menu

Ігри для управління гнівом та агресією
05.02.2012, 00:38
Прогноз погоди

(З 8 років)

Цілі: Бувають дні, коли діти (та й учителя) відчувають себе "не в формі". Можливо, їх охоплює смуток, образа чи злість, і їм хочеться, щоб їх залишили в спокої. Отримавши право побути якийсь час на самоті, діти легше приходять в нормальний стан, справляються зі своїми почуттями і швидше включаються в життя класу.

За допомогою цієї вправи вчитель дає дитині зрозуміти, що він визнає за ним право побути якийсь час нетовариською. У цей час інші діти вчаться поважати такий стан душі у кожної людини.

Матеріали: Папір і воскова крейда.

Інструкція: Іноді кожному з нас буває необхідно побути наодинці з самим собою. Може бути, ви занадто рано встали і відчуваєте себе невиспані, може бути, щось зіпсувало вам настрій. І тоді цілком нормально, якщо інші залишать вас на деякий час у спокої, щоб ви змогли відновити свою внутрішню рівновагу.

Якщо з вами трапиться таке, ви можете дати нам зрозуміти, що вам хочеться побути на самоті, щоб до вас ніхто не підходив. Зробити це можна так: ви можете показати однокласникам свій "прогноз погоди". Тоді всім буде зрозуміло, що на якийсь час, вас потрібно залишити в спокої.

Візьміть аркуш паперу і воскові дрібні і намалюйте малюнок, який буде відповідати вашому настрою в таких випадках. Або просто напишіть великими розфарбованими буквами слова "Штормове попередження". У такий спосіб ви можете показати іншим, що у вас зараз "погана погода", і вас краще не чіпати. Якщо ви відчуваєте, що вам хочеться спокою, ви можете покласти такий лист перед собою на парту, щоб усі знали про це. Коли ви відчуєте себе краще, можете "дати відбій". Для цього намалюйте невелику картинку, на якій через дощ і хмар починає проглядатися сонці або покажіть своїм малюнком, що для вас сонце вже світить щосили.

Будь ласка, заохочуйте використання "прогнозів погоди" дітьми, буде дуже здорово, якщо це стане для них звичним. Це зробить атмосферу в класі більш гармонійною і навчить дітейрахуватися з настроєм один одного. Найкраще, якщо Ви самі час від часу будете представляти дітям свій особистий "прогноз погоди", що дозволить їм приймати до уваги настрій і душевний стан дорослого.

Камінчик в черевику

(З 6 років)

Цілі: Ця гра представляє собою творче перекладення одного з правил взаємодії в команді: "Проблеми - на передній план". У цій грі ми використовуємо просту і зрозумілу дітям метафору, за допомогою якої вони можуть повідомляти про свої труднощі, як тільки ті виникають. Час від часу має сенс проводити гру "Камінчик в черевику" як групового ритуалу, щоб спонукати навіть самих сором'язливих дітей розповідати про свої турботи і проблеми. Заохочуйте дітей спонтанно застосовувати ритуальну фразу "У мене в черевику камінчик!" всякий раз, коли вони відчувають якісь труднощі, коли їм щось заважає, коли вони на когось сердяться, коли вони ображені або в силу яких-небудь інших причин не можуть сконцентрувати свою увагу на уроці.

Інструкція: Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Можете розповісти мені, що відбувається, коли в ваш в черевик потрапляє камінчик? Можливо, спочатку цей камінець не сильно заважає, і ви залишаєте все як є. Може бути, навіть трапляється і так, що ви забуваєте про неприємний каміннець і лягайте спати, а вранці надягаєте черевик, забувши витягнути з нього камінчик. Але через деякий час ви помічаєте, що нозі стає боляче. Зрештою, цей маленький камінчик сприймається вже як уламок цілої скелі. Тоді ви знімаєте взуття і витрушує його звідти. Однак на нозі вже може бути ранка, і маленька проблема стає великою проблемою.

Коли ми сердимося, буваємо чимось стурбовані або схвильовані, то спочатку це сприймається як маленький камінчик в черевику. Якщо ми вчасно подбаємо про те, щоб витягнути його звідти, то нога залишається цілою і неушкодженою, якщо ж ні, то можуть виникнути проблеми, і чималі. Тому завжди корисно як дорослим, так і дітям говорити про свої проблеми одразу, як тільки вони їх помітять. Якщо ви скажете нам: "У мене камінчик в черевику", то всі ми будемо знати, що вам щось заважає і зможемо поговорити про це. Я хочу, щоб ви зараз гарненько подумали, чи немає зараз чогось такого, що заважало б вам. Скажіть тоді: "У мене немає камінця в черевику", або: "У мене є камінець в черевику. Мені не подобається, що Максим (Петя, Катя) сміється над моїми окулярами". Розкажіть нам, що ще вас пригнічує.

Дайте дітям поекспериментувати з цими двома фразами в залежності від їх стану. Потім обговоріть окремі "камінці", які будуть названі.

Спустити пар

(З 9 років)

Цілі: В даній грі ми працюємо з гнівом і образами, які виникають у взаєминах між дітьми, а також між дітьми та вчителями. Ця гра більше підходить
тим школярам , хто вже в змозі брати на себе відповідальність за свою поведінку. Її корисно час від часу застосовувати для підтримки психологічного клімату в групі, щоб відносини між дітьми залишалися відкритими і природними, щоб у класі не утворювалися протистоять один одному клани і угрупування. Особливо важливо застосовувати цю гру в групах, де панують ворожість і агресивність, адже в ході її можна дати іншій дитині негативну зворотний зв'язок, і кожен вже може самостійно вирішувати, наскільки він буде змінювати свою поведінку відповідно до невдоволенням однокласників.

Інструкція: Сядьте, будь ласка в один загальний круг. Я хочу запропонувати вам гру, яка називається "Спустити пар". Грають в неї так. '

Кожен з вас може сказати іншим, що йому заважає або на що він сердиться. Будь ласка, звертайтеся при цьому до конкретної людини. Наприклад: "Альона, мені прикро, коли ти кажеш, що всі хлопці придуркуваті", або: "Федя, я виходжу з себе, коли ти на зло мені скидаєш речі з моєї парти".

Будь ласка, не виправдовуйтеся, коли на вас будуть скаржитися. Просто уважно вислухайте все, що вам хочуть сказати. До кожного з вас дійде черга "спустити пар". Якщо комусь із вас буде абсолютно не на що поскаржитися, то можна просто сказати: "У мене поки нічого не накипіло і мені не потрібно" спускати пару ".

Коли коло "спускання пари" завершиться, діти, на яких скаржилися, можуть висловитися з цього приводу.

А тепер подумайте про те, що вам сказали. Іноді ви можете змінити в собі те, що заважає іншим, іноді ви не можете або не хочете нічого міняти. Чи почули ви про щось таке, що можете і хочете змінити в собі? Якщо так, то ви можете сказати, наприклад: "Я не хочу більше називати всіх хлопчаків придурками ... Я більше не хочу скидати твої речі з парти".

Рубка дров

(З 8 років)

Цілі: Ця гра допомагає розважитися при загальної апатії в класі і переключитися на активну діяльність після довгої сидячої роботи. Діти зможуть відчути свою накопичену агресивну енергію та використовувати її в грі. Крім того, крик в ході гри допоможе освіжити голову і поліпшити дихання. Для гри не буде потрібно багато місця.

Інструкція: Хто з вас хоч раз рубав дрова? Хто може показати, як це робиться? Як потрібно тримати сокиру, в якому становищі повинні знаходитися ноги, коли рубаєш дрова?

Встаньте так, щоб навколо було трохи вільного місця. Уявіть собі, що вам потрібно нарубати дрова з декількох чурок. Покажіть мені, якої товщини шматок колоди, який ви хочете розрубати. Поставте його на пень і підійміть сокиру високо над головою. Кожного разу, коли ви з силою опускаєте сокиру, ви можете голосно вигукувати: "Ха!" Потім ставте наступну цурку перед собою і рубайте знову. Через дві хвилини нехай кожен скаже мені, скільки чурок він перерубав.

Та й немає

(З б років)

Цілі: Ця гра, так само, як і попередня, спрямована на зняття у дітей стану апатії і втоми, на пробудження їх життєвих сил. Саме чудове в цій грі те, що в ній задіяний тільки голос. Тому гра "Так і ні" може виявитися особливо корисною для тих дітей, які ще не відкрили для себе свій власний голос як важливий спосіб самоствердження в житті. Несправжня, ігрова суперечка освіжає психологічний клімат в класі і, як правило, знімає напругу. Починаючи цю гру, майте на увазі, що на деякий час в класі буде страшний шум і гам.

Матеріали: Невеликий дзвіночок.

Інструкція: Згадайте на мить, як завжди звучить ваш голос. Швидше тихо, швидше голосно, швидше середньо?

Зараз вам буде потрібно використовувати всю міць свого голосу. Розбийтеся на пари і встаньте один перед одним. Зараз ви проведете уявний бій словами. Вирішіть, хто з вас буде говорити слово "так", а хто - слово "ні". Весь ваш спір буде складатися лише з цих двох слів. Потім ви будете ними змінюватися. Ви можете починати дуже тихо, поступово збільшуючи гучність до тих пір, поки один з вас не вирішить, що голосніше вже нікуди. Будь ласка, слухайте дзвіночок, який я принесла з собою. Почувши його дзвін, зупиніться, зробіть декілька глибоких вдихів. Зверніть при цьому увагу на те, як приємно перебувати в тиші після такого шуму й гаміру.
Джерло http://mirrosta.ru/
Категорія: Ігри | Додав: РІТА | Теги: ігри-тренінги
Переглядів: 1825 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]