. Ознайомлення з дією віднімання. Знак « -- » (мінус). Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками. - 1 клас - Конспекти уроків - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Вівторок, 06.12.2016, 14:07                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Категорії розділу
Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Конспекти уроків » 1 клас

. Ознайомлення з дією віднімання. Знак « -- » (мінус). Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками.
20.06.2014, 00:30

Тема.    Ознайомлення з дією віднімання. Знак « -- » (мінус). Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками. Написання цифр.

Мета.    На основі розгляду малюнків і практичних дій з предметами розкрити зміст дії віднімання, продовжувати роботу над формуванням в учнів навичок складання й розв’язування прикладів на додавання; навчити складати та розв’язувати приклади на віднімання за малюнками; числовим відрізком; розвивати логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби; виховувати чуйність.

Обладнання. Набори цифр, геометричного матеріалу, смужки, ножиці, мультимедія.

Тип уроку.  Урок засвоєння нових знань.

Форма проведення.  Нестандартний.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

   1) Назвіть числа від 1 до 7; від 7 до 1; від 3 до 8; від 8 до 3; від 1 до 10; від 10 до 1.

   2) У слові « мир» три букви: «ем», «и», «ер». Доберіть назву числа, щоб у ньому було стільки ж букв. ( Два,три, сім)

   3) Хвилинка каліграфії. Написання цифри 7.

Сім складається з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починаємо писати трохи нижче середини верхньої лінії клітинки хвилясту горизонтальну лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата. Потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої лінії клітинки. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію, що перетинає його.

     4) Робота з віялками. Числа 5, 8, 3, а попередні?

     5) Числа 7, 8, 2, а наступні?

     6) Назвіть «сусідів» числа: 6, 9, 3.

      7) Повторення складу чисел.

Гра « Завантаж машини». На дошці – два силуети машин. На машинах число. Біля машин кубики. Ви повинні покласти кубики з тими двома числами, які є на машині.

        8) За малюнками складіть приклади на додавання і різними способами прочитайте приклад.

          - Чим потрібні ці приклади?

          - Покажіть пальчиками знак «+».

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

       Звук вітру. « Допоможіть, рятуйте, я потрапила у дивну країну. Тут усе нове та невідоме»,- каже дівчинка.

  • Дівчинка потрапила у біду, допоможемо їй.
  • Давайте ми розберемо цю стіну, визволимо дівчинку. (слайд 1)
  •  Полічіть, скільки каменів у цій стіні? (10). Починаємо розбирати по одному: (один, два, три, чотири, п’ять, шість). Достатньо. Скільки залишилось? (4).
  • Більше, чи менше залишилось камінців, ніж було спочатку? (слайд 1)
  • Діти, я здогадалась, ця дівчинка потрапила у чарівну країну Віднімандію. (слайд 1)

             Ваші завдання на уроці: познайомитись з дією віднімання та з її знаком, з’ясувати зміст дії віднімання, навчитись складати, читати і розв’язувати приклади на віднімання за малюнками й числовим відрізком.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. – Покладіть 7 кружечків, відсуньте 3. Скільки кружечків залишилось? (4). Залишилось більше чи менше? ( менше). Цій дії над кружечками відповідає дія над числами. Ця дія називається віднімання. Давайте складемо приклад.

- Скільки кружечків було спочатку? (7) покладіть7

- Скільки відсунули? (3), покладіть трохи далі 3

- Скільки залишилось? (4), покладіть = 4

         Відсунути – означає відняти. Ми виконали дію віднімання. Знак дії віднімання позначається однією горизонтальною лінією і читається «відняти», «мінус», знак  «мінус». Покажіть пальчиком знак « мінус».

          Цей приклад можна прочитати так: від 7 відняти 3, буде 4; 7 мінус 3 дорівнює 4.

2. Візьміть смужку паперу і ножиці.

- Полічіть, скільки квадратів у смужці? (6)

- Відріжте два квадрати.

- Скільки квадратів залишилось? (4)

- Більшою чи меншою стала смужка?

- Яку дію треба виконати, щоб дізнатись, скільки квадратів залишилось? (віднімання)

      Складемо приклад.

  • Скільки квадратів було спочатку? (6), покладіть.
  • Скільки відрізали? (2), покладіть.
  • Скільки залишилось? (4), покладіть.
  • Який треба поставити знак? (мінус)
  • Прочитати приклад різними способами:

           Отож, відняти – означає відсунути, відрізати, зменшити на кілька одиниць.

4. Віднімати можна також і за допомогою числового відрізка. Нехай нам треба від 10 відняти 4. Знайдемо число 10 на числовому відрізку. Віднімемо назад (вліво) чотири поділки (зробимо чотири кроки назад)

- До якого числа прийшли? (6)

То яка буде відповідь? (6)

5. Тепер ви навчитесь віднімати за допомогою числового відрізка. Робота в зошитах з друкованою основою. с. 22.

а) розгляньте перший числовий відрізок.

     Нехай нам треба від 9 відняти 3. Знайдіть на числовому відрізку число 9 (поставте пальчик). Лічіть назад (вліво) три поділки (пальчиком). До якого числа прийшли? (до 6). То яка буде відповідь? Запишіть відповідь 6.

б) розгляньте другий числовий відрізок.

- Від якого числа будемо віднімати? (10) (поставити пальчик). Скільки потрібно відняти? (5). куди будемо рухатись? (назад, вліво). Лічимо назад 5 поділок. До якого числа прийшли? (до 5). Візьміть олівець і закінчіть лінію. Який приклад складемо?

- Вставте потрібні числа у порожні клітинки і запишіть приклад. 10 – 5 = 5

в) розгляньте третій числовий відрізок.

    Знайдіть на числовому відрізку 10, поставте пальчик. Скільки потрібно відняти? (7). Куди будемо рухатись? (вліво, назад). Лічіть назад 7 поділок. До якого числа прийшли? (3). Закінчіть простим олівцем лінію.

  • Який приклад складемо? 10 – 7 = 3
  • У порожні клітинки вставте пропущені числа і запишіть приклад.

V. Закріплення вивченого.

   Дівчинка:

 «У цій країні сталася велика засуха. (слайд 1). Кілька місяців не йшли дощі.»

    Вчитель:

«Ми можемо допомогти жителям цієї країни, можемо повернути життя у цю країну. Згодні? Допоможемо?»

      Продовжуємо подорожувати

1. Злий велетень перекрив річку, поклав на гору 5 мішків з піском. Заберіть у нього 4 мішки.

- Який складемо приклад? ( 5 – 4 = 1 ) ( слайд 2 ).

2. Чаклунка пустила у річку 8 зачарованих крапель, щоб вони не пускали воду. Заберіть 5  крапельок, щоб вода знову потекла у долину. Складіть приклад ( 8 -5 = 3 ) ( слайд 3)

3. Вода нарешті потекла у долину, але злий водяник закинув у воду 9 чарівних квітів. Вода ось-ось зупиниться. Треба забрати 6 квітів, щоб звільнити річку. Складіть приклад. ( 9 – 6 = 3 ) ( слайд 4 )

- Чудово, ми врятували країну Віднімандію. (слайд 5)

VI. Підсумок уроку.

- Яку дію ми сьогодні вивчали?

- Більше чи менше залишається предметів при відніманні?

     Отож, назавжди запам’ятайте, що відсунути, відрізати, віддати, з’їсти, продати, вийняти – означає відняти. Намотайте це на вус.

      А ще я дуже рада, що у моєму класі навчаються чуйні та добрі діти. Ви врятували дівчинку, не дали засохнути річці.

Категорія: 1 клас | Додав: РІТА | Теги: конспект
Переглядів: 2901 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу