглядів: 496 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу