Що таке інтерактивне навчання? ( 2) - Самоосвіта - Методична скарбничка - Комірка - Вересневий передзвін (сайт-портфоліо)
Понеділок, 05.12.2016, 20:41                        Ви увійшли якГість | Група "Гости"Вітаю ВасГість| RSS                    Головна | Мій профільРеєстрація | ВихідВхід
 
О.Савченко

фото

В.Науменко

фото

2 клас

фото

Міні чат
Ловці снів

Мій блог

Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Увага!
Сайт відвідали
...

Комірка

Головна » СКРИНЬКА » Методична скарбничка » Самоосвіта

Що таке інтерактивне навчання? ( 2)
16.05.2012, 12:19

Позитивні та негативні аспекти інтерактивної моделі



































































Позитивні аспекти інтерактивної



Негативні аспекти інтерактивної



моделі



моделі



1. Розширюються пізнавальні можли-



1. На вивчення певної інформації по-



вості учня (здобуття, аналіз, засто-



трібен значний час.



сування інформації з різних дже-



2. Необхідний інший підхід в оціню-



рел).



ванні знань учнів.



2. Як правило,  високий рівень за-



3. У вчителя відсутній досвід такого



своєння знань.



способу організації навчання.



3. Учитель без зусиль може проконт-



4. Нестача методичних розробок уро-



ролювати рівень засвоєння знань



ків з використанням інтерактивних



учнями.



методів навчання.



4. Учитель має змогу розкритися як



 



організатор, консультант.



 



5. Партнерство між учителем і учня-



 



ми та в учнівському колективі.



 




 



Інтерактивна модель навчання - це спеціальна форма організації пізна­вальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету - створити найспри­ятливіші, комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуватиме свою ус­пішність, інтелектуальну спроможність.



З англійської "інтерактив" ("іпегасі") означає: "Шег" — взаємний; "асі" — діяти. Тобто, інтерактивний - здатний до взаємодії, діалогу.



Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих си­туацій, використання рольових ігор, висловлювання своєї точки зору стосовно тієї чи іншої проблеми, вміння доказово міркувати, спільне вирішення питання на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Суть інтерактивного навчан­ня у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взає­модії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчан­ня у співпраці), де учень і учитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з товаришами, критично мислити, поважати думку колег, прийма­ти продумані рішення.



Такі підходи до навчання не є новими для української школи. Ще в перші десятиріччя минулого століття вони використовувалися і були поширені в практиці української школи. Лабораторно-бригадний і проектний методи, ро­бота в парах змінного складу, виробничі й трудові екскурсії та практики, які застосовували в ті часи, були передовим словом у світовій педагогіці.



Використання цих методів і форм навчання в окремих школах давало не­погані результати, вони знайшли підтримку у багатьох учителів. Проте їх за­проваджували без належного методичного забезпечення, теоретичного осмис­лення, експериментальної перевірки. Як наслідок, з'явилися певні проблеми й ускладнення: зниження ролі вчителя в навчальному процесі, нераціональне використання навчального часу, відсутність в учнів достатньої мотивації для такого типу навчання. Згадані методи були визнані непотрібними. І вже з 30-х років XX ст. українська школа перетворилася на авторитарну, репродуктивно-орієнтовану, з панівною стандартизацією й уніфікацією засобів, форм і методик навчання.



Подальшу розробку елементів інтерактивного навчання ми можемо знайти в працях В. Сухомлинського, у творчості вчителів-новаторів 70-80 рр. XX ст. Ш. Амонашвілі, В. Шаталова, С. Лисенкової, у теорії розвивального навчання. Однак у радянські часи творчість окремих педагогів була винятком.



Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:



Те, що я чую, я забуваю.



Те, що я бачу, я пам 'ятаю.



Те, що я роблю, я розумію.



Дещо змінивши слова великого китайського педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання.



Те, що я чую, я забуваю.



Те, що я бачу й чую, я трохи пам 'ятаю.



Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.



Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.



Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром'.



Як бачимо, процес навчання потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активності у цьому процесі. Мало пояснити, розповісти, продемонстру­вати. Справжнього результату можна досягти лише за допомогою інтерактивного навчання.



 

Категорія: Самоосвіта | Додав: РІТА | Теги: Інтерактивне навчання
Переглядів: 4286 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Вчителю 1 класу

Уроки читання
 
Для 1 класу
Я - за!
Яка година?
Пошук
Друзі сайту
Сайт управління

Копірайт
Значущі дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Останні коментарі
Подяка від Порталу