Середа, 21.11.2018, 17:48                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
ВЧИТЕЛЮ

Міні чат
Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Записник

Головна » ЗАПИСНИК » Поради психолога

НУШ. Як втримати увагу першокласників

Що ж потрібно робити вчителю при роботі з першим класом для утримування уваги дітей на досліджуваному матеріалі? Важливо знати, що шестирічкам складно зосереджуватися на одноманітній, інтелектуально насиченою або малопривабливою для них діяльності. Звідси випливають такі рекомендації.

Чергування видів діяльності
Учитель повинен планувати свій урок так, щоб в ході заняття види діяльності постійно чергувалися один з одним. Не можна на уроці читання тільки читати або на уроці навчання грамоти тільки писати на протязі всього заняття.

Наприклад, при вивченні нової букви з дітьми потрібно проводити такі вправи:

звукове сприйняття і виділення звуку: розучити чистоовку, відгадати загадку і встановити перший звук в відгадки , тощо;
знайомство з буквою: розглянути на зразку, придумати, на що вона схожа, виліпити її з пластиліну або вирізати з паперу, написати в зошиті;
читання складів: в таблиці, по промінчиками;
пошук потрібного звуку в слові, тощо.
Таким чином, після слухання діти перейдуть до практичної діяльності, потім до читання і знову до фонетичним вправам. Аналогічно потрібно будувати роботу і на інших уроках. Крім того, потрібно пам'ятати, що виконання кожного окремого вправи повинно займати 2 - 5 хв.

Також можна чергувати і форми роботи. Як правило, в 1 класі діти ще не ототожнюють себе з колективом класу. Тому фронтальна робота повинна змінюватися груповий або парної.

Доступність
Як тільки дитина перестає розуміти, про що йде мова на уроці, він переключить свою увагу на інший об'єкт. Тому необхідно вивчати матеріал на основі наявних уявлень у дітей. По можливості будь-яке пояснення повинно бути проілюстровано конкретними прикладами.

Також слід враховувати, що у шестирічок переважає наочне мислення. Значить, на уроці повинні бути використані яскраві картинки, відеофрагменти, роздатковий матеріал, іграшки.

Ігрова та практична діяльність
У першокласників провідним видом діяльності все ще залишається гра. Тому, щоб дитині було нескладно зосередитися на виконанні завдання, необхідно створити ігрову обстановку. Існує велика кількість дидактичних ігор, якими потрібно замінити всі вправи репродуктивного типу. Наприклад, не просто вирішуємо приклади, а шукаємо помилки в зошитах учнів Лісової школи.

Рекомендується використовувати гру «Фішки». Перед початком уроку вчитель з дітьми вирішують, яке слово або дія буде вважатися сигнальної фішкою (наприклад, покашлювання або фраза «А тепер ...»). Далі першокласники повинні в ході заняття помічати, коли прозвучить цей сигнал і фіксувати його (наприклад, ставити паличку на листочку чи малювати кружечок і т.д.). В кінці уроку слід перевірити, хто впорався з цим завданням і визначити самого уважного учня.

Також основне місце в поясненні навчального матеріалу повинна займати практична діяльність дітей. Дитина не буде відволікатися, якщо йому цікаво те, що він робить. Слухати розповідь вчителя про те, що бувають дзвінкі і глухі звуки не так цікаво, як взяти в руки кубик з буквою і, струснувши його, визначити - буде він дзвеніти чи ні.

Поведінка вчителя
Не варто забувати про провідну роль вчителя на уроці. Тим більше це важливо в 1 класі. потрібно:

постійно переміщуватися по класу;
змінювати тональність і темп голосу;
вільно жестикулювати;
робити смислові паузи;
використовувати оригінальні атрибути: чарівна паличка, клоунський ковпак, білий халат, тощо.;
надягати яскраві «помітні» аксесуари.
Дуже добре допомагає привернути увагу дітей смішна жарт чи якась комічна ситуація. Можна використовувати ефект несподіванки, здивувати першокласників нестандартною поведінкою або раптовою появою якогось предмета.

Також вчителю рекомендується періодично просити дітей повторити останні два-три слова, які він вимовив.

Ще один прийом - «забудькуватість». У ході розповіді вчитель може зробити вигляд, що він забув, про що хотів далі сказати, і попросить дітей підказати. Природно, це потрібно спланувати так, щоб дітям було очевидно, який фрагмент промови пропущений.

Для підвищення уважності дітей на уроці їх потрібно максимально залучати до участі в навчальному процесі. Вчителю не варто багато розмовляти на уроці. Краще вести діалог, давати учням можливість висловити свою думку, домагаючись таким чином від них відповідної реакції.

Категорія: Поради психолога | Додав: РІТА (14.05.2018)
Переглядів: 66
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі