menu

Шкільне питання: Нетовариськість і дружба
24.07.2011, 10:01
е

Шкільне питання: Нетовариськість і дружба

У моєї дитини в школі немає друзів і він з цього приводу турбується. Йому важко сходитися з людьми. Як мені йому допомогти? У саду він теж не був товариський.

Віра.

 

Відповідає Дмитро Костянтинович ТЮТТЕРІН, заступник директора з виховної роботи школи «Знак»:

 

Здравствуйте, Віра!

Перш, ніж відповідати на Ваше запитання, давайте розберемося - чи потрібно дитині допомога? Досвід підказує, що найчастіше батьки, охочі «подружити» свою дитину, реалізують тим самим свої власні уявлення про те, як, на їхню думку, має бути. У цьому вони опираються на свої власні дитячі спогади або якісь шаблони. Тим часом, якщо не заглиблюватися в складні педагогічні терміни, діти є товариські і нетовариські. І те й інше - варіант норми. Можливо, якщо ваша дитина за кілька років так ні з ким і не подружилася, то для неї нетовариськість - якість особистості. І той дискомфорт, який вона відчуває (і про який вам розповідає) - це дискомфорт замкнутої людини, що знаходиться довгий час в одному приміщенні з великою кількістю інших людей. У такому випадку, просто давайте йому більше відпочивати, бути вдома.  Але навіть якщо дитина каже, що дійсно хоче мати друзів, тут ще не все так просто. Під цією своєю заявою вона цілком може розуміти наступне:

 

• Вона хоче бути лідером у класі.

• Вона хоче подобатися одноліткам.

Їй не вистачає спілкування з вами.

Їй важливо, щоб на неї звертали увагу.

Їй потрібно, щоб хтось розділив її інтерес.

Їй важлива увага якоїсь конкретної людини і вона не може її завоювати.

Їй важливо мати людину, якій вона може довіряти.

• І інше, та інше, та інше.

Спробуєте звузити її проблему, поговоріть з нею, задаючи навідні запитання. Поговоріть з вчителями, попросіть їх поділитися спостереженнями. Постарайтеся поспостерігати за дитиною у звичайній шкільній ситуації уроку, обіду, прогулянки, зміни (по можливості, щоб вона не знала, що за нею спостерігають). Тільки ні в якому разі не приймайте за початкові дані поведінку дитини вдома. Ваша дитина вдома і вона ж у школі - це дві різні людини. І це теж нормально.  Зроблені спостереження не тільки допоможуть вам визначитися і звузити проблематику (а заодно і зрозуміти, чи хочете ви підтримувати чадо в його прагненні, адже не всякі прагнення варто підтримувати), але й побачити явні прорахунки в його діях, підбадьорити його. Далі з дитиною можна розмовляти, маючи на руках не тільки його інтерпретацію обстановки, але і власні спостереження. Дитина цілком може не помічати, що вона дуже груба, або вважати, що всі інші просто зобов'язані дивитися на неї, коли вона говорить. Про це варто говорити, але м'яко, враховуючи вік і пам'ятаючи, що розмову затіяли ви, щоб допомогти дитині. Не варто наводити прикладів з серії «Ось я в твоєму віці ...». Для дитини ваше дитинство - категорія абстрактна. І проблема-то в неї, а не у вас стільки-то років тому. Спробуйте їй допомогти, спровокувавши ситуацію, де йому буде легше подружитися з дітьми. Організовуйте з іншими батьками виїзд або якесь свято, де ваша дитина зможе проявити себе. Організуйте день народження чи іменини дитини, запросивши до себе гостей. Покажіть дитині приклад і самі подружитеся з ким-небудь, так щоб основні етапи процесу проходили у неї на очах.  Але, головне, у жодному разі не робіть наступного: не варто брати дитину за руку, підводити до іншої дитини і казати щось на кшталт «Ось це Вася, давай, синочку, з ним дружити!». Навіть якщо з цього вийде дружба (що навряд), то головний момент знайомства буде упущений. Ваша дитина не отримає дуже важливий життєвий урок. Урок мужності, урок першого кроку назустріч. Цей перший крок дитина повинна зробити сама.


Джерело: http://nsad.ru/index.php?issue=9999&section=10023&article=974

Категорія: Метеріали для батьківських зборів | Додав: РІТА | Теги: про дружбу, поради психолога, поради батькам
Переглядів: 1076 | Завантажень: 9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]