Ігри на розвиток чуттєвого сприйняття
05.02.2012, 00:37 | |
Чарівна торбинка Цілі: У цій грі діти повинні розуміти, що без слів хоче сказати їм інша людина. Це дуже цікавеа, але в той же час і складне завдання для дітей. Гра розвиває допитливість і здатність складати з окремих зорових вражень цілісний осмислений образ. Крім того, ця гра може служити відмінною розминкою перед роботою, що вимагає від дітей уваги і зібраності. Інструкція: Я хочу пограти з вами в гру під назвою "Чарівна торбинка". Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Ось моя Чарівна торбинка. (Покажіть дітям з допомогою пантоміми, що на підлозі перед Вами стоїть велика сумка). З цієї Чарівної торбинки я буду зараз "діставати" різні речі, а ви зможете побачити їх, але не наяву, а тільки за допомогою своєї уяви. Для того, щоб ви змогли зрозуміти, що за річ я "дістала", я буду показувати, як користуватися нею. Як тільки хтось із вас вгадає, що саме я "дістала з чарівної торбинки", він повинен встати із стільця, але поки не має нічого говорити. Коли всі діти встануть, вони зможуть розповісти, що ж вони "побачили". "Дістаючи різні речі з чарівної торбинки", Ви можете, наприклад: - Забити молотком цвях - Очистити і з'їсти банан - Розгорнути і з'їсти принесений з дому бутерброд - Розпиляти колоду - Розрізати ножицями папір - Випити склянку води - Записати щось у зошит - Дістати монети з гаманця і т.д. А тепер уявіть, що Чарівна торбинка стоїть і перед вами. Хто хоче щось "дістати" з неї? Надайте дітям достатню кількість часу для пантомімічних загадок. На завершення Ви можете продемонструвати додаткові можливості Чарівної торбинки. Наприклад, "дістаньте" з неї "окремі деталі автомобіля" і покличте дітей на допомогу. Тепер нам потрібно витягти з нашої Чарівної торбинки щось дуже велике і зібрати з складових частин це щось в центрі класу. Хто здогадається, що саме я роблю, може прийти мені на допомогу, щоб разом "побудувати" цей великий предмет. Попросіть в кінці цієї роботи всіх дітей оточити уявний автомобіль і обережно "винести" його з класу. Аналіз вправи: - Чи легко тобі було вгадувати, що мали на увазі інші учасники гри? - Що ти показував сам? - Які люди часто використовують мову жестів? - Розмовляєш ти іноді з друзями мовою знаків? - Чи сподобалося тобі вгадувати? Дотик Цілі: Цю гру цілком можна використовувати для "розігріву" групи перед важливою роботою в класі. Вона робить дітей більш цікавими, уважними і включеними в процес. У них з'являється можливість більш тонко використовувати чутливість долонь, поєднуючи воєдино тактильні та візуальні відчуття. Інструкція: Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Озирніться в приміщенні, подивіться, не знайдете ви що-небудь таке, чого ви не помітили вчора. Хто знайшов для себе щось нове? А хто може виявити в себе щось таке, чого у нього не було вчора? А тепер покажіть мені, до чого ви можете дотягнутися зі свого місця. Чи можете ви торкнутися чогось твердого? Покажіть мені, що тверде вам вдалося знайти. А тепер поторкайте небудь тепле. Що є теплого на вас самих? Покажіть нам, що ви знайшли. А тепер обережно доторкніться до чого-небудь такого на собі, що було б вологим або мокрим. Покажіть мені, що ви виявили. А тепер кожен з вас по черзі може вставати і торкатися до різних речей в класі. При цьому він повинен повідомляти нам усім, до чого він доторкнувся, і яке воно на дотик. Наприклад, зараз я торкаюся до дошки. На дотик вона гладка і прохолодна ... А тепер я торкаюся до стільця. Він холодний ... Надайте чотирьом або п'ятьом добровольцям можливість провести свого роду експедицію по класу. Прослідкуйте, щоб кожен з них пояснював кожне своє дотик закінченими коментуючими фразами. А тепер ви все можете встати і почати ходити по всьому класу, торкаючись до різних предметів, якості яких я буду називати. Доторкніться до чого-небудь гладкому ... Доторкніться до чогось жорсткого ... Доторкніться до чого-небудь холодного ... Поторкайте що-небудь тепле ... А тепер повертайтеся на свої місця. Візьміть аркуш паперу і намалюйте що-небудь з того, до чого ви тільки що торкалися. Наперсток Цілі: Ця дуже проста гра розвиває спостережливість дітей, а також надає всьому класу прекрасну можливість прийти в стан спокою й зосередженості. Проведіть це вправи два або три рази. Матеріали: Один наперсток. Інструкція: Я заховала в класі наперсток, який вам необхідно знайти. Ви можете всюди ходити і заглядати в усі кутки. Немає необхідності шукати його на дотик, відкривати шафи і парти, так як він лежить на видному місці. Той, хто знайде наперсток, повинен зберегти свою знахідку в таємниці, не видаючи себе ні сміхом, ні натяками. Він просто повинен сісти на своє місце і мовчки спостерігати, як інші продовжують пошук. Той, хто першим знайде наперсток, наступного разу ховає його. Аналіз вправи: - Чи швидко ти знайшов наперсток? - Чи всі діти чітко дотримувалися правил гри? - Ти наглядова людина? - Як ти шукав наперсток? Розвідник Цілі: Увага дітей розвивається набагато швидше, коли їх спонукають ділитися результатами своїх спостережень з оточуючими. Особливо важливо при цьому розвивати у них переконання, що вміння звертати увагу на різноманітні деталі навколишнього світу робить життя цікавіше, та й успіх при цьому досягається легше. Інструкція: Сядьте, будь ласка, в один загальний круг. Я буду зараз ставити вам питання, на які можуть відповісти тільки справжні сищики або розвідники. Ви можете назвати якихось відомих детективів або розвідників? Справжній детектив повинен вміти все бачити і чути, іноді йому потрібно вміти і добре принюхуватися. Він повинен вміти з легкістю запам'ятовувати картини, звуки, голоси, запахи і так далі. Зараз я пропоную вам побути "сищиками". Закрийте очі, і не відкривайте їх до тих пір, поки я вам цього не скажу. - Хто з вас, не відкриваючи очей, може сказати, хто сидить праворуч від нього? (Нехай кілька різних учнів дадуть відповідь на це питання або добровільно, або на Ваше прохання). - Хто з вас із закритими очима може описати взуття, в якому я зараз стою перед вами? (Добре, якщо якомога більше дітей висловлять свої здогади.) - Хто може сказати, якого кольору стелю в нашому класі? - Хто може назвати колір очей свого кращого друга або подруги? - Хто з вас може описати шкарпетки, які на ньому зараз надіті? - Хто може сказати, скільки вікон у нас в класі? - Хто з вас може вгадати, яку мелодію я зараз наспівую, а бажано ще й проспівати перші п'ять слів цієї пісні? (Виберіть пісню, досить відому дітям Вашого класу). Тепер ви можете відкрити очі. На наступні питання ви можете відповідати з відкритими очима. - Хто може описати зачіски своїх батьків? - Хто з вас може описати посуд, з якої він сьогодні їв? - Хто з вас може розповісти, як виглядає інтер'єр вашого улюбленого магазину? - Хто з вас може сказати мені, що він робив вчора, перш ніж ліг спати? Дайте дітям можливість самим придумати подібні питання і задати їх один одному. Аналіз вправи: - Чи сподобалася тобі ця гра? - Яке питання виявився для тебе найскладнішим? - На які питання тобі було легко відповідати? - Граєш ти іноді в подібні ігри? - Що ти робиш для тренування своєї пам'яті? Джерело http://mirrosta.ru/ | |
Категорія: Ігри | | | |
Переглядів: 2610 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |