07.08.2013, 11:38 | |
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛЯ ГПД (гендерний підхід) • Ніколи не забувайте, що перед вами не просто дитина, а хлопчик чи дівчинка з властивими їм особливостями сприйняття, мислення, емоцій. Виховувати, навчати і навіть любити їх треба по-різному. Але обов'язково дуже любити. • Ніколи не порівнюйте хлопчиків і дівчаток, не ставте одних за приклад іншим: вони різні навіть за біологічним віком —дівчатка звичайно старші від ровесників-хлопчиків. • Не забувайте, що хлопчики і дівчатка по-різному бачать, чують, відчувають на дотик, по-різному сприймають простір і орієнтуються в ньому, а головне — по-різному осмислюють усе, з чим зустрічаються в цьому світі. І вже, звичайно, не так, як ми — дорослі. • Ніколи не лайте дитину образливими словами за нездатність щось зрозуміти або зробити, дивлячись на неї при цьому з висоти свого авторитету. Це зараз вона знає і вміє гірше від вас. Настане час, і, принаймні, в якихось галузях, вона знатиме і вмітиме більше за вас. А якщо тоді вона повторить на вашу адресу ті самі слова, що зараз говорите їй ви? • Пам'ятайте, що ми часто недооцінюємо емоційну чутливість і тривожність хлопчиків. • Якщо вам треба посварити дівчинку, не поспішайте висловлювати своє ставлення до неї — бурхлива емоційна реакція заважає їй зрозуміти, за що її лають. Спочатку з'ясуйте, у чому її помилка. • Лаючи хлопчика, викладіть коротко і точно, чим ви незадоволені, тому що він не може довго утримувати емоційне напруження. Його мозок ніби відключить слуховий канал, і дитина перестане вас слухати і чути. • Не переучуйте насильно лівшу — справа не в руці, а в будові мозку. • Будьте терплячі й уважні до лівші, пам'ятайте, що такий малюк— емоційний і ранимий. • Бережіть лівшу від надмірних нервових навантажень, будьте обережні й тактовні, караючи або лаючи дитину. • Не порівнюйте дитину з іншими, хваліть за її успіхи і досягнення. • При перших невдачах не нервуйтеся самі і не нервуйте дитину. • Намагайтеся орієнтувати програму і методику навчання на конкретну дитину або конкретну групу дітей так, щоб можна було максимально розкрити їхні можливості. • Майте на увазі, що педагог, який лає дитину за те, що вона чогось не знає або не вміє, подібний до лікаря, який лає хворого за те, що він хворий. • Якщо у вас труднощі в спілкуванні з дитиною, якщо ви не розумієте один одного, не поспішаєте звинувачувати в цьому її.Можливо, ви належите до різних типів функціональної організації мозку, а значить, по-різному мислите, сприймаєте, відчуваєте, тобто справа не тільки в ній, але й у вас. Вона не погана, а просто інша. • Не забувайте, що ваша оцінка поведінки чи якихось результатів діяльності дитини завжди суб'єктивна. І завжди може знайтися хтось інший, хто побачить у цій дитині те гарне, що не помітили ви. • Ми часто любимо в дитині результати своєї праці. А якщо результатів немає, винна не дитина, а ми, тому що не зуміли її навчити. Цеви педагог, а не вона. На жаль, ми любимо тих, кого вміємо навчити. • Постарайтеся, щоб головним для вас стало навіть не стільки навчити чогось, скільки зробити так, щоб дитина захотіла навчитися. • Пам'ятайте: для дитини чогось не вміти, щось не знати — це нормальний стан речей. На те вона й дитина. Цим не можна дорікати. Соромно самовдоволено демонструвати перед дитиною свою перевагу в знаннях. • Маючи справу з першокласниками, враховуйте той факт, що вихователь дитячого садка і шкільний вчитель можуть бачити ту саму дитину цілком по-різному. Для дитини ця зміна ставлення до себе може бути непростою — вона дезорієнтована, не розуміє, що тепер «добре», а що «погано». Підтримайте її в цій важкій ситуації. • Дитина не повинна панічно боятися помилитися. Намагайтеся не виробити в неї страху перед помилкою. Почуття страху—поганий порадник. Воно придушує ініціативу, бажання вчитися, та й просто радість життя і радість пізнання. • Ви не ідеал, а значить, не зразок для наслідування в усьому і завжди. Тому не змушуйте дитину бути схожою на вас. • Визнайте за дитиною право на індивідуальність, право бути іншою. • Намагайтеся не подаватидітям істину, а вчіть знаходити її. Стимулюйте, підтримуйте, активізуйте їхній самостійний пошук.
| |
Категорія: Ділимось досвідом | | | |
Переглядів: 1378 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |