І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці.
Види робіт:
- читання учнями напам’ять віршів, скоромовок про вивчену букву, розгадування загадок;
- словниково-логічні вправи;
- розв’язування фонетичних задач з якісною характеристикою звуків;
- конструювання і моделювання слів, словосполучень, речень;
- алфавітне називання вивчених літер, розпізнавання знайомих літер серед інших.
ІІІ. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи.
Види робіт:
- заучування напам’ять (загадки, прислів’я, скоромовки);
- виділення звуків із зручної позиції: активне вимовляння виділених звуків);
- спостереження за артикуляційними особливостями;
- віднесення виділених звуків до голосних чи приголосних (зістав-лення твердого і м’якого);
- позначення звуків умовними значками;
- вправи на впізнавання звуків у заданих учителем словах;
- самостійний добір учнями слів із звуками в різних позиціях;
- аналітичні і синтетичні вправи із звуками (на утворення та аналіз складів-злиттів).
ІV. Ознайомлення з буквою.
Види робіт:
- алфавітна назва букви;
- демонстрація малої і великої літери, їх структурний аналіз;
- ознайомлення з місцем букви у касі розрізної азбуки;
- друкування букви на дошці (зошитах, повітрі);
- ігрові вправи
I. Вправи з читання.
Види робіт:
- складання складів, слів із букв розрізної азбуки;
- читання складових таблиць;
- читання слів у колонках з опорою на виділені злиття;
- читання колонок слів за фонетичним, лексичним, граматичним напрямком.
VІ. Робота з підручником.
Види робіт:
- читання колонок слів за букварем;
- аналіз ілюстрацій;
- робота з моделями слів, речень, їх аналіз;
- бесіда-аналіз на тему тексту;
- читання тексту вчителем (учнями);
- колективне (індивідуальне) читання – аналіз речень, тексту.
VІІ. Творча робота.
Види робіт:
- складання моделей складів, слів, речень за ознакою, вказаною учителем;
- читання-прогнозування;
- піктографічне читання;
- гра-мініатюра;
- складання речень за малюнком (предметним, сюжетним);
- словниково-логічні вправи на класифікацію, групування, вилучення зайвого, на доповнення, на підведення родових понять під видові і навпаки;
- впізнавання літери за описом;
- утворення складів, слів за вказаною ознакою, добір до моделей складів, слів, речень;
- складання розповіді (казки) про букву та ін.
VІІІ. Підсумок уроку.
Види робіт:
- алфавітне називання вказаних літер;
- читання прямих і обернених складів із вивченою літерою;
- розгадування фонетичних задач;
- порівняльна характеристика звуко-складової (звуко-буквеної) структури слова (слів);
- аналітико-синтетичні вправи;
- гра;
- знаходження на сторінці букваря матеріалу за вказаною ознакою;
- розповідь учнів про найцікавіші завдання уроку;
- пригадування вивченого напам’ять та ін.
|