Імідж учителя - Час для роздумів - Записник - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Неділя, 04.12.2016, 05:49                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Записник

Головна » ЗАПИСНИК » Час для роздумів

Імідж учителя

Пару десятиліть тому ніхто й подумати ньому міг, що відносно до школи будуть застосовуватися такі терміни як «Менеджмент якості» або «Мультимедійний урок». Нововведень так багато, що від вчителя потрібно бути зібраним, енергійним і уміти швидко адаптуватися до мінливих умов. Якщо раніше обговорення іміджу вчителя було модною «родзинкою» на педраді, зараз це одна з ключових тем, яку неможливо не торкнутися. Сучасний вчитель далеко не тільки урокодатель, це фахівець з широким спектром вмінь, здібностей і соціальних ролей. Не секрет, що раніше непорушний авторитет педагога втрачає свою стійкість, і вчителю, добре це чи погано, доводиться багато працювати над собою, щоб заслужити довіру дітей. Як створити позитивний імідж учителя? З яких аспектів він складається? Що думає про це імеджелогія? Давайте докладніше зупинимося на цих питаннях.

Що таке імідж?

На сьогоднішній день під іміджем розуміють цілісну систему зовнішніх характеристик людини, які покликані підкреслити або ж створити унікальність, своєрідність особистості. Як бачите, акцент робиться саме на зовнішній стороні. Але вона необхідна для представлення внутрішнього ядра людини, його інтелектуальних і моральних особливостей. Імідж робить вплив на особисту і професійну сферу людини. Для педагога створення позитивного іміджу є ключем до успіху і якимсь запорукою визнання учнів. Важливо згадати про процесуальної частини іміджу. Вона відображає характерні властивості особистості: те, як людина енергійно і швидко працює, як вміє концентруватися на проблемі, переключатися з одного виду діяльності на інший. Погодьтеся, для вчителя це теж значимо.

Іміджмейкери виділяють три домінуючі частини іміджу: установка, позиція, легенда. Так як вчитель грає роль ватажка, лідера, для нього три головні складові іміджу і повинні спиратися на образ переможця, успішного і яскравого людини.

Хто відповідає за створення іміджу педагога?

Зрозуміло, сам педагог. Чудово, якщо вчитель звернувся до іміджмейкеру або до психолога, який направить його, допоможе з боку поглянути на проблему. Але вольовий початок належить самому педагогу. Це робота над собою, це душевний працю, це процес не одного дня. Але очікуючи успіх, професіонал повинен розуміти, що це його обов'язок, це частина сучасних посадових вимог. Учитель також є рольовою моделлю для свого учня, його образ може вплинути на життєву позицію дитини, на його погляди і устремління. Значить, учитель несе за це відповідальність. При цьому імідж учителя, цей емоційно забарвлений стереотип сприйняття образу, відноситься не тільки до учнів, але і до колег, і до адміністрації навчального закладу, до батьків і суспільству в цілому.

Великий вплив на формування іміджу вчителя чинить ЗМІ. Суспільство так чи інакше приписує вчителю ті риси, що носить вчитель, показаний по ТБ, про яке пишуть в газетах. Це може мати і негативну, і позитивну забарвлення. Але це неминуче. Тому сучасний педагог повинен бути відкритий для спілкування з журналістами, повинен пропагувати позитивний вигляд педагога. Це завжди позитивно позначається на реакції соціального схвалення і на довірі суспільства.

Складові іміджу вчителя

Почнемо з зовнішності. Це важливий аспект іміджу, від якого залежить суспільна установка. Зовнішність учителя спочатку повинен розташовувати до себе хлопців, батьків, колег. Він повинен підкреслювати відкритість особистості, доброзичливість, емпатію. Строгість, моралізаторство, протиставлення себе суспільству працюють проти фахівця. Звичайно, педагог повинен бути в міру строгим, але це якість не повинно заглушати всі інші. Бути може, діти, які йдуть на урок до такого педагогу зі страхом і тремтячими колінами, і будуть знати предмет добре і зубрити все раз від разу. Але скільки комплексів, страхів і проблем на соматичному рівні може породити такий педагог у дитини! У майбутньому це може мати сумні наслідки.

Вчитель повинен бути приємний дітям. Спокійна впевнена мова, що розташовує посмішка, уважний погляд - і діти вже готові піти на контакт. З першого вже уроку поганим прийомом буде демонстрація сили своїх голосових зв'язок. Як відомо, спокійне, але переконливе слово діє сильніше, в тому числі, і на підтримання дисципліни в класі.

Стиль одягу, бажаний вчителем, не менш важливий. Педагог є певним естетичним еталоном учня. Діти в більшості своїй упевнені, що грамотний і авторитетний педагог зобов'язаний мати хороший смак у всьому, і у виборі одягу в тому числі. Не варто боятися ділових костюмів. Навіть якщо ви прихильник романтики і легкості в одязі, ці елементи можна чудово поєднувати з класикою ділового стилю. Шийні хустки, елегантна біжутерія, ажурні в'язані комірці на ділових темних сукнях, - це не тільки красиво, але і модно. Кращою є взуття на підборах. Нехай він буде невисоким, але доведено, що одне тільки його наявність додає впевненості людині. Не варто захоплюватися яскравістю, це може бути елементом роздратування для класу. У той же час, надмірна похмурість теж негативно позначиться на обстановці в класі. Зачіска вчителя не повинна закривати обличчя. Це важливий психологічний момент. Як диктор новин «працює» особою, так і педагог частково несе цю роль. Хлопці зчитують будь-яку емоцію, їм важливо бачити вашу реакцію на їх діяльність на уроці. Оральна область особи важлива для вчителя. Особливо це стосується мовознавців і лінгвістів. Поряд з відмінною дикцією вчителі повинні працювати над виразністю цієї частини обличчя.

Мова вчителя повинна бути бездоганно грамотною. Переважати повинні спокійні інтонації. Голос учителя - його основний інструмент. Де необхідно - треба додати експресії, важливо вміти робити акценти на головній інформації.

Професійно значущі риси іміджу

Імідж учителя повинен впливати на підсвідомість аудиторії. Довіра і відкритість учнів - ось на що повинна працювати структура вашого іміджу. Ви рухаєтеся до побудови контакту з дітьми і до результативної навчальної діяльності, а значить довіра класу вам необхідно. Важливими є культура вчителя, чарівність, безпосередність, позитивна емоційна палітра особистості, готовність до творчості і творення, працездатність і здатність до прогнозування. Як хороший режисер вчитель повинен бачити структуру всього уроку, а учні, у свою чергу, повинні бути упевнені в тому, що вчителі не можна застигнути зненацька, що перед ними мудрий і грамотний фахівець, тонкий психолог і друг, який кожному з них допомагає самореалізуватися.



Джерело: http://www.pleyady.kiev.ua/dumki-vgolos/7018-jak-stvoriti-pozitivnij-imidzh-uchitelja.html
Категорія: Час для роздумів | Додав: РІТА (09.10.2014)
Переглядів: 648 | Теги: поради психолога
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу