menu

Зима-чарівниця. Витинанка. Чарівна сніжинка.
02.04.2016, 16:04
Тема Зима – чарівниця. Витинанка. Чарівна сніжинка.
Мета. Вчити дітей зв’язно висловлювати свої думки; розвивати вміння учнів добирати влучні словосполучення для передавання власних спостережень, вражень, почуттів; формувати вміння добирати виразні мовні засоби, розвивати фантазію, уяву;виховувати самостійність; ознайомити учнів із витинанкою – одним із видів народної творчості, вчити виготовляти ажурні витинанки, виховувати образне сприйняття світу, любов до природи рідного краю.
Обладнання. Плакати, сніжинки, картини зимової пори, ілюстрації, дитячі роботи, інтерактивна дошка, музичний запис із циклу « Пори року» А. Вівальді, картки з завданням.
Тип уроку: інтегрований.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися,
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.
- А тепер візьміться за руки:
- Дружно візьмемось за руки
І приступим до науки
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Хочем все на світі знать.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні день звичайний і незвичний водночас. І не тільки тому, що до нас завітали гості. Вони прийшли не самі.
Чудо-сани прилетіли
Скакуни у санях білі
А в санях сидить цариця:
Білокоса, білолиця,
Рукавом своїм махає –
Сріблом все навкруг вкриває.
- Хто ж це, діти, здогадались?

- Так, нарешті до нас завітала зима. Правда, вона ще не справжня, а тільки календарна. Та я думаю, якщо ми з вами будемо дуже старатися, гарно працювати, то незабаром зима-чарівниця засипле все білим пухнастим килимом. Я знаю, що ми з вами ще зустрінемось і з хурделицями, і з Дідом Морозом, і сама Чарівниця - Зима не раз загляне до вашого віконця і покличе на вулицю до розваг.
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно, зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати свій словниковий запас, удосконалювати навички вирізування з паперу.
- То ж почнемо працювати за таким планом (план на плакаті). Виконання кожного пункту плану я буду помічати сніжинкою.
(прикріплюю сніжинку)
План уроку
1. Організація класу
2. Загадкова сторінка.
3. Поетичні вузлики.
4. Зимова «павутинка»
5. Фантазії
6. Зимова казка
7. Фізкультхвилинка.
8. Зустріч зі сніжинкою
9. Підсумок уроку
10. Домашнє завдання.

ІІІ. Робота над темою уроку.
ЗАГАДКОВА СТОРІНКА
- Діти, давайте пригадаємо загадки про зиму і загадаємо їх один одному.
* Біла ковдра вкрила світ
Як та ковдра зветься? (Сніг)
* Біля двора що за гора?
Вчора не було
Весна настане – гори не стане. (Кучугура снігу).
* Взимку можу принести без відра відро води,
І не розливається… Як та вода називається? (Лід)
* Нас на втіху мчить по снігу
Диво-віз без коліс (Санки)
* І легенькі, і біленькі ці маленькі балеринки
Під одним ім’ям …(Сніжинки)
* Зроду рук своїх не маю, а узори вишиваю (Мороз)
(Прикріплюю сніжинку)
- 2 -
ПОЕТИЧНІ ВУЗЛИКИ
- Молодці! Та про зиму не тільки загадок, а й віршів багато. Згадаємо?
(Розповідають діти)
* Ось і знов зима настала, землю ковдрою заслала –
Білою обновою, сніжною, пуховою.
* Ставки замерзли і річки, струмочки не дзюрчать.
Сніжинки, наче різьблені, летять, летять, летять.
* От сипав сніг. Яка обнова! Зима тоді така чудова!
Міста чистенькі, білі села – зима і радісна, й весела!
Кружляють вальс сніжинки ніжні, зима пухка і білосніжна.
* Вона буває і серйозна: суха і вітряна, й морозна.
А як насуне хмара сива, зима по-своєму красива.
* А вранці іній – то обнова! Яка зима у нас чудова!
Гілок од інею не видно, тоді вона, звичайно, срібна.
* Зима буває вередлива, то часом добра, то сварлива
Яка ж зима? Яка вона? Вона весела і сумна.

- Діти, давайте і ми складемо вірш про зиму.
(на інтерактивній дошці)
Ой, як снігу намело!
Стало (яким?) все село.
(Яка?) стежка, (яка?) річка,
(Яка?) береза і смерічка.
(Яка?) хата, (які?) коні,
Тільки носики (які?) …..( прикріпити сніжинку)
Зимова «павутинка»
- Які асоціації викликає у вас слово зима?
- Давайте доберемо слова, які виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово «зима»
-

подарунки
сани бурульки
зима
свята хуртовини
сніжки
мороз лижі
( На дошці діти прикріплюють слова – сніжинка, хуртовина, лід, канікули, бурульки, холод, свята, мороз, сніжки, розваги, подарунки, санки, лижі, ковзани, Дід Мороз, Новий рік ) (прикріпити сніжинку)

ФАНТАЗІЇ
- Ми з вами, діти, почули багато красивих слів про зиму. А зараз настала черга кожному із вас сказати своє слово про зиму-чарівницю. Допоможе нам у цьому таблиця –«помагайка», яку ви заповнювали на протязі двох тижнів.

ЗИМА Що зробила? Яка?
Красуня
Чарівниця
Королева
Баба зла Прилетіла
Підкралася
Засипала
Притрусила
Прийшла
Завітала
Холодна
Білосніжна
Морозна
Сніжна
Люта
Чарівна
Кришталева
Казкова
Сувора


( Відповіді дітей), (прикріпити сніжинку)
ЗИМОВА КАЗКА
- Відгадавши останнє завдання кросворду про ознаки зими, ви дізнаєтесь назву казки.
с н і г
в і х о л а
з а в і р ю х а
с н і ж и н к а

1.Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто… (сніг)
2. Цю зимову господиню
Всі бояться, навіть зайчик
Не боїться лише квітень
Сніжно-білу... (віхолу)
3. Хто взимку мете і злиться,
Хурделить, виє і кружляє,
Стелить білу постіль,
Завиває немов звір?... (завірюха)
4. Політала зірочка, політала,
Сіла на долонечку і розтала.
На долоні слізонька-крапелинка.
То не просто зірочка, то – … (сніжинка)

- Послухайте казку В. Сухомлинського «Сніжинка».

З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка. Хлопчик подумав: ось упаде комусь під ноги і її затопчуть.
Хлопчик простягнув долоню, захотів приголубити маленьку сніжинку. А вона впала на теплу, добру руку хлопчика і розтанула. Хлопчик з жалем дивився на руку. На долоні блищить крапелька, мов сльозинка.
- Звідки летіла сніжинка?
- Якою вона була?
- Про що подумав хлопчик?
- Що сталося зі сніжинкою?
- Чи шкода вам сніжинки?

( прикріпити сніжинку)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « Зимонька вітає нас»
(прикріпити сніжинку)
ЗУСТРІЧ ЗІ СНІЖИНКОЮ
- У хлопчика сніжинка розтала. А ті сніжинки, які ми виріжемо з вами зараз, не розтануть ніколи, бо це сніжинки-витинанки. Потім ми прикрасимо ними ялинку (штучна ялинка)
- Наші гості теж можуть залучитися до роботи. Адже зима, зимові свята – це згадка про дитинство, очікування дива, надії на краще.
( У гостей на столах папір, ножиці)
- Але спочатку ми з вами пригадаємо техніку безпеки під час роботи з ножицями:
* Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитися з ними треба обережно.
* Не можна залишати ножиці відкритими.
* Передавати ножиці іншій людині треба закритими, кільцями вперед.
- У вас у всіх є різнокольорові квадрати. Щоб вирізати сніжинку, папір квадратної форми складемо по діагоналі. Дістанемо трикутник, який згинаємо ще вдвоє, а потім втроє. Після цього вирізуємо сніжинку по наміченому рисунку.
- Якщо ви хочете вирізати круглу сніжинку – зріжте у трикутника край.
- Сніжинка готова.
Звучить музичний запис із циклу « Пори року» А. Вівальді
Поки діти працюють, розповідаю:
( Витинанки дуже поширені в народному мистецтві. З давніх-давен наші предки прикрашали своє житло, намагалися зробити святковою і затишною навіть найбіднішу оселю. Оздоблювали сволок, печі, груби, робили фіранки на вікна і мисники. А що папір і ножиці були у кожної господині, а хисту й фантазії не бракувало, то щоразу під їх руками народжувалося мережане диво.
І сьогодні витинанка приваблює і відомих художників, і початківців. Адже за короткий час, буквально на очах, вирізаючи з паперу все, що лиш спаде на гадку, можна виготовити найефектнішу витинанку. То ж пофантазуйте!

ІV. Підсумок уроку.

- Щоб знання великі мати, треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння, - і тоді прийде уміння.
- Яких умінь набули на уроці?
- Про що дізналися?
- Що сподобалося?
- Давайте подивимося, яка у вас вийшла красуня-ялинка.

(прикріпити сніжинку)
V. Домашнє завдання
- Ви так гарно працювали сьогодні на уроці, що я вирішила подарувати вам кожному сніжинку:
синю – для найактивніших;
білу – для менш активних.
- Сьогодні ми з вами почули і сказали стільки красивих слів про зиму, що вам залишилося їх тільки записати у своєму домашньому творі, який так і називатиметься «Зима-чарівниця». І не забудьте покласти цю сніжинку в зошит. Цим ви нагадаєте мені, наскільки активними ви були на уроці.
Щоб вам легше працювалося, я ще роздам пам’ятки для написання твору:

Пам’ятка для написання твору
Слід дотримуватися таких вимог:
*робити абзаци;
*уникати повторів;
*використовувати художні засоби;
*вживати різні види речень ( за метою висловлювання та інтонацією);
*перевіряти ненаголошені голосні.

- А ваші чарівні сніжинки ми використаємо на уроці трудового навчання для колективної аплікації. Адже незабаром в нашій школі буде проходити виставка учнівських робіт, присвячена зимі.
- Зараз я прочитаю вам твори учнів минулих років про зиму із «Сонячної книги»
(Зразки творів учнів минулих років із «Сонячної книги».)
- Найкращі ваші твори також будуть у «Сонячній книзі».
• Працювали всі старанно

І почули у кінці.

Що у нашім третім класі

Діти просто – молодці.

-Давайте поаплодуємо собі за хорошу працю.
- А оскільки наближається Новорічне свято, привітаймо наших гостей.
Всі разом: З наступаючим Новим роком вас вітаємо!.
1. Щастя – долі вам бажаємо.
У щасливій вашій хаті,
Щоб ви всі були багаті!
2. Щоб лежали на столі
Паляниці немалі!
3. Щоб були у вас ковбаси,
4. Молоко і сіль, і м’ясо,
5. І млинці, і пиріжки,
6. І пухкенькі пампушки.
7. Щоб були завжди щасливі
8. І завзяті, і вродливі!.

Всі разом : Будьте здорові!!!
Категорія: 3 клас | Додав: traiko
Переглядів: 2188 | Завантажень: 4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]