11.06.2018, 22:17 | |
У навчальних закладах навчальні приміщення групуються в навчальні секції за віковими та навчально-технологічним ознаками: • навчальні секції для 1-х класів (шестирічок), які об'єднують приміщення не більше двох паралельних класів, з рекреаціями, вбиральнями та санітарними вузлами • навчальні секції 2-4-х класів в складі не більше шести класних приміщень, майстерні для трудового навчання, універсального приміщення для груп продовженого дня, гардеробних, рекреаційних приміщень і санітарних вузлів. Площа класів відповідно до типових проеків шкіл = 50 м2 Кабінет для 1-х класів: 2,4 м2 на одного учня.
Вимоги до меблів (за наказом МОН від 23.03.2018 №283) Ергономічність - наявність в кожному класі комплектів меблів для учнів (парта / стіл + стілець) не менше двох ростових груп (жовте, червоне, зелене маркування), наявність підставок для приладдя на робочому столі, закруглені кути стільниць, спинок і сидіння. Безпека - зроблено з матеріалів, дозволених чинним санітарним законодавством для використання в навчальних закладах, виріб відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, відсутність гострих кутів, сторонніх запахів, матова поверхня стільниці, стійкість конструкції, наявність пристроїв для запобігання пошкодження або забруднення підлоги. Форма і розміри - стільниця в формі трапеції, трикутника або іншій, забезпечить швидку трансформацію для групової роботи, столи і парти повинні бути одномісними, стільниця повинна мати виріз збоку ближнього до учня, відповідність розміру ростової групі, можливість компактно штабелювати меблі. Міцність - гарантійний термін не менше 24 місяців, вандалостійкість, стійкість до миючих і дезінфікуючих засобів, дозволених до використання. Вага - не більше 4 кг для стільця і 10 кг для столу або парти. Колір - неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, блакитного, бежевого кольорів. Естетичність - привабливий вигляд, сучасний дизайн, відповідність стилю загального облаштування приміщення.
Розташування меблів Між учнівськими столами в ряду - 50 Між рядами одномісних учнівських столів - 50 Між рядами двомісних учнівських столів - 60 Між рядами учнівських столів і внутрішньої поздовжньої стіною, шафами (уздовж внутрішньої поздовжньої стіни) - 50 * Між учнівськими столами при їх парному розташуванні в ряду - 10 Від задніх учнівських столів до задньої (внутрішньої) стіни (перегородки) - 65 ** Те ж до задньої стіни, що є зовнішньою, і при розташуванні шаф уздовж задньої стіни (перегородки) - 100 **
* Збільшується на 40 см при розташуванні входу в приміщення в поздовжній стіні у останніх столів. ** Збільшується до 120 см при розташуванні входу в задній стіні або в поздовжній стіні у останніх столів.
Не менш важливими виступають принципи зонування класового приміщення. Класна кімната повинна одночасно виступати: ігровою зоною, центром пізнавальної діяльності, центром художньої творчості, дитячої класної бібліотека, куточком живої природи, центром вчителя.
Вимог насправді досить багато, варіантів реального втілення концепції в життя, на жаль, мало. Що робити з невеликими класними кімнатами і як розсадити за одномісні парти клас, в якому більше 30 дітей, як відповідати всім вимогам одночасно і легко справлятися з зонуванням простору?
| |
Категорія: Матеріали для вчителя | | |
Переглядів: 854 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |