14.11.2014, 19:42 | |
Тема: Поезія, що стала піснею Т.Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий», Мета: Продовжити ознайомлення дітей з ліричними творами Т.Г. Шевченка, розвивати уміння виразно читати, вникаючи у кожне слово, думка поета, відчувати і передавати мелодику шевченківського слова, виховувати любов до історії свого народу, його мови. Обладнання: Портрет Т.Г. Шевченка, книжкова виставка (збірник поезій для дітей, де вміщено вірш «Реве та стогне Дніпр широкий»), грамзапис пісні, картки для розширення поля читання, картини природи, комп’ютер. Хід уроку
Учні. Доброго ранку травам росистим! Доброго ранку квітам барвистим! Доброго ранку сонечку ясному! Повертаються до гостей Людям усім і усьому прекрасному!
Учитель. Ось почули ми дзвінок, Він покликав на урок Кожен з вас вже постарався – До уроку підготувався. Тож девіз тепер згадаймо І урок розпочинаймо!
Учні. Попрацюємо старанно Щоб почути у кінці, Що у нашім четвертім класі Діти просто МОЛОДЦІ.
(Портрет Т.Г.Шевченка). І. Перевірка домашньою завдання.а) Бесіда за змістом - Як відтворено у вірші весняний сільський вечір в Україні ? - Звідки повертаються дівчата ? - Як ви розумієте вислови вечірня зіронька встає; мати хоче научати? б) Читання напам’ять вірша „ Садок вишневий коло хати" ІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок. 1. Читання вірша з дошки. (монітора) Благословенна хай буде година, і тая хата, і село, що Україні принесло з великих найбільшого сина… (Б. Лепкий) - Кого мав на увазі поет? - Хто ж такий Т.Г. Шевченко? - Чому його називають народним поетом?
2. Гра «Співвіднесіть рядки з назвами твору» - Твори Т. Шевченка люблять усі – і дорослі, і діти. Багато пісень написано на слова поета. Нелегко осягнути багатогранність Шевченкової музи. Тож спинимось на одній сторінці великої творчої спадщини Кобзаря — оспівування природи рідного краю, символів України — калини, верби, тополі.
1. "Тече вода із-за гаю" "... Вийшла з хати веселая, сміючись, мати..."
2. "І досі сниться..." "...Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть..."
3. «Світає….» "...Хлюпочуться качаточка помеж осокою..."
4. «Садок вишневий коло хати» "...Меж ярами над ставами верби зеленіють..."
3. Гра «Що зайве?» (Екран) - Прочитайте і визначте, який рядок зайвий. Тихесенько вітер віє, Степи, лани мріють, Реве та стогне Дніпр широкий, Верби зеленіють. Яким рядком її потрібно замінити?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Реве та стогне Дніпр широкий…
ІV. Опрацювання вірша Т.Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий».
Вправи на розширення поля читання. - Перед вами картки із завданнями. Згадайте як правильно потрібно виконувати такі завдання. Прочитайте слова.
3.Повторне читання вірша учнями (мовчки).
— На скільки уявних картин можна поділити вірш? (3). — Що поет змальовує у першій картині? Що зобразив у другій? Яка третя картина? —Як ви думаєте, поет описав те, що колись бачив, чи свої мрії?
5. Вправи на розвиток швидкості читання. а) Читання "буксиром" за учнем.
б) Вибіркове читання. - Прочитайте, які рослини і які живі істоти згадуються у вірші. - Прочитайте, що із зображеного у вірші ви могли б сприйняти зором, а що — відчути слухом )
Гра "Знайди рими". Завива (підійма), пору (морі), гомонів (скрипів), виглядав (потопав).
Виразне читання вірша. - Як потрібно читати першу строфу, щоб передати інтонацією і теплом бурю на Дніпрі?
7. Розгадування кросворду. 1. Що робив ясен? 2. Яка річка описана в вірші? 3. Яке ще дерево згадується у творі? 4. Доповніть рядок: «Сердитий вітер…». 5. Де перекликалися сичі? 6. І чого виглядав «блідий місяць»? - Що почитали по вертикалі? (Кобзар). - Так називає народ Т. Шевченка. І не тільки тому, що він написав книгу «Кобзар».
Кобзар – слово тюркського походження, означає струнно-щипковий музичний інструмент. (Слайд-шоу кобза, кобзарі). Кобзарями українці називали співців, народних поетів, які ходили селами і містами, складали і виконували народні пісні і думи. Свій спів супроводжували грою на кобзі чи бандурі. (кобза – кобзар – Кобзар). Раніше кобзарів було багато. Зараз кобзарство відновлюється: у Стрітівці Київської області відкрито школу. Т.Г. Шевченка називають Кобзарем, тому, що він виповів українському народові його життя.
1. Розвиток зв’язного мовлення. Творча робота.
Почніть свій твір так: «Ми любимо твори Т.Г. Шевченка, тому, що він …..»
Тарасова пристрасть, Тарасова мужність, Тарасове невмируще слово. Пам’ятаймо, діти: поезія Т.Г.Шевченка давно стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Шевченко для нас – це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть, з чого черпають сили й надії. А пізнати більше про творчість і самі твори ви зможете із книг які є у нашій бібліотеці, а сьогодні представлені на виставці. Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, думаймо над його історією, виконуймо його заповіт. | |
Категорія: 3 клас | | | |
Переглядів: 5421 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |