29.07.2013, 14:16 | |
Поряд з навчальними компетенціями молодший шкільний вік важливий для формування загальнонавчальних компетенцій,. Учитель початкових класів по мірі можливості намагається їх формувати, проте головним завданням його є дати ЗУНи. У вихователя ГПД є набагато більше можливостей сформувати у дити базаві навички, потрібні їй не лише для навчачання у школі, а протягом усього життя. Часто несформованість надпредметних компетенцій заважає успішному засвоєнню знань дитини, є перешкодою для організації нею самостійної діяльності по оволодінню знаннями. Назвемо основні надпредметні компетенції , що повинен сформувати вчитель початкових класів: 1. Перецептивні уміння вміння уважно слухати; вміння уважно читати; вміння відтворювати матеріал 2. Навчально-інтелектуальні вміння: Вміння аналізуваи Систематизувати Виділяти головне Інтегрувати Проводити аналогії Знаходити асоціації і користуватися ними Формулювати проблеми Дослідницькі уміння Вибирати методи 3. Навчально-пізнавальні вміння Складати план відповіді Тези Конспект Реферат Анотацію Уміння вести навчальний діалог Уміння задавати уточнюючі запитання Уміння користуватися технічними засобами навчання 3.Пошуково-інформаційні вміння Навички спілкування зі словниками, енциклопедіями, робота з заголовками, пошуковими системами, вміння користуватися інформаційними засобами. 4.Навчально-організаційні вміння. Уміння планувати роботу на день, тиждень і т. д. Уміння організувати себе на виконання завдання Діяти за алгоритмом Здійснювати самоконтроль та самоаналіз власної діяльності, спів ставляти результати з еталоном, зразком Уміння вести пізнавальну діяльність у групі, команді, співробітничати та розподіляти ролі під час виконання завдань (уміння пояснювати, надати допомогу, прийняти допомогу) Алгоритм засвоєння загальнонавчальних компетенцій 1. Діагностика сформованості 2. Вибір умінь, над якими потрібно попрацювати на конкретному занятті у групі; 3. Мотивація учнів(розкриття особистісного смислу оволодіння навичкою) 4. Цілепокладання 5. Надання інструкцій 6. Реалізація 7. Аналіз 8. Вправи з метою доведення уміння до навички 9. Переніс у іншу область знань, на інший предмет Умови засвоєння загальнонавчальних умінь 1. Підготовка пам»ятки учневі по кожному навчальному умінню ( вибір пам»ятки у спеціальному зошиті) 2. Включення задач з формування конкретних компетенцій у тканину будь-якого заняття 3. Забезпечення єдності дій учителя, вихователя та батьків з метою формування певного вміння. | |
Категорія: Ділимось досвідом | | | |
Переглядів: 1434 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |