16.05.2012, 12:25 | |
Ось деякі види діяльності для роботи в парах (які не рекомендуються для великих груп): - діалоги з партнером; - прості вправи "запитання-відповідь"; - короткотривалий (не довший хвилини) "мозковий штурм"; - взаємоперевірка письмового завдання; - підготовка для формування більшої групи; - будь-яка короткотривала робота, коли об'єднання в групи та організація праці (пересування парт, перехід учнів на інші місця) недоцільні та відволікають від виконання завдання. Робота в парах дає можливість залучити учнів до інтерактивного спілкування на короткий час з мінімальними технічними проблемами. Першим кроком для успішної групової роботи є вибір відповідного завдання. Серед завдань можуть бути: -ігри; - рольові ігри та імітації; - драматичні виставки; - проекти; - інтерв'ю; - "мозковий штурм"; - заповнення інформаційного простору; - розрізані смужки; - розв'язування проблем та прийняття рішень; — обмін думками; - досліди та експерименти. Щоб ефективно організувати роботу в малих групах, учителю потрібно пам'ятати, що: • групи повинні бути сформовані з трьох-чотирьох чоловік (трьох-п'яти чоловік); • усі члени групи сидять за одним столом; • ролі між членами групи потрібно розподілити швидко: спікер, доповідач, секундант, секретар. Спікер — ознайомлює членів із завданням, встановлює порядок виконання, пропонує членам групи почергово висловлювати свої думки, заохочує групу до роботи, підбиває підсумки роботи групи. Секретар - коротко записує результати роботи, має право брати участь у підбитті підсумків роботи групи або допомагати доповідачеві. Секундант - стежить за часом та заохочує групу до роботи. Доповідач - чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи. • обов'язково потрібно нагадати правила роботи в групі. Правіша роботи в групі - Уважно слухай товариша. - Не критикуй! Не принижуй! - Пам'ятай про взаємоповагу. - Маєш право промовчати. - Дотримуйся визначеного часу. • потрібно дати кожній групі конкретні завдання, чіткі та детальні інструкції щодо їх виконання та організації роботи в групі; • потрібно стежити за часом і завжди мати додаткові завдання, щоб охопити учасників тих груп, що вже впорались із завданням; • дотримуватися застережень. Орієнтовні застереження - учитель не може сидіти за своїм столом та виконувати іншу роботу; - учитель не має права виходити з класу; - не можна витрачати весь час на одну групу, ігноруючи інші; - не потрібно виправляти помилок учнів, хіба що вони самі про це попросять; -не можна перебивати учнів, навіть якщо вчитель бачить, що розмова пішла в дещо невірному напрямку; - допомагати учням не забороняється. - потрібно бути готовим до підвищеного шуму, характерного для роботи в групах. Кожну групову роботу потрібно завершити представленням, обговоренням її результатів цілим класом. Також після будь-якої спільної діяльності треба запропонувати учням оцінити свій персональний внесок у роботу групи, а також досягнення усієї групи. Можна скористатися формами письмового оцінювання.
| |
Категорія: Самоосвіта | | | |
Переглядів: 4758 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |