Використання інтерактивних форм навчання у початкових класах - МО, семінар-практикум, ТГ - Методична скарбничка - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Понеділок, 05.12.2016, 00:22                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
RoNdOn
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Методична скарбничка » МО, семінар-практикум, ТГ

Використання інтерактивних форм навчання у початкових класах
02.03.2016, 14:32

Слово інтерактив (пер. з англійської іnter — взаємний, асt - діяти) означає взаємодіяти. Інтерактивний метод - це спосіб взаємодії через бесіду, діалог.

Інтерактивне навчання - це навчання в режимі діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного вирішення навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів. Інтерактивні методи навчання передбачають фронтальну роботу учнів та роботу малими групами. Найефективніші результати можна отримати при організації роботи учнів малими групами. Інтерактивне навчання не є зовсім новим, адже подібні підходи застосовувалися здавна, а на початку радянської педагогіки були дуже поширеними в школі (лабораторне та бригадне навчання 20-х років). Застосування цих методів і форм навчання в окремих школах давало разючі результати.

    Які сильні сторони  інтерактивних методів навчання?

 Насамперед - підвищення "ККД" процесу засвоєння інформації

За даними  учених учень засвоює матеріал:

під час лекції – 5%;

під час читання - 10%;

під час роботи з відео/аудіо матеріалами — 20%;

під час демонстрації - 30%;

під час дискусії - 50%;

під час практики - 75%;

під час навчання інших чи відразу застосовуючи знання - 90%.

Отже, інтерактивні методи навчання є найбільш цікавими і ефективними. Під час інтерактивного навчання учень стає не об'єктом, а суб'єктом навчан­ня, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку. Це формує у школярів внутрішню мотивацію до навчання та спонукає їх до саморозвитку та самоспостереження.

Методи інтерактивного навчання можна поділити на дві великі групи: групові та фронтальні.

Технології колективно – групового навчання:

  • Мікрофон,
  • Обговорення проблеми в загальному колі,
  • Незакінчені речення,
  • Мозковий штурм,
  • Навчаючи – учусь,
  • Ажурна пилка,
  • Дерево рішень.

Технології ситуативного моделювання

Імітаційні ігри,

Інценізування та драматизація

Рольова гра.

Технології опрацювання дискусійних питань

Метод ПРЕС,

Займи позицію,

Дискусія,

 

Позитивні та негативні сторони інтерактивної моделі навчання

Позитивні

Негативні

1. Розширюються пізнавальні можливості учня.

1. На вивчення певної інформації потрібен значний час.

2. Як правило, високий рівень засвоєння знань.

2. Необхідний інший підхід в оцінюванні знань учнів.

3.Учитель без зусиль може проконтролювати рівень засвоєння знань учнів.

3. В учителя відсутній досвід такого виду організації навчання.

4.Учитель має змогу розкритись як організатор, консультант.

4. Відсутні методичні розробки уроків з різних предметів.

5. Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективі.

 

 

Переваги інтерактнаного навчання

1. Формування навичок культури спілкування .

2. Вироблення вміння приймати спільні рішення.

3.      Удосконалення вміння робити аналіз, синтез,висновки та узагальнення.

4.      Формування навичок ораторського мистецтва.
      Для ефективного застосування інтерактивного навчання, зокрема для того, щоб охопити необхідний матеріал і глибоко його вивчити, учитель повинен старанно планувати свою роботу:

 дати завдання учням для попередньої підготовки прочитати, продумати, виконати самостійні  підготовчі завдання;

відібрати для уроку або заняття такі інтерактивні вправи, які б дали учням „ключ” до освоєння теми;

під час самих інтерактивних вправ дати учням подумати над завданням, щоб вони сприйняли його серйозно, а не механічно або „граючись” виконали його;

на одному занятті  можна використовувати одну ( максимум дві) інтерактивну вправу, а не їх калейдоскоп;

дуже важливо проводити  спокійне глибоке обговорення за підсумками інтерактивної вправи, зокрема акцентувати увагу і на іншому матеріалі теми;

проводити швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми, що не були пов’язані з інтерактивними завданнями.

Понад дві тисячі років тому видатний китайський педагог Конфуцій сказав:

Те, що я чую, я забуваю,

Те, що я бачу, я пам’ятаю,

Те, що я роблю, я розумію,

Ці три простих твердження  обгрунтовують необхідність використання активних методів навчання. Дещо змінивши слова видатного педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:

Те, що я чую, я забуваю,

Те, що я бачу, я пам’ятаю,

Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти,

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок

Коли я передаю знання іншим, я стаю  майстром. Процес навчання  -  потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активної участі в цьому процесі. Цього можна досягти тільки за допомогою активного ( інтерактивного) навчання.

 

Категорія: МО, семінар-практикум, ТГ | Додав: РІТА
Переглядів: 230 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу