I. Організація учнів до роботи.
II. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.
Види робіт:
- різні види граматичного розбору;
- опитування з метою перевірки теоретичних знань;
- перевірка письмових завдань;
- відповіді учнів на запитання, які вимагають обґрунтування висловленого положення;
- застосування засвоєних знань до прикладів, запропонованих учителем;
- складання граматичних таблиць і заповнення їх відповідними прикладами;
- зв’язні повідомлення учнів про мовні явища;
- виписування слів на вказану орфограму з вправи виконаної вдома;
- диктант за текстом вправи домашнього завдання;
- письмо з пам’яті на матеріалі вправи домашнього завдання;
- зіставні вправи;
- слухове письмо;
- робота з орфографічним словником і т. ін.
III. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку.
Види робіт:
- Ігрові вправи;
- Мовні жарти;
- Розповідь учителя;
- Словниковий диктант із подальшим з’ясуванням правильності на-писання;
- Вправи на класифікацію.
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Види робіт:
- Повідомлення вчителя;
- Читання запису учнями з дошки;
- Бесіда;
- Ознайомлення учнів із планом уроку.
V. Сприймання й первинне усвідомлення матеріалу.
Види робіт:
- Робота з наочністю;
- Знайомство учнів з терміном;
- Формування визначення поняття;
- Виконання практичної роботи учнями за вказівкою вчителя;
- З’ясування суттєвих ознак граматичного явища;
- Самостійна робота учнів із підручником;
- Спостереження учнів за спеціально зібраним мовним матеріалом;
- Мовні задачі тощо.
VI. Осмислення нових знань.
Види робіт:
- Відтворення засвоєного за запитаннями;
- Аналіз змісту правил;
- Складання алгоритму застосування знань під керівництвом учителя;
- виконання вправ за підручником;
- пошуки відповідей на запитання вчителя та ін.
VII. Узагальнення та систематизація знань.
Види робіт:
- різні тренувальні вправи;
- граматичний розбір;
- робота з дидактичним матеріалом;
- граматичне моделювання й конструювання;
- списування з ускладнюючими елементами;
- коментовані, пояснювальні, попереджувальні диктанти.
Примітка: На даному етапі робота над вправою повинна складатися з таких елементів:
- постановка мети виконання вправи;
- визначення способу розв’язання поставленої мети;
- зразок виконання роботи та його аналіз;
- перевірка виконаної роботи.
VIII. Підсумок уроку.
Види робіт:
- робота з таблицями;
- аналіз запропонованих схем алгоритму;
- розповідь учня про вивчене на уроці;
- бесіда за запитаннями вчителя;
- вправи зіставного характеру;
- ігрові вправи граматичного характеру і. т. д.
IX. Домашнє завдання.
Види робіт:
- Складання схем, таблиць, алгоритмів;
- Добір прикладів до правила;
- Проведення граматичного розбору;
- Вправи творчого характеру;
- Виконання вправи за підручником, за орфографічним словником, за дидактичним матеріалом тощо.
Клас Письмове завдання Організація самостійної роботи
4 клас 5-6 рядків 15 хвилин
3 клас 3-4 рядки 10 хвилин
2 клас 1-2 рядки 5 хвилин
Протягом уроку 2/3 часу – письмові завдання.
|