Гігієнічні вимоги по використанню комп’ютерів в початковій школі - Вчителю інформатики - Новий Держстандарт - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Середа, 07.12.2016, 18:21                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 14
Гостей: 14
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Новий Держстандарт » Вчителю інформатики

Гігієнічні вимоги по використанню комп’ютерів в початковій школі
14.09.2014, 12:32

Приміщення, в якому використовується комп’ютерна техніка, повинно мати природне і
штучне освітлення. Для розміщення комп’ютерних класів слід вибирати такі приміщення, вікна
яких орієнтовані на північ і північний схід і обладнані пристроями, які дозволяють регулювати
природну освітленість, наприклад, жалюзі, зовнішні дашки тощо. Не допускається розміщувати
комп’ютерні класи в цокольних та підвальних приміщеннях.
Для оздоблення інтер’єру приміщень рекомендується використовувати полімерні
матеріали, на які є гігієнічні висновки, що підтверджують їх безпечність для здоров'я дітей.
Поверхня підлоги повинна бути зручною для вологого прибирання і мати антистатичне
покриття.
Площа на одне робоче місце з комп’ютером повинна бути не менше 6 м2.
Дуже важливо гігієнічно грамотно розмістити робочі місця в комп’ютерному класі.
Комп’ютер краще розмістити так, щоб світло на екран падало зліва. Не дивлячись на те, що
екран світиться, заняття повинні проходити не в темному, а в добре освітленому приміщенні.
Кожне робоче місце в комп’ютерному класі створює своєрідне електромагнітне поле з
радіусом 1,5 м і більше. Причому випромінення йде не тільки від екрану, але й від задньої і
бокових стінок монітора. Оптимальне розміщення обладнання повинно виключати вплив
випромінення на учнів, які працюють за іншими комп’ютерами. Для цього робочі столи слід
розставити так, щоб відстань між боковими поверхнями монітора була не менше 1,2 м.
При використанні одного комп’ютерного кабінету для учнів різного віку найважче
вирішується проблема підбору меблів відповідно до росту молодших школярів. У цьому
випадку робочі місці доцільно обладнувати підставками для ніг. Розмір навчальних меблів (стіл
і стілець) повинні відповідати зросту дитини. Впевнитись в цьому можна таким чином: ноги і
спина (а ще краще і передпліччя) мають опору, а лінія погляду направлена приблизно на центр
монітора або трохи вище.
Освітленість поверхні стола або клавіатури повинна бути не менше 300 лк, а екрану не
більше 200 лк.
Для зменшення напруги зору важливо слідкувати за тим, щоб зображення на екрані
комп’ютера було чітким і контрастним. Необхідно також виключити можливість засвічення
екрану іншими джерелами світла, оскільки це знижує контрастність і яскравість зображення.
Відстань від очей до екрану комп’ютера повинна бути не менше 50 см. Одночасно за
комп’ютером повинен навчатися один учень, оскільки для того, що сидить збоку, умови
спостереження за зображенням на екрані монітора різко погіршуються.
Оптимальні параметри мікроклімату в дисплейних класах такі: температура –19-21° С,
відносна вологість – 55-62%.
Перед початком і після кожної академічної години навчальних занять комп’ютерні класи
потрібно провітрити, що забезпечить покращення якісного складу повітря. Вологе прибирання в
класах слід проводити щоденно.
Залучення дітей до занять на комп’ютері слід починати з навчання правилам безпечного
використання, яких слід дотримуватись не тільки в школі, але й дома.
Для профілактики зорового і загального стомлення на уроках необхідно виконувати такі
рекомендації:

- оптимальна тривалість безперервних занять для учнів II-IV класів повинна складати
не більше 15 хвилин;
- з метою профілактики зорового стомлення дітей після роботи на персональних
комп’ютерах рекомендується проводити комплекс вправ для очей, які виконуються
сидячи або стоячи, відвернувшись від екрану, при ритмічному диханні, з
максимальною амплітудою руху очей. Для збільшення привабливості ці вправи
можна проводити в ігровій формі.
Приблизний комплекс вправ для очей:
1. Закрити очі, сильно напружуючи м'язи очей, на рахунок 1-4, потім розплющити очі,
розслабити м'язи очей, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Вправу повторити 4-5 разів.
2. Подивитися на перенісся і затримати погляд на рахунок 1-4. До стомлення очі не
доводити. Потім відкрити очі, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Вправу повторити 4-5
разів.
3. Не повертаючи голову, подивитися вправо і зафіксувати погляд на рахунок 1-4, потім
подивитися вдалину прямо на рахунок 1-6. Подібним чином проводяться вправи, але з
фіксацією погляду вліво, вгору і вниз. Вправу повторити 3-4 разів.
4. Швидко перевести погляд по діагоналі: направо вгору – наліво вниз, потім прямо
вдалину на рахунок 1-6. потім наліво вгору – направо вниз і подивитися вдалину на
рахунок 1-6. Вправу повторити 4-5 разів.
Проведення гімнастики для очей не виключає проведення фізкультхвилинки. Регулярне
проведення вправ для очей і фізкультхвилинок ефективно знижує зорову і статичну напругу.
Заняття в гуртках з використанням ПК слід організовувати не раніше, ніж через годину
після закінчення навчальних занять у школі. Цей час слід відвести для відпочинку і харчування.
Для учнів початкової школи заняття в гуртках з використанням комп’ютерної техніки
повинні проводитися не частіше двох разів на тиждень. Тривалість одного заняття – не більше
60 хвилин. Після 10-15 хвилин безперервних занять за ПК необхідно зробити перерву для
проведення фізкультхвилинок і гімнастики для очей.
Безперечно, що стомлення багато в чому залежить від характеру комп’ютерних занять.
Найбільше стомлення у дітей викликають комп’ютерні ігри, розраховані, в основному на
швидкість реакції. Тому не слід відводити для проведення такого виду ігор весь час заняття.
Тривале сидіння за комп’ютером може призвести до перенапруження нервової системи,
порушення сну, погіршення самопочуття, стомлення очей. Тому для учнів цього віку
допускається проведення комп’ютерних ігор тривалістю не більше 10 хвилин в кінці заняття.

Категорія: Вчителю інформатики | Додав: РІТА | Теги: інформатика в початковій школі
Переглядів: 534 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу