menu

Змінювання слів «один - багато», редагування тексту
20.06.2014, 00:19

Тема. Змінювання слів «один - багато», редагування тексту.

Мета.     Розширювати     знання     про     слова    -    назви     предметів, удосконалювати вміння змінювати ці слова за зразком «один - багато»; вдосконалювати вміння розпізнавати слова, які означають назви предметів; розвивати інтерес до мовних явищ, уміння робити звуковий аналіз слова; розвивати самостійність; виховувати бережливе ставлення, любов до рідної домівки, до Батьківщини.

Обладнання. Мультимедійна презентація, запис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий», вербова гілочка, листки з прислів'ями.

Хід уроку

І. Організація класу

Вітання

Листопаде, добрий день

Зичим радості й пісень.

Вам же, гості, ми бажаєм

Бадьорості на весь день.

Літературна сторінка.

Вчитель. Почнемо, діти урок незвичайний - музично-поетичний.

а) Звучить музика

б) Входить «Вербичка»

Загадка

Маю платтячко зелене

Гнучкі, ніжні віти,

Стан тоненький над водою

Як зовусь я, діти?

Вербичка. В Україні в мене багато сестричок-вербичок. Вони з'являться, коли їх покликати «вербовим» голосом. (Бере сопілку, грає.)

Вербичка. Давайте заспіваємо, сестрички, нашим дітям настрій підіймемо.

Ой, вербо, вербо зелена,

Спусти гіллячко додолу

На зелену діброву,

На червону калину

Де соловейко гніздо в'є,

А сивая зозуля воркує.

Вчитель. Ви вже зрозуміли, напевно, діти, що ми присвячуємо урок вербичці - природному символу України.

Каліграфічна хвилинка

Вчитель. Щоб слова і букви правильно писати,

                То хвилинку каліграфії треба починати.

Ве       рб      ба    Верба

Вчитель. Як тільки чуємо слово «верба», то в пам'яті воскресають такі дорогі нашому серцю поетичні рядки Т.Г. Шевченка.

(Звучить пісня «Реве та стогне».)

Вчитель. Кому доводилось подорожувати Дніпром-Славутичем, той не міг не помітити численні вербові зарості на берегах річки.

Верби, як незрадлива сторожа охороняють плеса сивого Дніпра, низько схиляючи свої зелені голови перед могилою Великого Кобзаря.

Ростуть верби і на березі нашої річки Ікви та коло нашої школи.

Вербичка. Так нас багато вербичок-сестричок. Ми доньки Бога сонця, якого звуть Ярилом. Це наш тато Ярило подарував людям вогонь.

Вчитель. Так, діти, близько 500 видів верб ростуть на нашій планеті. Більше 30 припадає на Україну. Плутовидна, срібляста, гнучка, козяча, чорна. Всіх не перелічити. Любимо ми це дерево.

Вербичка. А ще про нас вербичок складено багато пісень, віршів, прислів'їв.

Вчитель. Наші діти теж знають і вірші, і пісні.

(Звучить пісня та вірш про вербу)

Вчитель. Запам'ятайте ці гарні рядки, діти.

II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель. Сіли рівненько, підняли оченята

                Послухайте тему уроку, малята.

                Тему вивчену учора, станем закріпляти

                Слова змінювати будем «один - багато».

                 Текст будемо редагуват

                З радістю давайте будем працювати.

Мовна розминка

Вчитель. Для повторення правил є хвилинка

                Мовна почалась розминка.

- Які слова відповідають на запитання хто? що?

- Що означають слова назви предметів?

- Як по-іншому ми називали назви предметів одним словом?

Іменник - це така частина,

Що називає нам усе:

Верба, калина, Україна

Та, що нам щастя принесе.

Вчитель. Покажіть свої знання Виконайте завдання.

- Виписати слова назви предметів із вірша.

Опустила віти

Червона калина

Тихо шепче з вітром

Верба й тополина.

-   Змінити ці слова, щоб вони означали багато.

Словникова робота

Вчитель. А тепер загадку швидко відгадайте

                Словникове слово у відгадці відшукайте.

Загадка

У природі є не дерево - красень

Називається воно .... (Ясен)

- Зробіть звуко-буквений аналіз слова ясен.

Ясен 5 зв., 4 б., 2 скл.

- Скласти речення за схемою. Записати.

Вчитель. Вербу найчастіше можна зустріти біля води, а ясена в лісі. Які ще дерева є в лісі?

Гра

Із поданих слів утворити такі, які б означали багато.

дуб -                    сосна -

                            ялина -                клен -

Робота за підручником

Вправа 203.

Вчитель. Самостійно попрацюєм

                Помилок не буде - факт.

                Ми уважно поміркуєм,

                Щоб вийшов гарний результат.

Редагування тексту

Росла над річкою довгокоса вербичка. Просипалася вербичка рано, щоб першою привітатися з сонечком. Споліскувала вербичка ніжку у прозорій воді. Розчісувала вербичка вітерцем-пустунцем коси. Милувалась собою над водою.

- Які слова повторюються? (Вербичка)

- Як слід змінити? (Вона, красуня, зеленокоса тощо)

- Додамо завершеності нашому тексту.

— Чого не вистачає? (Заголовка)

- Виписати речення:

а) що сподобалось;

б) за схемою.

III. Усний журнал (Складання гілки верби-оберегу)

Вербичка. Ми вербички-сестрички, окрім користі, що хвилює людське серце, даємо багато користі.

Вчитель. Діти, а що ви дізнались від батьків та бабусь і дідусів про вербичку? Давайте поділимось своїми розповідями.

1  учень. Мій дідусь копає у селі криниці. І ось йому допомагає вербова гілочка. Вона вказує, де копати криницю.

2 учень. Мені тато казав, що рибу краще всього ловити недалеко від верби або коло неї. Завжди щось упіймаєш.

3  учень. У мого дідуся в селі є пасіка. Він мені розповідав, що бджоли дуже люблять вербове дерево і беруть з нього мед.

4 учень. Мій тато розказував. Що його дідусь умів з верби робити човни, кошики, меблі.

5 учень. Моя мама розповіла, що верба слугувала для виготовлення музичних інструментів: кобз, сопілок, бандур.

6 учень. А я прочитав у книзі, що кожен запорізький козак обов'язково мав при собі вербову ложку.

7  учень. Вербичка - цілюще дерево. Використовують кору з 2 - 3 гілок. Настій з вербової кори знижує температуру. Ванни з настою корисні при шкіряних захворюваннях, хворобах носа.

8 учень. Вербичка свячена - оберіг, який оберігає хату від нещасть.

IV. Робота над прислів'ями

Вчитель. Про все, що ви розповіли, наш мудрий народ склав прислів’я. Налетів вітер-пустунець і розкидав слова. Вам завдання скласти з цих слів прислів'я. («Де росте верба, там добра вода», «Без верби і калини нема України», «Зацвіла верба — прийшла весна»,)

V. Підсумок

Вчитель. Завершити урок хочеться словами В. Симоненка.

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,

Виростуть з тобою приспані тривоги.

За тобою завше будуть мандрувати

Очі материнські і білява хата.

І якщо впадеш ти на чужому полі,

 

 

Прийдуть з України верби і тополі,

Стануть над тобою, листям затріпочуть,

Тугою прощання душу залоскочуть.

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Пісня «Верба»

 

 

Біля млина - калина,

 

 

Біля ставу - верба.

 

 

Біля тину - дівчина,

 

 

Біля серця - журба.

 

 

Та калина чарівна

І вночі не заснеш.

Та дівчина царівна,

Що чекає тебе.

Приспів:

А верба понад водою,

Наша пісня, наша доля.

Хай завжди мене верб

Та й додому поверта.          двічі

 

 

 

Розквітає калина,

 

 

Зеленіє верба.

Твоя пісня прилине

І зникає журба.

Знов калина чарує

Мої сонячні дні.

Знов дівчина дарує

Своє серце тобі!

Приспів:

 

 

 

 

 

 


Змінювання слів «один - багато», редагування тексту

 

 

Категорія: 2 клас | Додав: РІТА | Теги: презентація, конспект
Переглядів: 2099 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]