menu

СТРУКТУРА УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ФОРМИ РОБОТИ НА КОЖНОМУ ЕТАПІ УРОКУ
26.03.2016, 17:38

I.    Організація учнів до роботи.
II.    Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання. 
Види робіт:
-    різні види граматичного розбору;
-    опитування з метою перевірки теоретичних знань;
-    перевірка письмових завдань;
-    відповіді учнів на запитання, які вимагають обґрунтування висловленого положення;
-    застосування засвоєних знань до прикладів, запропонованих учителем;
-    складання граматичних таблиць і заповнення їх відповідними прикладами;
-    зв’язні повідомлення учнів про мовні явища;
-    виписування слів на вказану орфограму з вправи виконаної вдома;
-    диктант за текстом вправи домашнього завдання;
-    письмо з пам’яті на матеріалі вправи домашнього завдання;
-    зіставні вправи;
-    слухове письмо;
-    робота з орфографічним словником і т. ін.

III.    Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку. 
Види робіт:
-    Ігрові вправи;
-    Мовні жарти;
-    Розповідь учителя;
-    Словниковий диктант із подальшим з’ясуванням правильності на-писання;
-    Вправи на класифікацію.
IV.    Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Види робіт:
-    Повідомлення вчителя;
-    Читання запису учнями з дошки;
-    Бесіда;
-    Ознайомлення учнів із планом уроку.
V.    Сприймання й первинне усвідомлення матеріалу.
Види робіт:
-    Робота з наочністю;
-    Знайомство учнів з терміном;
-    Формування визначення поняття;
-    Виконання практичної роботи учнями за вказівкою вчителя;
-    З’ясування суттєвих ознак граматичного явища; 
-    Самостійна робота учнів із підручником;
-    Спостереження учнів за спеціально зібраним мовним матеріалом;
-    Мовні задачі тощо.
VI.    Осмислення нових знань.
Види робіт:
-    Відтворення засвоєного за запитаннями;
-    Аналіз змісту правил;
-    Складання алгоритму застосування знань під керівництвом учителя;
-    виконання вправ за підручником;
-    пошуки відповідей на запитання вчителя та ін.
VII.    Узагальнення та систематизація знань.
Види робіт:
-    різні тренувальні вправи;
-    граматичний розбір;
-    робота з дидактичним матеріалом;
-    граматичне моделювання й конструювання;
-    списування з ускладнюючими елементами;
-    коментовані, пояснювальні, попереджувальні диктанти.
Примітка: На даному етапі робота над вправою повинна складатися з таких елементів:
-    постановка мети виконання вправи;
-    визначення способу розв’язання поставленої мети;
-    зразок виконання роботи та його аналіз;
-    перевірка виконаної роботи.
VIII.    Підсумок уроку.  
Види робіт:
-    робота з таблицями;
-    аналіз запропонованих схем алгоритму;
-    розповідь учня про вивчене на уроці;
-    бесіда за запитаннями вчителя;
-    вправи зіставного характеру;
-    ігрові вправи граматичного характеру і. т. д.
IX.    Домашнє завдання.
Види робіт:
-    Складання схем, таблиць, алгоритмів;
-    Добір прикладів до правила;
-    Проведення граматичного розбору;
-    Вправи творчого характеру;
-    Виконання вправи за підручником, за орфографічним словником, за дидактичним матеріалом тощо.

Клас    Письмове завдання    Організація самостійної роботи
4 клас    5-6 рядків    15 хвилин
3 клас    3-4 рядки    10 хвилин
2 клас    1-2 рядки    5 хвилин

    Протягом уроку 2/3 часу – письмові завдання.

 

Категорія: Цікавинки до уроку | Додав: РІТА
Переглядів: 775 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]