Узагальнюючий урок з української мови "Дієслово" - 3 клас - Конспекти уроків - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Понеділок, 05.12.2016, 22:34                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Категорії розділу
Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків » 3 клас

Узагальнюючий урок з української мови "Дієслово"
30.06.2016, 10:16
Тема: «Дієслово». Узагальнюючий урок.
Мета: узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови; розвивати вміння працювати самостійно, активізувати, аналізувати і систематизувати набуті знання та вміння, мовлення дітей,; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: казкові герої, картки, малюнки.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!

ІІ. Актуалізація знань.
- Щоб потрапити на урок вам усім необхідно сказати пароль уроку. У кожного буде свій, індивідуальний пароль.
1.Робота кореспондентів класу.
Кореспонденти заздалегідь, вдома, готують запитання по темі «Дієслово»
• Кореспондент команди «Веселка»:
- Що називає дієслово?
- На які запитання відповідає частина мови дієслово?
- Назви 5 дієслів?
- За чим змінюються дієслова?
• Кореспондент команди «Сонечко»:
- Яким членом речення виступає дієслово найчастіше?
- Назви 3 словосполучення з дієсловом?
- Наведи приклад дієслів у теперішньому часі?
- За чим можуть змінюватися дієслова у минулому часі?
- Що є початковою формою дієслова?
• Кореспондент команди «Капітошка»:
- Підбери синоніми до слова бігти?
- Підбери антоніми до слів сидіти-, лінуватися-, ходити.
- Знайди граматичну основу у реченні : Без здоров’я не має щастя.
- На які запитання відповідають дієслова доконаного виду? Недоконаного виду?
Кожному учню за пароль дається перепустка-смайлик.
2.Індивідуально – творче завдання «Пантоміма»
Асистенти учителя (готують вдома розповідь «Вранці»; показують тільки дії , які роблять, коли збираються до школи).
• Прокидається.
• Встає.
• Умивається.
• Чистить зуби.
• Робить зарядку.
• Заправляє ліжко.
• Снідає.
• Іде до школи.
Діти називають дії по черзі.
- Скажіть, будь ласка, коли ви це робите? Частиною чого є ці дії? (режиму дня) Чи потрібно дотримуватися режиму дня? Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Психологічне налаштування на хорошу роботу.
Тепло своїх долоньок
Я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий
Я з радістю почну.(Пожимають один одному руки .)
2.Правила нашого уроку(діти по черзі називають правила) :
- Дотримуватися правила піднятої руки.
- Давати повні відповіді.
- Бути уважними, кмітливими і тому подібне…
А я бажаю вам:
- Навчитись слово цінувати
Гарне спілкування собі обрати,
Співрозмовників своїх поважати
І нове з уроку запам’ятати,
Вчіться труднощі долати
І один одного поважати.
-Щоб урок наш був не сумний, а цікавий до нас завітали гості. Хто? Ви мені скажете, коли відновите слово на дошці.
GГNНȲОȲМѲИѨ
3. Робота у зошитах.
Записують число , назву роботи.
Учитель: Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти -
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Хто здоровим бути хоче -
Вмій здоров'я берегти.
2. Каліграфічна хвилинка. Завдання від Умійчика (за прислів’ям):
Весела та хороша думка – половина рдов’язо.
- Чому не можемо прочитати? Змініть букви так, щоб вийшло слово.
- З якої літери воно починається?(Зз) – записують каліграфічно літеру у зошиті; обирають королеву серед букв разом із сусідом по парті.
- Які звуки дає вона? [з], [з’].- записують у зошит і характеризують кожний звук.
- Звуко-буквений аналіз слова здоров’я.
- Чого вчить дане прислів’я? Спишіть каліграфічно його.
3. Проблемне запитання: Що ви, діти, маєте робити, щоб зберегти своє здоров’я?
Вправа «Підбери дію» (На дошці слово здоров’я, діти по черзі підходять, обирають колір крейди і записують своє слово)
Берегти, трудитися, займатися, любити, дотримуватися і тому подібне.
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
- Без слів якої частини мови ми не зможемо розказати, як зберегти здоров’я?(дієслів)
- Тож давайте допоможемо нашим гномам розібратися з дієсловами. Ви сьогодні повинні показати усі свої вміння, навички, знання з теми «Дієслово».
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Завдання від Лінивчика «Хто більше».
- Уважно слухати і запам’ятати якнайбільше дієслів. (виконують у групах)
Вірш «Як думала Оленка» Н.Красоткіної (декламує вчитель).
- Запишіть усі дієслова, які запап’ятали. Переможе та група, яка запише найбільше дієслів.
«Як думала Оленка...»
Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.
2.Бесіда за віршем:
- Про що йде мова у вірші?
- До чого закликає автор?
3.Гном Буркунчик підготував для вас завдання. Гра «Навпаки»(за віршем Н.Красоткіної)
- Прочитайте вірш і скажіть ,що у ньому не так.(На екрані телевізора)
Будь розумниця, дитинко,
І здоров’я не бережи.(бережи)
У кишені не май хустинку (май)
Й слів поганих більше кажи. (не кажи)
Руки з милом не мий щоденно (мий)
Після гри і до їди.
Та життя не сприймай натхненно,(сприймай)
Не будь здоровою завжди! (Будь)
- Що помітили у вірші?
- Як треба писати дієслова із заперечною часткою не?
- Давайте спробуємо відновити вірш.
- Випишіть дієслова із вірша у парі з тими словами, якими ви їх замінили.(Колективно біля дошки)
4. Пальчикова гімнастика.
П’ять гномиків спішили в ліс,
в похід усе зібрали
Найстарший гном торбину ніс.
Молодші - пустували.
Один – стрибав, другий –співав,
А третій - на сопілці грав.
Четвертий гном уважним був,
Він всіх швиденько схаменув!
Вчепились дружно за торбину
І в ліс гайнули без упину.(Грабчак Л.В.)
5.Завдання від Стидунчика. Вправа «Ми поети»
- Стидунчик склав вірш, та щось у нього не добре все вийшло, тому просить у вас допомоги, бо знає , що у нашім класі є юні поети. Допоможемо?
Щоб здоров'я добре мають…(мати)
Слід про нього змалку дбають… (дбати)
Кожний ранок обливаються…(обливатись)
І зарядкою займаються… (займатись)
У дворі щодня гуляють…(гуляти),
Повноцінно їдять й сплять… (їсти, спати)
- Що потрібно зробити? (Змінити рими)
- На місце дієслів у теперішньому часі підібрати дієслова в неозначеній формі, тобто у початковій формі. Хто перший підібрав диктує , а решта – записують.
6.Завдання від Веселунчика. Фізкультхвилинка (під музику).
1.Жили на світі семеро гномів,
Семеро мудрих астрономів.
Сіяли зорі в безмежнім саду.
Радісно грали в чарівну дуду.
П-в:
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла,-
Пісня пташкою летить.
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла -
В серці музика дзвенить.
2.Семеро гномів вигравали,
Зорі бадьоро крокували.
Стали у коло веселі сім нот -
І закружляв в небесах хоровод.
3.Семеро гномів узяли скрипки,
Нотки співали аж похрипли.
Пісня на землю злетіла з небес,
Більше з тих пір стало в світі чудес.
7. Завдання від Пустунчика. Гра «Наповни корзини».(Корзина овочів, корзина фруктів)
- Пустунчик так напустувався, що сплутав усе до купи і тепер не може дати ради. Він не може розібратися, що у який кошик покласти? Збери малюнок і знайди його кошик. (На партах в учнів прислів’я розрізані на частини, щоб зібрати їх, треба скласти малюнок «овочі-фрукти». Робота в парі.)Учні записують прислів’я і підкреслюють дієслова.
Здоров'я за гроші не купиш.(Груша)
Без здоров'я немає щастя.(Слива)
Бережи честь змолоду, а здоров'я під старість. (Яблуко)
Здоров'я в чистоті міцніє.(Виноград)
Здоров'я приходить днями, а виходить годинами.( Цибуля)
Здоров'я маємо — не дбаємо, а втративши — плачем.(Часник)
Було б здоров'я — все інше наживем.(Морква)
- Діти зачитують складені прислів’я, називають дієслова, пояснюють прислів’я, відносять малюнок до кошика.
- На що багаті овочі і фрукти?(На вітаміни)
- Який висновок слід нам зробити?( Щоб бути здоровими , треба більше споживати овочів і фруктів,.)
8. Завдання від Хитрунчика. Гра «Підбери пару».
- Заміни дієслова на протилежні за значенням слова(антоніми), пари слів записати.(На екрані телевізора)
Хто здоровий, той плаче,(сміється)
Все йому в житті не виходить,(вдається)
Радість мириться в нім щоднини(б’ється)
Це ж чудово для людини!
9. Завдання від Торохтійчика. Гра «Решето».
Усі дієслова записати по часах. Дієслова, які не мають часової форми не записувати: миють, збиратимуть, чистила, робити, відпочиває, росли, радітиме, слідкують, буде їсти, дихати.
Завдання від гномів усі добре ви зробили,
То ж похвалу від мене в оцінці заслужили!
VІ. Підсумки уроку.
1.Вправа «Сенкан».
2. Самооцінювання.
3. Букет настрою.(Діти свої смайлики-перепустки кріплять до того букету, який у них настрій: букер «радості», «суму»)
Категорія: 3 клас | Додав: Адюл
Переглядів: 205 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу