З історії швидкого читання - Виступи, поради - Робота з батьками - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Вівторок, 06.12.2016, 14:07                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Робота з батьками » Виступи, поради

З історії швидкого читання
16.01.2013, 11:48
 
Перші спроби дослідження процесу читання були зроблені французьким ученим Жавалем, який в 1879 р. зайнявся проблемою руху очей при читанні. Але постійна увага раціоналізації читання почали приділяти лише з 20-х років минулого століття в нашій країні і з середини 30-х років у США. З тих пір дослідження і застосування на практиці швидкого читання отримали дуже швидке і широке поширення в усьому світі.

Були створені національні та міжнародні організації, що досліджують питання раціонального читання і координуючі всі напрямки в цій галузі. Починаючи з 1966 р. Міжнародна організація з питань раціоналізації читання один раз на два роки скликала спеціальні конгреси (в 1966 р. в Парижі, в 1968 р. в Копенгагені, в 1970 р. в Сіднеї, в 1972 р. в Буенос-Айресі) .

В результаті розвитку було накопичено багато надзвичайно цінних знань і вироблені методи раціоналізації читання.

Після того як вивчили рух очей при читанні і з'ясували значення величини поля сприйняття тексту для швидкості читання, була зроблена спроба розширити поля сприйняття тексту за допомогою візуальних засобів, наприклад читання пірамід слів.

Використовувалися й такі технічні засоби навчання, як тахістоскоп, що відтворює на екрані слова різної довжини і дозволяє тренувати здатність сприйняття слів з великою кількістю букв. Застосовувалися регулятори швидкості, які то збільшували, то уповільнювали швидкість проекції текстів на екран і змушували учнів змінити темп свого читання.

Не можна повністю заперечувати цінність деяких із цих методів, наприклад застосування регуляторів швидкості. Однак стало очевидним, що не вони грають головну роль у збільшенні поля сприйняття тексту і відповідно швидкості читання.

Тільки розвиток здатності читача розуміти текст може збільшити поле сприйняття тексту і підвищити швидкість його читання. Найсучасніші методи навчання швидкого читання грунтуються тому не на принципі наочності, а на розвитку здатності розуміти прочитане і раціональної організації процесу читання.

В даний час науці відомі три основні методи навчання читання початківців: аналітичний, синтетичний і аналітико-синтетичний.

При аналітичному методі вивчення читання починається з засвоєння слів і пропозицій.

Синтетичний метод передбачає початкове вивчення літер і складів та вивчення їх потім в словах і пропозиціях.

Аналітико-синтетичний метод прагне використовувати переваги двох попередніх методів.

Протягом уже багатьох років у міжнародній літературі тривають дискусії про переваги і недоліки цих трьох методах. Слід зазначити, що жоден із розроблених методів не призводить до повністю задовільним результатам. Причини цього полягають у тому, що наукою до цих пір ще не достатньо вивчений власне пізнавальний процес при навчанні читання.

Тому кожен з трьох названих методів передбачає в основному не безпосереднє, а опосередковане навчання читання. Навчання читання на початкових етапах здійснюється переважно шляхом механічного заучування напам'ять звучань і значень письмових символів. Першокласники часто можуть "читати" цілі сторінки букваря не дивлячись на них. Тільки через деякий період часу в більшій чи меншій мірі спонтанно починає розвиватися власне читання.

Тому головне завдання полягає в тому, щоб точніше досліджувати процес пізнання при навчанні читання і на цій основі створити методи, які б дозволили безпосередньо управляти цим процесом. Однак обмеженість сьогоднішніх методів навчання читанню полягає не тільки в цьому.

У системі освіти читання вивчають наступним чином: першокласник вчиться тому, як він може перетворювати систему букв в звуки і розуміти їх значення (наприклад, він вчиться вимовляти букви М-А-М-А та пізнавати їх значення).

Після оволодіння цим елементарним методам читання учні більше не знайомляться з жодними іншими методами читання. Іншими словами, вивчення читання з методичної точки зору зводиться в основному до оволодіння самим елементарним методам читання, який можна назвати навчанням елементарної грамоти.
Категорія: Виступи, поради | Додав: РІТА | Теги: швидкочитання
Переглядів: 527 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу