26.06.2014, 21:12 | ||||
Тема. Вступ до теми «А дружити треба вміти». А.Костецький «Буває все…», «Краще з друзями разом!», «Словник Славка» (с.107 – 112) Мета. Розширити знання учнів про творчість А. Костецького; удосконалювати вміння виразно читати вірші, визначати головну думку прочитаного; розвивати мовлення учнів, уміння аналізувати віршовані твори, виділяти головне, висловлювати оцінні судження, збагачувати словниковий запас; виховувати почуття товариськості. Обладнання. Мультимедійна презентація, картки – завдання, роздатковий матеріал для інтерактивних вправ, матеріал для побудови «Будинка Дружби», аудіозапис. Тип уроку. Урок – діалог Хід уроку І. Організація класу 1. Вступне слово вчителя Доброго дня! Урок сьогодні незвичний, як для мене, так і для вас. Отже, давайте допоможемо ви – мені, а я – вам, щоб від нашої співпраці всі отримали задоволення. Чи комфортно вам сидіти з однокласником, якого ви обрали на перерві? — Отож, якщо приємно знаходитися за однією партою з другом, то погляньмо один на одного, посміхнімося, подумки побажаємо добра, успіхів на уроці. Сподіваюсь, що ми зуміємо разом цього успіху досягти. 2. Вправа «Очікування» — А чого ви очікуєте від уроку? А я бажаю у роботі вам успіхів, уваги, Ну, і звичайно, творчої наснаги. II. Визначення завдань уроку Сьогодні ви маєте змогу Присвятити свої сили УРОКУ-ДІАЛОГУ. Ми будемо з вами: МІРКУВАТИ – ОХОЧЕ, ЗАПИТУВАТИ – ТОЧНО, Час від часу сусідові ДИВИТИСЯ В ОЧІ. Слайд 1 — У кінці уроку визначимо, яким він був: корисним чи даремним. Корисним ми зможемо його назвати, якщо:
III. Мовна розминка — Жодна людина на Землі не може себе уявити без друзів. Підніміть руку ті, у кого є справжній друг. Я в цьому була впевнена. 1. Інтерактивна вправа «Доповни речення» — Спробуйте закінчити речення, щоб ще раз переконатися, що ви справді маєте друга. Слайд 2 Друг – це той, хто … (допоможе, зрозуміє) З другом я часто … (проводжу час разом) Ми бережемо … (нашу дружбу) 2. Робота над розвитком емоційності — То, що ж таке дружба? Слайд 3 — Давайте звернемося до твердження із тлумачного словника і прочитаємо його разом. Дружба – це особливі відносини між людьми, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, близькість, спільність інтересів. — А в народі кажуть: «Друзі пізнаються в біді» Слайд 4,5 — А тепер засумнівайтеся у правильності такого твердження, прочитавши відповідно до знака в кінці речення. 3. Дихальні вправи — А чи любите ви робити своїм друзям приємне? Уявіть, що ваша подруга запросила до себе на день народження. Що найбільше полюбляють дівчатка? Вдихніть аромат букета і затримайте подих порахувавши до трьох. А який же день народження без іменинного торта. Давайте всі разом задмухаємо свічки на ньому. ІV. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку — Як ви гадаєте, чому ми урок розпочали з бесіди про дружбу? Слайд 6 — Так, тому що розпочинаємо вивчати новий розділ у читанці «А дружити треба вміти». А як ви розумієте цей вислів? — Про що йтиметься у творах цього розділу? — Давайте переконаємося у цьому, прочитавши вступну статтю. — Чи справдилися наші домисли? — Отож, сьогодні на уроці ми познайомимось із віршами Анатолія Костецького «Буває все…», «Краще з друзями разом!» та «Словник Славка», визначимо їх головну думку. V. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку 1. Відомості про автора — З цим автором ви вже знайомі, а що вам відомо про нього? Слайд 7 Анатолій Костецький народився в Києві. Його батьки були вчителями. У п'ять років хлопець вже сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували «Ким ти хочеш бути?», він упевнено відповідав: «Письменником!» У першому класі у Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п'ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Друкуватись почав у двадцять років. — А чи знаєте ви, що Анатолій Костецький спочатку писав зовсім не про дітей, а про природу, про кохання. Пізніше відомий письменник Михайло Стельмах порадив Анатолію складати дитячі вірші . Через кілька років з’явилась перша книжечка поета для дітей «Джміль про сонечко гуде». Анатолій Костецький — автор понад 50 книг: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів», «Де літо живе», «Все — як насправді», «Мої та твої таємниці» та інших. 2. Робота з деформованим текстом — А про що йдеться у його творах ми довідаємось, прочитавши деформований текст. Слайд 8 У свохї трахво топе шипе пор четяди житят, неспонев відкттіври, гадокви, могуру. критоВід і йозсерно, але зеб чаньпов опет вогорить рпо ет, кя треаб жидрути, битилю, ямріти, тивчися. — Крім написання власних книжок, А. Костецький багато перекладав з англійської, німецької та кількох слов’янських мов. Усе, що написане цим письменником, неймовірно цікаве, вигадливе, веселе і дуже-дуже близьке кожній дитині. 3. Опрацювання вірша А.Костецького «Буває все…» А) Слухання вірша, який читає учитель. — Послухайте вірш «Буває все…» і скажіть, чого ж у світі не буває ніколи? Б) Словникова робота — У тексті ви почули слова, які прочитайте за мною луною, правильно наголошуючи їх. Слайд 9 друг буває забув просто втратять раптом справжній В) Голосне читання частинами — А що ж буває у житті? Г) Повторне читання вірша в парах по реченню. — Що означає, коли тебе забув друг? Ґ) Аналіз вірша. Слайд 10 — Продовжіть міркування: "Справжній друг — це той, хто..." — Чи може цей вислів стати головною думкою твору? Чому? Д) Вправи на розвиток швидкості читання — Знайдіть і прочитайте найкоротше і найдовше речення. Найдовше речення прочитайте на одному мовному видиху. Е) Виразне читання вірша — Які розділові знаки зустрічаються у вірші? — Отож, давайте попрацюємо над виразністю читання вірша.
►► Фізкультхвилинка
А тепер всі дружно встали, Будемо робити вправи. Руки – вгору, руки – вниз, І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали. Раз – присіли, другий – встали. От і все, вже відпочили, Тож за парти тихо сіли.
4. Опрацювання вірша А. Костецького "Краще — з друзями разом!" — А відпочивши, з новими силами до роботи. І познайомимось ще з одним твором Анатолія Костецького «Краще з друзями разом» А) Читання вчителем — Прослідкуйте, які емоції і почуття викликав у вас цей твір. Б) Словникова робота. Робота в парах — Попрацюйте в парах до кожного слова чи словосполучення знайдіть правильне пояснення і з’єднайте їх.
В) Самостійне читання вірша (мовчки). — Прочитайте вірш самостійно. Зауважте, від чийого імені ведеться розповідь? — Коли відбуваються описані події? Г) Повторне читання вірша "ланцюжком". — Що захоплювало головного героя? Ґ) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Які слова вірша підкреслюють міцність дружби хлопців?
— Чому Славко не відгукнувся відразу на запрошення хлопців? — Чому Славкові було сутужно? — Як друзі допомогли зрозуміти помилку? Д) Характеристика дійових осіб. Створення діаграм Вена — А що можна сказати про хлопчиків? Які вони? (уважні, доброзичливі, вміють вибачати)
Друзі Славко уважні однолітки жадібний доброзичливі живуть у одному самолюбивий вміють дворі ледащо вибачати хлопчики розумний веселі люблять кататися на санчатах — А тепер попрацюйте в парі: запишіть, які були хлопчики, а яким ви побачили Славка Е) Виразне читання вірша — Прочитайте усі окличні речення, а тоді — питальні. — Який настрій ви передаватимете при читанні вірша?( в одних випадках будемо просто розповідати, дотримуючись розділових знаків; а в інших - буде відчуватися подив чи захоплення) — Прочитайте вірш виразно, дотримуючись відповідного тону, темпу, настрою. Е) Визначення головної думки вірша — Прочитайте слова, у яких виражено головну думку вірша. (Коли ж тобі сутужно – прийде на поміч дружба) VI. Домашнє завдання — Хлопчика Славка автор полюбив не на жарт. А які у нього виникали ще проблеми, ви дізнаєтесь з вірша «Словник Славка», який ви опрацюєте вдома, навчившись виразно читати. А за бажанням складете поради хлопчикові, аби він знову не залишився наодинці, без друзів. VІІ. Закріплення вивченого матеріалу — Головні думки цих двох віршів можуть стати міцним фундаментом будинку дружби. 1. Робота в групах — А щоб його збудувати, давайте об’єднаємось у групи і складемо по три правила – цеглинки хорошої, справжньої дружби.
2. Складання сенкану —Щоб підсумувати все те, про що ми довідалися, давайте складемо сенкан про дружбу, і таким чином спорудимо дах на нашому будинку. Дружба Міцна, щира Розуміє, поважає, підтримує. Такою людиною щиро дорожиш. Товаришування (братерство) VІІІ. Підбиття підсумків уроку. (Рефлексія) —До чого закликає у своїх віршах Анатолій Костецький? Рефлексія. Методом незакінчених речень. Слайд 11 — А щоб довідатись чи не був марним наш урок, закінчіть речення.
— Наш будинок дружби збудовано. А відімкнути його я хочу висловом відомого англійського філософа Слайд 12 Ферніса Бекона «Дружба подвоює радощі і скорочує навпіл горе». Отож, дорожіть справжніми друзями, і тоді ваше життя буде не тільки цікавим, а й багатим. 2. Психологічна вправа «Дружнє коло» — А закінчити урок я хочу у дружньому колі. Доторкніться плеча вашого однокласника і передайте один одному свою посмішку.
| ||||
Категорія: 2 клас | | | ||||
Переглядів: 4082 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |