Узагальнюючий урок з української мови "Дієслово"
30.06.2016, 10:16 | |
Тема: «Дієслово». Узагальнюючий урок. Мета: узагальнити знання учнів про дієслово як частину мови; розвивати вміння працювати самостійно, активізувати, аналізувати і систематизувати набуті знання та вміння, мовлення дітей,; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я. Обладнання: казкові герої, картки, малюнки. Хід уроку І. Організаційний момент Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня. Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня. Хай сміється мирне небо і дивує світ. А земля нехай дарує вам барвистий цвіт. Бо здоров'я, любі діти, в світі головне. А здоровий і веселий - щастя не мине! ІІ. Актуалізація знань. - Щоб потрапити на урок вам усім необхідно сказати пароль уроку. У кожного буде свій, індивідуальний пароль. 1.Робота кореспондентів класу. Кореспонденти заздалегідь, вдома, готують запитання по темі «Дієслово» • Кореспондент команди «Веселка»: - Що називає дієслово? - На які запитання відповідає частина мови дієслово? - Назви 5 дієслів? - За чим змінюються дієслова? • Кореспондент команди «Сонечко»: - Яким членом речення виступає дієслово найчастіше? - Назви 3 словосполучення з дієсловом? - Наведи приклад дієслів у теперішньому часі? - За чим можуть змінюватися дієслова у минулому часі? - Що є початковою формою дієслова? • Кореспондент команди «Капітошка»: - Підбери синоніми до слова бігти? - Підбери антоніми до слів сидіти-, лінуватися-, ходити. - Знайди граматичну основу у реченні : Без здоров’я не має щастя. - На які запитання відповідають дієслова доконаного виду? Недоконаного виду? Кожному учню за пароль дається перепустка-смайлик. 2.Індивідуально – творче завдання «Пантоміма» Асистенти учителя (готують вдома розповідь «Вранці»; показують тільки дії , які роблять, коли збираються до школи). • Прокидається. • Встає. • Умивається. • Чистить зуби. • Робить зарядку. • Заправляє ліжко. • Снідає. • Іде до школи. Діти називають дії по черзі. - Скажіть, будь ласка, коли ви це робите? Частиною чого є ці дії? (режиму дня) Чи потрібно дотримуватися режиму дня? Чому? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 1.Психологічне налаштування на хорошу роботу. Тепло своїх долоньок Я друзям віддаю. Урок новий, цікавий Я з радістю почну.(Пожимають один одному руки .) 2.Правила нашого уроку(діти по черзі називають правила) : - Дотримуватися правила піднятої руки. - Давати повні відповіді. - Бути уважними, кмітливими і тому подібне… А я бажаю вам: - Навчитись слово цінувати Гарне спілкування собі обрати, Співрозмовників своїх поважати І нове з уроку запам’ятати, Вчіться труднощі долати І один одного поважати. -Щоб урок наш був не сумний, а цікавий до нас завітали гості. Хто? Ви мені скажете, коли відновите слово на дошці. GГNНȲОȲМѲИѨ 3. Робота у зошитах. Записують число , назву роботи. Учитель: Розкажу вам зараз, діти, Дуже правила прості: Як за партою сидіти - Це потрібно у житті. Спинку рівною тримайте, Рук на книжку не кладіть, Голову не нахиляйте, Як окличний знак сидіть! Хто здоровим бути хоче - Вмій здоров'я берегти. 2. Каліграфічна хвилинка. Завдання від Умійчика (за прислів’ям): Весела та хороша думка – половина рдов’язо. - Чому не можемо прочитати? Змініть букви так, щоб вийшло слово. - З якої літери воно починається?(Зз) – записують каліграфічно літеру у зошиті; обирають королеву серед букв разом із сусідом по парті. - Які звуки дає вона? [з], [з’].- записують у зошит і характеризують кожний звук. - Звуко-буквений аналіз слова здоров’я. - Чого вчить дане прислів’я? Спишіть каліграфічно його. 3. Проблемне запитання: Що ви, діти, маєте робити, щоб зберегти своє здоров’я? Вправа «Підбери дію» (На дошці слово здоров’я, діти по черзі підходять, обирають колір крейди і записують своє слово) Берегти, трудитися, займатися, любити, дотримуватися і тому подібне. ІV. Оголошення теми і мети уроку. - Без слів якої частини мови ми не зможемо розказати, як зберегти здоров’я?(дієслів) - Тож давайте допоможемо нашим гномам розібратися з дієсловами. Ви сьогодні повинні показати усі свої вміння, навички, знання з теми «Дієслово». V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Завдання від Лінивчика «Хто більше». - Уважно слухати і запам’ятати якнайбільше дієслів. (виконують у групах) Вірш «Як думала Оленка» Н.Красоткіної (декламує вчитель). - Запишіть усі дієслова, які запап’ятали. Переможе та група, яка запише найбільше дієслів. «Як думала Оленка...» Думала Оленка так: щоб здоров’я мати, Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти, Їсти супчики й борщі, вареники з сиром, І котлетки, й вергунці, але знати міру. Прокидатись на зорі, зарядку робити, Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити. Ще трудитися щодень, волю гартувати, І завжди співать пісень, словом, не тужити! Чемні говорить слова та людей вітати, Добрії робить діла, менших захищати. 2.Бесіда за віршем: - Про що йде мова у вірші? - До чого закликає автор? 3.Гном Буркунчик підготував для вас завдання. Гра «Навпаки»(за віршем Н.Красоткіної) - Прочитайте вірш і скажіть ,що у ньому не так.(На екрані телевізора) Будь розумниця, дитинко, І здоров’я не бережи.(бережи) У кишені не май хустинку (май) Й слів поганих більше кажи. (не кажи) Руки з милом не мий щоденно (мий) Після гри і до їди. Та життя не сприймай натхненно,(сприймай) Не будь здоровою завжди! (Будь) - Що помітили у вірші? - Як треба писати дієслова із заперечною часткою не? - Давайте спробуємо відновити вірш. - Випишіть дієслова із вірша у парі з тими словами, якими ви їх замінили.(Колективно біля дошки) 4. Пальчикова гімнастика. П’ять гномиків спішили в ліс, в похід усе зібрали Найстарший гном торбину ніс. Молодші - пустували. Один – стрибав, другий –співав, А третій - на сопілці грав. Четвертий гном уважним був, Він всіх швиденько схаменув! Вчепились дружно за торбину І в ліс гайнули без упину.(Грабчак Л.В.) 5.Завдання від Стидунчика. Вправа «Ми поети» - Стидунчик склав вірш, та щось у нього не добре все вийшло, тому просить у вас допомоги, бо знає , що у нашім класі є юні поети. Допоможемо? Щоб здоров'я добре мають…(мати) Слід про нього змалку дбають… (дбати) Кожний ранок обливаються…(обливатись) І зарядкою займаються… (займатись) У дворі щодня гуляють…(гуляти), Повноцінно їдять й сплять… (їсти, спати) - Що потрібно зробити? (Змінити рими) - На місце дієслів у теперішньому часі підібрати дієслова в неозначеній формі, тобто у початковій формі. Хто перший підібрав диктує , а решта – записують. 6.Завдання від Веселунчика. Фізкультхвилинка (під музику). 1.Жили на світі семеро гномів, Семеро мудрих астрономів. Сіяли зорі в безмежнім саду. Радісно грали в чарівну дуду. П-в: Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла,- Пісня пташкою летить. Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла - В серці музика дзвенить. 2.Семеро гномів вигравали, Зорі бадьоро крокували. Стали у коло веселі сім нот - І закружляв в небесах хоровод. 3.Семеро гномів узяли скрипки, Нотки співали аж похрипли. Пісня на землю злетіла з небес, Більше з тих пір стало в світі чудес. 7. Завдання від Пустунчика. Гра «Наповни корзини».(Корзина овочів, корзина фруктів) - Пустунчик так напустувався, що сплутав усе до купи і тепер не може дати ради. Він не може розібратися, що у який кошик покласти? Збери малюнок і знайди його кошик. (На партах в учнів прислів’я розрізані на частини, щоб зібрати їх, треба скласти малюнок «овочі-фрукти». Робота в парі.)Учні записують прислів’я і підкреслюють дієслова. Здоров'я за гроші не купиш.(Груша) Без здоров'я немає щастя.(Слива) Бережи честь змолоду, а здоров'я під старість. (Яблуко) Здоров'я в чистоті міцніє.(Виноград) Здоров'я приходить днями, а виходить годинами.( Цибуля) Здоров'я маємо — не дбаємо, а втративши — плачем.(Часник) Було б здоров'я — все інше наживем.(Морква) - Діти зачитують складені прислів’я, називають дієслова, пояснюють прислів’я, відносять малюнок до кошика. - На що багаті овочі і фрукти?(На вітаміни) - Який висновок слід нам зробити?( Щоб бути здоровими , треба більше споживати овочів і фруктів,.) 8. Завдання від Хитрунчика. Гра «Підбери пару». - Заміни дієслова на протилежні за значенням слова(антоніми), пари слів записати.(На екрані телевізора) Хто здоровий, той плаче,(сміється) Все йому в житті не виходить,(вдається) Радість мириться в нім щоднини(б’ється) Це ж чудово для людини! 9. Завдання від Торохтійчика. Гра «Решето». Усі дієслова записати по часах. Дієслова, які не мають часової форми не записувати: миють, збиратимуть, чистила, робити, відпочиває, росли, радітиме, слідкують, буде їсти, дихати. Завдання від гномів усі добре ви зробили, То ж похвалу від мене в оцінці заслужили! VІ. Підсумки уроку. 1.Вправа «Сенкан». 2. Самооцінювання. 3. Букет настрою.(Діти свої смайлики-перепустки кріплять до того букету, який у них настрій: букер «радості», «суму») | |
Категорія: 3 клас | | |
Переглядів: 3741 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |