menu

Організація роботи в групах
16.05.2012, 12:29

Організація роботи в групах може здійснюватися за такими схемами.

1. Групи отримують однакові завдання.

Залежно від типу завдання результат праці групи можна просто здати на перевірку вчителю або спікери груп доповідають, а інші учні доповнюють чи заперечують їхні висловлювання.

2. Групи отримують різні завдання.

Спікери перед класом презентують роботу або почергово, міняючись, обхо­дять всі групи і працюють з кожною. Так на одному уроці повторюють декілька тем різними способами.

3. Групи отримують різні завдання, але працюють на спільний результат. Наприклад, тема "Прикметник". Кожна група має своє завдання. Результати

записують у таблицю, на основі якої складають опорну схему за темою.

4.  Злови помилку!

Діти шукають помилку групою, сперечаються, радяться. На це відводять конкретний час. Тоді спікер доповідає про результат перед класом.

5. Прес-конференція і запитання до тексту.

Всі групи працюють над одним текстом. У кожній із них члени групи скла­дають списки запитань до запропонованого тексту і змагаються у цьому з інши­ми групами.

6.  Своя опора.

Група складає опорний конспект уроку чи теми на аркуші великого формату. Або декілька учнів (сильніші) завчасно отримують творче домашнє завдання: скласти опорний конспект уроку за визначеною темою. На уроці вони стають тренерами. Діти класу об'єднуються в групи, з кожною групою працює тренер за своїм опорним конспектом.

Організовуючи групову навчальну діяльність молодших школярів, учитель має створити сприятливі умови для сприймання учнями групового навчального завдання та забезпечити умови для його успішного розв'язання. Тому необхідно:

- встановити тісний зв'язок із своїми учнями;

- часто розмовляти з ними на різні теми, показуючи своє зацікавлення їхні­ми думками;

- задавати всебічно продумані запитання;

- знати, коли треба слухати, а коли втручатися; л/ стати чутливим до потреб та зацікавлень учнів;

- сприяти відповідній поведінці в класі, хвалити учнів;

- сприяти співпраці між школою та сім'єю, щоб виробити позитивне став­лення дітей до батьків, до школи та навчання;

- групувати учнів різнорідно, так, щоб у кожній групі були діти з різними здібностями, які могли б допомагати один одному;

- викликати в учнів бажання працювати спільно;

- чітко формулювати пізнавальні завдання;

- добирати для обговорення в групах проблемні завдання, що спонукали б учнів до активності, творчого мислення, пошуку нових знань;

- зосереджувати увагу на діяльності слабких учнів;

- попередньо інструктувати спікерів, спрямовувати їхню роботу в групі;

- не створювати ніякого змагання на швидкість виконання завдання.

Учитель залишається керівником навчального процесу. Тому дуже важливо,щоб він не проігнорував моменту, коли дітям потрібна допомога та увага, певна консультація.Учитель залишається невидимим диригентом, який вміє вчасно почути, по­мітити, виправити, підтримати кожного учня, організувати співпрацю дітей.

Саме групові форми організації навчальної діяльності є надзвичайно важ­ливими для широкого та ефективного використання інноваційних технологій. Використання групових форм організації діяльності учнів у межах класно-уроч­ної системи навчання дає змогу позбутися деяких її вад і є однією з умов вико­ристання інтерактивних технологій навчання.

Категорія: Самоосвіта | Додав: РІТА | Теги: інтерактивні методи, робота в групах
Переглядів: 10646 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]