menu

Організація навчального простору. Вимоги.
11.06.2018, 22:17

У навчальних закладах навчальні приміщення групуються в навчальні секції за віковими та навчально-технологічним ознаками:

• навчальні секції для 1-х класів (шестирічок), які об'єднують приміщення не більше двох паралельних класів, з рекреаціями, вбиральнями та санітарними вузлами

• навчальні секції 2-4-х класів в складі не більше шести класних приміщень, майстерні для трудового навчання, універсального приміщення для груп продовженого дня, гардеробних, рекреаційних приміщень і санітарних вузлів.

Площа класів відповідно до типових проеків шкіл = 50 м2

Кабінет для 1-х класів: 2,4 м2 на одного учня.

 

Вимоги до меблів (за наказом МОН від 23.03.2018 №283)

Ергономічність - наявність в кожному класі комплектів меблів для учнів (парта / стіл + стілець) не менше двох ростових груп (жовте, червоне, зелене маркування), наявність підставок для приладдя на робочому столі, закруглені кути стільниць, спинок і сидіння.

Безпека - зроблено з матеріалів, дозволених чинним санітарним законодавством для використання в навчальних закладах, виріб відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, відсутність гострих кутів, сторонніх запахів, матова поверхня стільниці, стійкість конструкції, наявність пристроїв для запобігання пошкодження або забруднення підлоги.

Форма і розміри - стільниця в формі трапеції, трикутника або іншій, забезпечить швидку трансформацію для групової роботи, столи і парти повинні бути одномісними, стільниця повинна мати виріз збоку ближнього до учня, відповідність розміру ростової групі, можливість компактно штабелювати меблі.

Міцність - гарантійний термін не менше 24 місяців, вандалостійкість, стійкість до миючих і дезінфікуючих засобів, дозволених до використання.

Вага - не більше 4 кг для стільця і ​​10 кг для столу або парти.

Колір - неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, блакитного, бежевого кольорів.

Естетичність - привабливий вигляд, сучасний дизайн, відповідність стилю загального облаштування приміщення.
 

 

Розташування меблів

Між учнівськими столами в ряду - 50

Між рядами одномісних учнівських столів - 50

Між рядами двомісних учнівських столів - 60

Між рядами учнівських столів і внутрішньої поздовжньої стіною, шафами (уздовж внутрішньої поздовжньої стіни) - 50 *

Між учнівськими столами при їх парному розташуванні в ряду - 10

Від задніх учнівських столів до задньої (внутрішньої) стіни (перегородки) - 65 **

Те ж до задньої стіни, що є зовнішньою, і при розташуванні шаф уздовж задньої стіни (перегородки) - 100 **

 

* Збільшується на 40 см при розташуванні входу в приміщення в поздовжній стіні у останніх столів.

** Збільшується до 120 см при розташуванні входу в задній стіні або в поздовжній стіні у останніх столів.

 

Не менш важливими виступають принципи зонування класового приміщення. Класна кімната повинна одночасно виступати: ігровою зоною, центром пізнавальної діяльності, центром художньої творчості, дитячої класної бібліотека, куточком живої природи, центром вчителя.

 

Вимог насправді досить багато, варіантів реального втілення концепції в життя, на жаль, мало. Що робити з невеликими класними кімнатами і як розсадити за одномісні парти клас, в якому більше 30 дітей, як відповідати всім вимогам одночасно і легко справлятися з зонуванням простору?

 

Категорія: Матеріали для вчителя | Додав: РІТА
Переглядів: 774 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]