menu

Організація роботи з обдарованими дітьми
09.10.2014, 11:12

В роботі з обдарованими дітьми можна виділити три етапи.

         На першому етапі виявлення обдарованих дітей враховуються відомості від батьків і педагогів про високі успіхи у будь – якій діяльності дитини.

         На другому (діагностичному) етапі проводиться індивідуальна оцінка творчого потенціалу й особливостей нервово–психічного статусу дитини психологом і вчителем. Чимало дітей виявляють високий ступінь обдарованості не в одній сфері, а в декількох. Завдання педагогів – не тільки виявити таку поліобдарованість, а й удосконалювати, розвивати її.

На третьому етапі роботи з обдарованими дітьми основну роль мають виконувати педагоги, завдання яких – формування і поглиблення дитячих здібностей.

         До навчання обдарованих дітей ставляться такі вимоги:

1.Вчити дітей вчитись самостійно.

2. Обдарованих дітей навчати по індивідуальних програмах.

3.Розвивати природні здібності дитини.

4.Сформувати продуктивне мислення.

5.Вчити застосовувати знання.

6. Вчити жити серед людей.

При роботі з обдарованими дітьми навчально–виховний процес повинен бути особистісно-орієнтований.

Наведемо пам’ятку вчителю щодо реалізації особистісно–орієнтованого підходу.

  • Особистісно-орієнтований підхід у навчанні і вихованні ґрунтується на сприйнятті індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб’єктивного досвіду, який у нього складається з перших днів його життя. Учень має право на особистий шлях розвитку, вибір засобів навчальної діяльності у межах її цілей.
  • Вчитель, ставлячись до учня як до особистості, надає йому змогу саморозвиватись та самореалізовуватись, враховує його можливості, здібності, особливості. Взаємодія між ними має відбуватись на основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування.
  • Завдання вчителя полягає, передусім, у тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони могли самі успішно впоратись з різноманітними навчально-виховними, а в подальшому – виробничими проблемами.
  • Особистість педагога — лише передумова формування вихованця. Трансляція його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи зв’язки з дітьми, створює і збагачує їхній досвід емоційних переживань.
  • Якщо учитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.
  • Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у взаєминах з ним, навчитись відчувати до нього постійний інтерес.
  • Якщо учень не сприймає дій вчителя (способів впливу) щодо його, то це означає лише одне: ці дії не відповідають особистим особливостям учня.
  • Якщо необхідно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з повагою до нього. Несхвалення поведінкової ситуації учня втратить негативний ефект.
  • Якщо виник конфлікт з учнем, не треба шукати способів будь-як утвердити свою правоту. Слід віднаходити взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.
  • У батьках своїх учнів вчитель вбачає однодумців і спільників. Добитись професійного успіху він може лише узгоджуючи свої дії з їхніми.

Завдання , які добирає вчитель до уроку, повинні бути напрямлені на розвиток здібностей учнів. Широкі можливості дають також індивідуальні заняття, курси за вибором, гуртки. Сприяє розвитку творчих здібностей учнів початкових класів участь у предметних олімпіадах „Юне обдарування”, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, конкурсі творчих робіт з елементами дослідження „Юний науковець”.

Картка обдарованої дитини

І. Відомості про учня

Прізвище, ім’я, по батькові

__________________________________________________________________________

Навчальний заклад __________________________________________________________________________

Дата народження_________________

Домашня адреса_______________________________

Номінація (сфера обдарованості)______________________________________________

Вчитель________________________________ Наставник_____________________________

ІІ. Відомості про особисті досягнення учня (участь у змаганнях, олімпіадах, конкурсах тощо)

 

№ п/п

Назва змагання

Рівень (обласний, всеукраїнський, міжнародний)

Результат

Рік

Нагорода (диплом, свідоцтво)

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Дані про заохочення

№ п/п

Дата

Вид заохочення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Відомості про додаткові заняття (консультування, збори, тренінги)

№ п/п

Зміст заняття (тема, напрямок, вид роботи)

Прізвище консультанта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методичний порадник | Додав: РІТА | Теги: обдарована дитина
Переглядів: 1477 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]