19.06.2014, 18:59 | |
Літературні ігри Гра “ Тільки головне” Мета . Вчити стисло переказувати , вдосконалювати знання з теми “ Дієслово “ , розвивати мовленнєве чуття . Завдання . Прочитавши текст , перекажіть його тільки за допомогою дієслів . Гра “ У мій час “ Мета . Вдосконалювати вміння детального переказу ; розвивати мовленнєве чуття , дивергентне мислення . Завдання . Переробіть оповідання так , щоб події в тексті відбувалися в наш час . Гра “ Я – автор “Мета . Розвивати творчу уяву , використовуючи елементи фантазування ; вдосконалювати знання про будову тексту . Завдання . Дофантазуйте події , які передували б описаним в тексті . Гра “ З ніг на голову “Мета . Вчити орієнтуватися в сюжеті твору , аналізувати вчинки героїв , розвивати зв’язне мовлення . Завдання . Складіть розповідь – антонім ( якщо герой позитивний , то він стане негативним , чи навпаки . ) Гра “ Я з іншої історії “Мета . Вдосконалювати вміння будувати діалоги , розвивати творчу уяву , вміння аналізувати та синтезувати . Завдання . До твору завітав герой з іншого тексту . Побудуйте діалог , який міг би відбутися з головним героєм , повчального змісту , використовуючи джерела усної народної творчості . Гра “ Змінюю назву “Мета . Вдосконалювати навички тлумачення прислів’їв та фразеологізмів . Вчити розуміти прочитане . Розвивати вміння аналізувати та синтезувати . Завдання . Доберіть прислів’я чи крилатий вислів , який міг би замінити заголовок . Поясніть свій вибір . Гра “ Гостина “Мета . Розвивати дивергентне мислення , творчу уяву , вміння будувати тексти , що містять діалоги . Завдання . Уявіть , що до вас у гості завітав головний герой твору . Опишіть , за яких умов це могло б статися , що б ви хотіли йому розповісти чи порадити . Гра “ Дослідник “ Мета . Вдосконалювати вміння стисло переказувати . Розвивати творчу уяву , зв’язне мовлення , дивергентне мислення . Завдання . Складіть біографію головного героя , домисливши , що могло б статися з ним у майбутньому . 1.5. Додаток 2 . Вправи Думка має працювати , якщо ж вона не працює , ми стаємо невдоволені . С . Джонсон
Вправа 1. Прочитайте навпаки і дайте тлумачення значенню утвореного слова . Об’єднайте їх в одному речення . камс - . . . авартс - . . . хапаз - . . . антамора - . . . Вправа 2. До поданих слів доберіть пари , поясніть свій вибір . 1 варіант – пов’язані між собою 2 варіант – протилежні за значенням літо - . . . сонце - . . . спека - . . . Вправа 3. Подані слова введіть в речення , утворені речення об’єднайте в розповідь. Весна Квітуча , природа , садки , обсипані , гірлянда , квіти , травиця , рожеве , яблуні , вбрання , щедро , цвіт , захоплено , дивовижно , свіжість , краса , затишно , п’янкий , аромат .
Вправа 4. Використовуючи літери поданого слова , утворіть нові , розподіляючи їх у колонки за частинами мови . народжуватися (Народити , народ , дар , роди , жувати , дивитися , вата , жоржина , ода , вуж , диво , нива , рада , Рава , Тиса , сажа , вуса , яд , ядро , радар , сова , вади , тато , родина , життя , жито , дно , вода , донор , тирса , важити , народна ...)
Вправа 5. За змістом вірша складіть розповідь . Літо , літо розлилося Цвітом , злаками , промінням . По ланах шумлять колосся , Луг чарує нас цвітінням . Платон Воронько
Вправа 6. Використовуючи віршовані рядки як зачин , продовжте розповідь . Я ходив сьогодні в ліс , З лісу казочку приніс , Розповім про голоси , Що дарують нам ліси .
Вправа 7. Гра “ Асоціації “ Доберіть слова – іменники , які у вас асоціюються з поданими прикметниками . Поясніть свій вибір . темний , як . . . білий , як . . . пухнаста , як . . . солодкий , як . . . хитрий , як . . . гострий , як . . . Вправа 8. Відредагуй текст , доповнивши його крилатими висловами чи прислів’ями . Одного весняного погожого дня вирішили ми з друзями вирушити в похід до лісу . Всі почали домовлятися , а я тим часом . . . і не почув про час зустрічі . Друзі знали , що я часто спізнююся і попросили мене пообіцяти , що прийду вчасно . . . . , побіг додому збиратися . Прийшовши на звичне місце , зрозумів , що спізнився ; товариші мене не дочекалися , бо ж . . . . Я . . . . Це . . . для мене . І зрозумів тоді , . . . . З того часу мене не впізнати , . . . . Крилаті вислови для довідок : ловити гав , семеро одного не ждуть , дати слово , стати наукою , надувся , як сич , дав слово – держи , біда навчила . Вправа 9. Складіть діалог за поданим планом , який міг відбутися між двома подружками . Моя мама - найкраща
| |
Категорія: Бібліотека | | | |
Переглядів: 1237 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |