Піскотерапія - Самоосвіта - Методична скарбничка - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Понеділок, 05.12.2016, 04:21                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Методична скарбничка » Самоосвіта

Піскотерапія
16.04.2014, 10:49

Одним із основних та дієвих методів здоров’язберігаючих технологій є робота з піском. Поняття "терапії піском" було запропоновано ще Карлом Юнгом, психотерапевтом, засновником аналітичної психотерапії, та описано представниками юнгіанської школи. Основний її принцип полягає у використанні піску, води і спеціальних атрибутів (дерев’яної пісочниці (50х70х8), середина голубого кольору, що символізує воду і небо та колекції мініатюрних фігур).

Що ще є необхідним — це мініатюрні іграшки для пісочниці. Ці іграшки повинні бути дуже різноманітні і дозволяти звертатися до всіх сторін життя. Іграшки розташовуються на полицях так, щоб кожна була видна. Розставляти їх можна в певному порядку, але порядок не повинен бути надто жорстким, тому що людина, що використовує іграшки повинен відчувати себе вільно.

Можна виділити кілька категорій предметів:

 Люди. Це повинні бути різні люди — різних національностей, рас, віку, професій, категорій. Тут також важливо розташувати архетипових персонажів — королев, шаманів, чаклунів, чарівників. Тобто важливо постаратися зібрати різних людей — і реальних і уявних.

 Тварини — домашні, дикі, міфічні, доісторичні.

 Символічні предмети — яйця, дзеркала, метелики (як символ переходу зі стану в стан), кістки.

 Духовні символи.

Пісок має чудову властивість «заземляти» негативну психічну енергію і є прекрасним психопрофілактичним засобом. Граючись у пісочниці без певного завдання, діти реалізують програму само-психопрофілактики.

Перший досвід використання роботи з піском стосувався саме дітей із мовленнєвими, інтелектуальними, афективними та поведінковими порушеннями, як невербальний вид терапії, з метою дати відчуття безпеки знаходження у середовищі. Зараз цей метод використовується без будь-яких обмежень для усіх: і дорослих і дітей (від 3 років).

 У ході творчої гри з піском активізуються самозцілюючі резерви дитячої психіки, які виявляються за певних умов (Е. Вейнріб) у процесі терапії. Пісок поглинає негативну психічну енергію людини, стабілізує її емоційний стан і гармонізує психоемоційне самопочуття дитини.

 

У пісочниці також можна починати раннє навчання дитини. Ігрові заняття у піску  гарно розвивають тактильно-кінестетичні відчуття, які прямо пов’язані з мислительними операціями, з їх допомогою пізнається світ.  Розвиваючи тактильно-кінестетичну чуттєвість та дрібну моторику, ми вчимо дитину прислуховуватися до себе та проговорювати свої відчуття. А це, в свою чергу, сприяє розвитку мовлення, довільної уваги та пам’яті. Але головне дитина отримує перший досвід рефлексії (самоаналізу). Вчиться розуміти себе та інших. Так закладається база для подальшого формування навичок позитивної комунікації.

Зараз ми хочемо запропонувати вам вправи, які можна використовувати в практиці з дітьми 1-4 класів. Для зручності інформація подана у блоках за навчальними предметами.

Математика

·        «Цифри та числа на піску» – дитині пропонується пальцем намалювати цифри та числа на піску за інструкцією вчителя.

·        «Відгадай цифру» – дитині пропонується відшукати у піску цифру та навпомацки відгадати її.

·        «Геометричні фігури на піску» – дитині пропонується пальцем намалювати геометричні фігури на піску за інструкцією вчителя.

·        «Розв’язування прикладів на піску» – дитині пропонується записати та розв’язати приклад на піску.

·        «Візуалізація задачі на піску» – дитині пропонується з допомогою фігур та піску відтворити умову задачі та її розв’язок (при потребі допомагає вчитель).

Українська мова

·        «Відгадай букву» – дитині пропонується відшукати у піску букву та навпомацки відгадати її.

·        «Намалюй букву за правилом» – вивчаючи певне правило, вчитель може перевірити на скільки учень засвоїв його, запропонувавши на піску написати літеру. Н-д, ненаголошені е, и у слові в.сна.

·        «Постав знак за правилом».

·        «Склади речення за заданими фігурками» – вчитель виставляє на піску 2-4 фігупки, а учень має їх поєднати в одному реченні.

·        «Створення історії на піску» – дитині пропонується з допомогою фігур на піску створити розповідь чи казку.

Читання

·        «Створи історію за прочитаним» – дитині пропонується викласти зміст прочитаного на піску з допомогою фігур.

·        «Розповідь за заданими фігурками» – дитині пропонується придумати розповідь за викладеними у пісочниці фігурками.

·        «Підказка у вірші» – для полегшення запам’ятовування вірша та його відтворення дитині пропонується викласти на піску фігури для підказки.

Я і Україна

·        «Будування ланшафтів» – вчитель для демонстрації може змоделювати у пісочниці певні ланшафти, а згодом це можуть робити учні.

·        «Створи житло тваринці» – дитині пропонується з допомогою піску і фігур змоделювати умови життя певних тварин.

·        «Моделювання своєї місцевості» – дитині пропонується з допомогою піску і фігур змоделювати власні умови життя.

Малювання

·        «Створення малюнка на піску» – дитині пропонується намалювати пальцями, долонями малюнок на піску.

·        «Вивчення ліній на піску».

·        «Малювання візерунків».

·        «Ліплення».

Виховна година

·        «Історія нашого класу» – учням пропонується з допомогою фігур викласти на піску усторію класу за умови, що один учень може поставити 1-2 фігурки.

·        «Мрії нашого класу» – учням пропонується з допомогою фігур викласти на піску мрії класу.

·        «Подарунок»

·        «Емоція цього дня» – учням пропонується намалювати чи викласти з допомогою фігур на піску сьогоднішні емоції.

Таким чином заняття з піском допомагають:

І блок

·        Розвивати тактильно-кінестетичні відчуття.

·        Розвивати дрібну моторику.

·        Розвивати уяву.

·        Розвивати пам’ять.

·        Розвивати мислення.

·        Розвивати комунікацію та мовлення.

ІІ блок

·        Стабілізувати емоційно-вольову сферу.

·        Нормалізувати самооцінку.

·        Подолати агресивність та жорстокість.

·        Подолати тривожність та страхи.

ІІІ блок

·        Згуртувати колектив.

·        Сформувати навички спільної взаємодії.

ІУ блок

·        Соціалізувати дітей з особливими потребами.

·        Розвивати пізнавальну та емоційну сферу у дітей з особливими потребами.

Пісочниця може стати невеликою «життєвою лабораторією», в якій існують свої обмеження, свої свободи, а також особиста відповідальність того, хто створює «пісковий світ». Тут людина, яка з різних причин не зацікавлена в своєму житті, може навчитися його цінувати, так як у неї з’являється почуття, що їй щось належить. Зміни по відношенню до самого себе не завжди відразу помітні, але вони мають якісне вимірювання, а, значить, залишатимуться і будуть впливати на все її майбутнє життя.

Категорія: Самоосвіта | Додав: РІТА | Теги: піскотерапія
Переглядів: 1382 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу