26.11.2014, 12:02 | |
Пропонована шкала складена для того, щоб учитель міг оцінити характеристики учня в пізнавальній, мотиваційній, творчій і лідерській галузях. Прізвище, ім'я учня__________________ Дата___________________________________ Школа №_________ Клас_______________ Вік_______ Учитель або той, хто проводив рейтинг_____ Як давно Ви знаєте цю дитину?________ Оскільки чотири шкали представляють відносно різні сторони поведінки, оцінки по різних шкалах не підсумовуються. Будь ласка, уважно прочитайте твердження і обведіть відповідну цифру згідно з наступним описом: 1 - якщо Ви майже ніколи не спостерігаєте цієї характеристики; 2 - якщо Ви спостерігаєте цю характеристику час від часу; 3 - якщо Ви спостерігаєте цю характеристику досить часто; 4 - якщо Ви спостерігаєте цю характеристику майже увесь час. Шкала I. Пізнавальні характеристики учня 1. Має незвично великий для цього віку або класу запас слів; використовує терміни з розумінням; мова відрізняється багатством виразів, побіжністю і складністю. 1 2 3 4 2. Має великий запас інформації по різноманітних темах (що виходить за межі звичайних інтересів дітей цього віку). 1 2 3 4 3. Швидко запам'ятовує і відтворює фактичну інформацію.
4. Легко уловлює причинно-наслідкові зв'язки; намагається зрозуміти " як" і " чому"; ставить багато стимулюючих думку питань (на відміну від питань, спрямованих на отримання фактів. 1 2 3 4 5. Чуйний і тямущий спостерігач; звичайно «бачить більше» або «отримує більше» з розповіді, фільму, з того, що відбувається, ніж інші. 1 2 3 4 Складіть отримані числа. Загальний показник________. Шкала П. Мотиваційні характеристики 1. Повністю " йде" в певні теми, проблеми; наполегливо прагне до завершення початого (важко притягнути до іншої теми, завдання). 1 2 3 4 2. Легко впадає в нудьгу від звичайних завдань. 1 2 3 4 3. Прагне до досконалості; відрізняється самокритичністю. 1 2 3 4 4. Вважає за краще працювати самостійно; вимагає лише мінімального спрямування від учителя. 1 2 3 4 5. Має схильність організовувати людей, систематизувати предмети і ситуації. 1 2 3 4 Складіть отримані числа. Загальний показник_______. Шкала III. Лідерські характеристики 1. Проявляє відповідальність; робить те, що обіцяє, і, зазвичай, робить це добре. 1 2 3 4 2. Упевнено почуває себе як з ровесниками, так і з дорослими; добре себе почуває, коли просять показати свою роботу классу. 1 2 3 4 3. Ясно виражає свої думки і почуття; добре і, зазвичай, зрозуміло говорить. 1 2 3 4 4. Любить знаходитися з людьми, товариський і бажає за краще не залишатися насамоті. 1 2 3 4 5. Має схильність домінувати серед інших; як правило, керує діяльністю, в якій бере участь. 1 2 3 4 Складіть отримані числа. Загальний показник_______. Шкала IV. Творчі характеристики 1. Виявляє велику допитливість і кмітливість у різних сферах людської діяльності; постійно ставить про все питання. 1 2 3 4 2. Висуває велику кількість ідей або вирішень проблем і відповідей на запитання; пропонує незвичайні, оригінальні, розумні відповіді. 1 2 3 4 3. Висловлює свою думку без коливань; іноді роздратований і гарячий в дискусії, наполегливий. 1 2 3 4 4. Може ризикувати; має схильність до пригод. 1 2 3 4 5. Має схильність до гри з ідеями; фантазує, уявляє ("Цікаво, що буде, якщо.".); зайнятий пристосуванням, поліпшенням і зміною суспільних інститутів, предметів і систем. 1 2 3 4 6. Виявляє тонке почуття гумору і бачить гумор в таких ситуаціях, що не здаються смішними іншим. 1 2 3 4 7. Надзвичайно чуттєвий до внутрішніх імпульсів і більш відкритий до ірраціонального в собі (вільніше вираження " дівчачих" інтересів у хлопчиків, велика незалежність у дівчаток),емоційно чуттєвий. 1 2 3 4 8. Чуттєвий до краси; звертає увагу на естетичні сторонни, цікавиться деталями, не боїться бути відмінним від інших. 1 2 3 4 9. Не схильний до впливу групи; не терпить безладу; не цікавиться деталями. 1 2 3 4 10. Дає конструктивну критику; не схильний приймати авторитети без критичного вивчення. 1 2 3 4 Складіть отримані числа. Загальний показник____________.
Бажано, щоб таку шкалу заповнили усі учителі, працюючі досить тривалий час з дитиною. Оцінки різних учителів зіставляються, обговорюються, в спірних випадках необхідно просити описати конкретні ситуації, в яких проявлялася та або інша характеристика. У разі сумнівів колективне рішення краще приймати на користь дитини, тобто дати шанс показати себе в спеціальній програмі. Другим джерелом інформації є батьки. Вони надають біографічні відомості і заповнюють рейтингові шкали.
| |
Категорія: МО, семінар-практикум, ТГ | | | |
Переглядів: 845 | Завантажень: 4 |
Всього коментарів: 0 | |