menu

Вікові кризи дитини
04.04.2012, 07:41

Якщо ваша 6,7-рiчна дитина сперечається з будь-якого приводу, чинить опір, впирається, шукає нове заняття (цим вона прагне виразити свою самостійність, незалежність, потребу бути доросліше), їй необхідно допомогти: перш за все продемон­струвати свою пошану до дитини – бути спокійним, розумним, терплячим.

Слід надати їй справу, заняття, де вона може до­вести свою самостійність. Коли вона заспокоїться, сказати, в чому ви згодні з нею, а в чому вона не має рації. Бажано підтримувати її досягнення і успіхи в корисних справах.

Дитина вередує, роздратована, вимагає свого, во­на втомилася. Треба бути з нею лагідним, казати, що любите її, відвернути увагу від капризу грою, заняттям. Якщо це не допомогає слід залишити ди­тину у спокої, не реагувати на її істерики. Коли во­на заспокоїться, слід сказати їй про те, як вона вас засмутила, але не дивлячись на це ви її все од­но любите і сподіваєтеся, що вона більше не пово­дитиметься погано.

Бути доброзичливіше, знайти час поспілкуватися з дитиною, зайнятися загальними корисними справа­ми. Це особливо важливо, коли у дитини з'являється химерність, вертлявість, манерність в поведінці, клоунада – значить, їй не вистачає виз­нання дорослих, вона вимагає до себе уваги, переживає. Перед сном бажано проводити спокійні бесіди про те, що трапилося з ним за день, хвалити її за добрі справи та вчинки.

Дитина не слухається (вимоги треба повторювати по декілька разів) або суперечить дорослим. Замість того щоб дорікати їй, читати мораль, слід виразити щире засмучення: "Я від тебе такого не чекала, подумай, що треба зробити, щоб виправи­тися". Необхідно показати їй, що батьки за неї пе­реживають та хочуть бачити її гарним сином, уч­нем. Дуже корисно створювати для дитини такі ситуації, коли само хороша поведінка стає метою, – влаштувати "День слухняності", "День ввічливості" і ін.

У цьому віці потрібно:

Допомагати дітям в організації ігор та занять, знай­ти час разом прийняти участь в них. Заохочувати активність дитини в інтелектуальних заняттях.

Пропонувати шести-семирічним дітям більше зав­дань на розвиток уяви, фантазії, творчої ініціативи: ігри "в театр", вигадування казок з продовженням "по ланцюжку", творчі завдання – намалювати зимовий ліс, вирізувати з паперу чарівну тварину і інше. Такі завдання стимулю­ють розвиток у дитини найважливішої складові, необхідні для переходу до учбової діяльності.

Підтримувати розмову з дитиною про школу, каза­ти про неї тільки добре: для чого діти вчаться, чо­му в школі учать, малювати з нею картинки, вига­дувати розповіді на теми: "На уроці", "Шкільна зміна" і інше. Сформувати у дитини уявлення про те, що навчання – це серйозна праця, тому треба бути уважним, старанним учнем; розповісти, як треба себе вести на уроках, з вчителем, з однок­ласниками.

Виховувати у дітей працьовитість, відповідальність за доручену справу; включати їх в домашні справи та корисні заняття; допомага­ти їм, надавати приклад у виконанні. Корисне ви­конання завдань з самоконтролем. Для цього слід завести для дитини календар, де б вона відзначала кольоровими олівцем виконання дору­чень і добрих справ.

Надавати допомогу дитині при зустрічі з трудно­щами в ученні. При необхідності радитися з вчите­лем.

Заохочувати учбові успіхи шести-семирічного уч­ня: радіти разом з ним. Виражати це в словах: "Молодець! Я знала, що у тебе вийде, що ти бу­деш гарним учнем!".

Джерело http://www.dytyna.info/
Категорія: Метеріали для батьківських зборів | Додав: РІТА | Теги: виховання дітей, поради батькам
Переглядів: 819 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]