menu

Ігри на розвиток чуттєвого сприйняття
05.02.2012, 00:37
Чарівна торбинка
Цілі: У цій грі діти повинні розуміти, що без слів хоче сказати їм інша людина. Це дуже цікавеа, але в той же час і складне завдання для дітей. Гра розвиває допитливість і здатність складати з окремих зорових вражень цілісний осмислений образ.

Крім того, ця гра може служити відмінною розминкою перед роботою, що вимагає від дітей уваги і зібраності.

Інструкція: Я хочу пограти з вами в гру під назвою "Чарівна торбинка". Сядьте, будь ласка, в один загальний круг.

Ось моя Чарівна торбинка. (Покажіть дітям з допомогою пантоміми, що на підлозі перед Вами стоїть велика сумка). З цієї Чарівної торбинки я буду зараз "діставати" різні речі, а ви зможете побачити їх, але не наяву, а тільки за допомогою своєї уяви. Для того, щоб ви змогли зрозуміти, що за річ я "дістала", я буду показувати, як користуватися нею. Як тільки хтось із вас вгадає, що саме я "дістала з чарівної торбинки", він повинен встати із стільця, але поки не має нічого говорити. Коли всі діти встануть, вони зможуть розповісти, що ж вони "побачили".

"Дістаючи різні речі з чарівної торбинки", Ви можете, наприклад:

- Забити молотком цвях

- Очистити і з'їсти банан

- Розгорнути і з'їсти принесений з дому бутерброд

- Розпиляти колоду

- Розрізати ножицями папір

- Випити склянку води

- Записати щось у зошит

- Дістати монети з гаманця

і т.д.

А тепер уявіть, що Чарівна торбинка стоїть і перед вами. Хто хоче щось "дістати" з неї?

Надайте дітям достатню кількість часу для пантомімічних загадок. На завершення Ви можете продемонструвати додаткові можливості Чарівної торбинки. Наприклад, "дістаньте" з неї "окремі деталі автомобіля" і покличте дітей на допомогу.

Тепер нам потрібно витягти з нашої Чарівної торбинки щось дуже велике і зібрати з складових частин це щось в центрі класу. Хто здогадається, що саме я роблю, може прийти мені на допомогу, щоб разом "побудувати" цей великий предмет.

Попросіть в кінці цієї роботи всіх дітей оточити уявний автомобіль і обережно "винести" його з класу.

Аналіз вправи:

- Чи легко тобі було вгадувати, що мали на увазі інші учасники гри?

- Що ти показував сам?

- Які люди часто використовують мову жестів?

- Розмовляєш ти іноді з друзями мовою знаків?

- Чи сподобалося тобі вгадувати?

Дотик
Цілі: Цю гру цілком можна використовувати для "розігріву" групи перед важливою роботою в класі. Вона робить дітей більш цікавими, уважними і включеними в процес. У них з'являється можливість більш тонко використовувати чутливість долонь, поєднуючи воєдино тактильні та візуальні відчуття.

Інструкція: Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Озирніться в приміщенні, подивіться, не знайдете ви що-небудь таке, чого ви не помітили вчора. Хто знайшов для себе щось нове? А хто може виявити в себе щось таке, чого у нього не було вчора?

А тепер покажіть мені, до чого ви можете дотягнутися зі свого місця. Чи можете ви торкнутися чогось твердого? Покажіть мені, що тверде вам вдалося знайти. А тепер поторкайте небудь тепле. Що є теплого на вас самих? Покажіть нам, що ви знайшли. А тепер обережно доторкніться до чого-небудь такого на собі, що було б вологим або мокрим. Покажіть мені, що ви виявили.

А тепер кожен з вас по черзі може вставати і торкатися до різних речей в класі. При цьому він повинен повідомляти нам усім, до чого він доторкнувся, і яке воно на дотик. Наприклад, зараз я торкаюся до дошки. На дотик вона гладка і прохолодна ... А тепер я торкаюся до стільця. Він холодний ...

Надайте чотирьом або п'ятьом добровольцям можливість провести свого роду експедицію по класу. Прослідкуйте, щоб кожен з них пояснював кожне своє дотик закінченими коментуючими фразами.

А тепер ви все можете встати і почати ходити по всьому класу, торкаючись до різних предметів, якості яких я буду називати. Доторкніться до чого-небудь гладкому ... Доторкніться до чогось жорсткого ... Доторкніться до чого-небудь холодного ... Поторкайте що-небудь тепле ...

А тепер повертайтеся на свої місця. Візьміть аркуш паперу і намалюйте що-небудь з того, до чого ви тільки що торкалися.

Наперсток

Цілі: Ця дуже проста гра розвиває спостережливість дітей, а також надає всьому класу прекрасну можливість прийти в стан спокою й зосередженості. Проведіть це вправи два або три рази.

Матеріали: Один наперсток.

Інструкція: Я заховала в класі наперсток, який вам необхідно знайти. Ви можете всюди ходити і заглядати в усі кутки. Немає необхідності шукати його на дотик, відкривати шафи і парти, так як він лежить на видному місці. Той, хто знайде наперсток, повинен зберегти свою знахідку в таємниці, не видаючи себе ні сміхом, ні натяками. Він просто повинен сісти на своє місце і мовчки спостерігати, як інші продовжують пошук. Той, хто першим знайде наперсток, наступного разу ховає його.

Аналіз вправи:

- Чи швидко ти знайшов наперсток?

- Чи всі діти чітко дотримувалися правил гри?

- Ти наглядова людина?

- Як ти шукав наперсток?

Розвідник
Цілі: Увага дітей розвивається набагато швидше, коли їх спонукають ділитися результатами своїх спостережень з оточуючими. Особливо важливо при цьому розвивати у них переконання, що вміння звертати увагу на різноманітні деталі навколишнього світу робить життя цікавіше, та й успіх при цьому досягається легше.

Інструкція: Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Я буду зараз ставити вам питання, на які можуть відповісти тільки справжні сищики або розвідники. Ви можете назвати якихось відомих детективів або розвідників?

Справжній детектив повинен вміти все бачити і чути, іноді йому потрібно вміти і добре принюхуватися. Він повинен вміти з легкістю запам'ятовувати картини, звуки, голоси, запахи і так далі. Зараз я пропоную вам побути "сищиками". Закрийте очі, і не відкривайте їх до тих пір, поки я вам цього не скажу.

- Хто з вас, не відкриваючи очей, може сказати, хто сидить праворуч від нього? (Нехай кілька різних учнів дадуть відповідь на це питання або добровільно, або на Ваше прохання).

- Хто з вас із закритими очима може описати взуття, в якому я зараз стою перед вами? (Добре, якщо якомога більше дітей висловлять свої здогади.)

- Хто може сказати, якого кольору стелю в нашому класі?

- Хто може назвати колір очей свого кращого друга або подруги?

- Хто з вас може описати шкарпетки, які на ньому зараз надіті?

- Хто може сказати, скільки вікон у нас в класі?

- Хто з вас може вгадати, яку мелодію я зараз наспівую, а бажано ще й проспівати перші п'ять слів цієї пісні? (Виберіть пісню, досить відому дітям Вашого класу).

Тепер ви можете відкрити очі. На наступні питання ви можете відповідати з відкритими очима.

- Хто може описати зачіски своїх батьків?

- Хто з вас може описати посуд, з якої він сьогодні їв?

- Хто з вас може розповісти, як виглядає інтер'єр вашого улюбленого магазину?

- Хто з вас може сказати мені, що він робив вчора, перш ніж ліг спати?

Дайте дітям можливість самим придумати подібні питання і задати їх один одному.

Аналіз вправи:

- Чи сподобалася тобі ця гра?

- Яке питання виявився для тебе найскладнішим?

- На які питання тобі було легко відповідати?

- Граєш ти іноді в подібні ігри?

- Що ти робиш для тренування своєї пам'яті?
Джерело http://mirrosta.ru/
Категорія: Ігри | Додав: РІТА | Теги: ігри для дітей
Переглядів: 2610 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]