menu

Ігри. Вчимося співпраці
11.02.2012, 21:46
Несподівані картинки

(З 6 років)

Цілі: "Несподівані картинки" - приклад прекрасної колективної роботи для маленьких дітей. Під час цієї гри вони мають можливість побачити, який внесок вносить кожен член групи в загальний малюнок.

Матеріали: Кожній дитині потрібні папір і воскова крейда.

Інструкція: Сядьте в один загальний круг. Візьміть собі кожен по аркушу паперу і підпишіть своє ім'я із зворотного боку. Потім почніть малювати якусь картину. (2-3 хвилини.)

За моєю командою перестаньте малювати і передайте розпочатий малюнок свого сусіда зліва. Візьміть той лист, який передасть вам ваш сусід справа і продовжите малювати розпочату ним картину.

Дайте дітям можливість помалювати ще 2-3 хвилини і попросіть їх знову передати свій малюнок сусідові зліва. У великих групах буде потрібно немало часу, перш ніж всі малюнки зроблять повний круг. У таких випадках зупиніть вправу після 8-10 змін або попросіть передавати малюнок через одного.

Ви можете оживити гру музичним супроводом. Як тільки музика зупиняється, діти починають мінятися малюнками. Наприкінці вправи кожна дитина отримує ту картинку, яку він почав малювати.

Аналіз вправи:

- Чи подобається тобі малюнок, який ти почав малювати?

- Сподобалися тобі домальовувати чужі малюнки?

- Який малюнок тобі подобається найбільше?

- Чи відрізняються ці малюнки від тих, які ви малюєте зазвичай? Чим?

Хмарочос

(З 6 років)

Цілі: У цій грі бере участь відразу вся група. У ній діти можуть активно використовувати як свої рухові навички, так і фантазію і розсудливість.

Матеріали: Один складаний метр і по два-три дерев'яних кубика на кожну дитину. Завдання буде складніше, якщо кубики виявляться різного розміру. Серед них має бути кілька дерев'яних циліндрів.

Інструкція: Візьміть кожен по два кубики і сядьте в коло на підлогу. Зараз вам всім разом потрібно буде побудувати один хмарочос. Мені дуже цікаво дізнатися, на яку висоту ви зможете його звести так, щоб він не розвалився. Один з вас може почати будівництво, поклавши в центрі один кубик на підлогу. Потім підходить наступний і кладе свій кубик поряд або зверху. Самі вирішуйте, коли ви додасте один зі своїх кубиків. При цьому ви можете говорити один з одним і разом думати, як ви поступите далі. Я буду підраховувати, скільки кубиків ви склали, перш ніж вежа впаде. Навіть якщо звалиться тільки один кубик, вам доведеться всю роботу почати спочатку. Крім того, час від часу я буду вимірювати, на яку висоту вже піднялася вежа.

Час від часу вимірюйте висоту виходить хмарочоса. Було б добре, якби Ви могли коментувати дії і стратегію дітей. У першу чергу підтримуйте все, що спрямоване на співпрацю дітей один з одним.

Аналіз вправи:

- Чи сподобалася тобі ця гра?

- Ображався ти на кого-небудь в ході гри?

Картонні вежі

(З 6 років)

Цілі: Це дуже захоплююча гра, в ході якої діти намагаються самостійно налагодити взаємодію один з одним для того, щоб разом впоратися з важким завданням. При цьому вони можуть створити реально працюючу команду. Є два варіанти гри:

Невербальний. В цьому випадку діти не мають права говорити один з одним в ході виконання завдання, а можуть спілкуватися тільки без слів.

Вербальний. У цьому варіанті діти можуть обговорювати між собою процес виконання завдання.

Невербальний варіант має ту перевагу, що змушує дітей бути більш уважними. Можливо, цей варіант проведення гри більш підійде для першої гри, а через деякий час гру можна буде повторити в вербальному варіанті.

Матеріали: Для кожної малої групи необхідно 20 аркушів кольорового картону для уроків праці розміром 6 X 10 см (колір картону у кожної групи - свій), крім тога кожній групі необхідно мати по одній стрічці скотча.

Інструкція: Розбийтеся на групи по шість осіб. Кожна група повинна побудувати зараз свою вежу. Для цього ви отримаєте по 20 аркушів картону і рулон скотчу. Будь ласка, не використовуйте більше нічого в своїй роботі. У вас рівно 10 хвилин, щоб побудувати вежу. А тепер дуже важливий момент - будь ласка, не розмовляйте один з одним, знайдіть інші способи взаємодії між собою.

Зупиніть гру рівно через 10 хвилин і попросіть кожну групу представити свою вежу.

- Чи вистачило твоїй групі матеріалу?

- Чи хотілося тобі, щоб матеріалу було більше? Менше?

- Як працювала ваша група?

- Хто з дітей у вашій групі почав будівництво?

- Чи був у вас ведучий?

- Чи всі діти брали участь в грі?

- Який настрій панував у вашій групі?

- Як ти почувався в ході роботи?

- Що найприємніше було у вашій роботі?

- Як ви розуміли один одного?

- Чи задоволений ти своєю роботою в групі?

- Ти був хорошим членом команди?

- Сердився ти на когось?

- Що б ти в наступний раз зробив по-іншому?

- Яка вежа тобі подобається найбільше?

- Чи задоволений ти вежею своєї команди?

- Від чого залежить робота в такій команді?

Розпускається бутон

(З 9 років)

Цілі: Ця гра спрямована на активізацію спільної діяльності дітей в малих групах. Вона досить важка. У ній дітям необхідно утримувати рівновагу і дуже тонко синхронізувати свої дії з діями інших дітей.

Інструкція: Об'єднайтеся в групи по п'ять осіб. Сядьте в коло на підлозі і візьміться за руки. Постарайтеся всі разом одночасно встати, не відпускаючи рук. Ви можете попередньо обговорити, хто де буде стояти, щоб краще виконати це завдання.

Після того, як одна з груп виконає завдання і встане на ноги, розпочнеться друга частина цієї гри. Кожна група перетвориться на розквітаючий бутон. Для цього діти повинні відхилятися назад, міцно тримаючи один одного за руки. Тут теж дуже важливо, щоб група була дуже добре збалансована.

Коли весь клас впорається з цим завданням, можна спробувати скласти бутони більшого розміру, додаючи в кожну п'ятірку по одній дитині.

Аналіз вправи:

- Наскільки тобі сподобалася ця гра?

- Як твоя група впоралася з цим завданням?

- Чи швидко ви змогли піднятися?

- Чи були у вас якісь труднощі при цьому?

- Чи обговорювали ви один з одним, як будете справлятися з цими труднощами?

- Від чого в першу чергу залежить виконання цього завдання?

Цукерка в пляшці

(З 10 років)

Цілі: У цій грі для досягнення результату дітям необхідно точно узгоджувати один з одним тонкі руху рук. Гра проводиться в групі з трьох осіб.

Матеріали: Кожній трійці дітей знадобиться одна літрова пластикова пляшка з-під води, одна цукерка) в фантику і 2,5 метра вовняної пряжі. Для кожної трійки зв'яжіть-вузлом три відрізки вовняної нитки по 50 сантиметрів з одним відрізком довжиною в 1 метр. Прив'яжіть до вільного кінця найдовшою нитки цукерку, загорнену в фантик.

Інструкція:
Об'єднайтеся в трійки і протягом двох хвилин обговоріть між собою, що ви будете робити для того, щоб у своїй трійці успішно впоратися зі складним завданням. Яким чином ви зможете стати хорошою узгодженої командою? Ця процедура триває приблизно 2 хвилини. По завершенні нехай діти коротко розкажуть про результати своїх обговорень.

А тепер я розповім, яку саме задачу вам належить вирішити. Кожна команда отримає чотири пов'язані між собою мотузочки. На довгій нитці висить цукерка. Кожен з вас повинен взяти в руки одну з коротких мотузочок. Потім ви повинні будете засунути цукерку в пляшку. Ви не повинні торкатися до неї руками. Як тільки ви виконаєте завдання, голосно прокричу: "У нас вийшло!"

По завершенні попросіть дітей коротенько розповісти, чи вдалося їм зробити так, щоб вони виконували роботу всі разом? Після цього можна скласти нові трійки, може бути, з дітей, які до цього менше всього взаємодіяли один з одним.

Ви можете помітно ускладнити виконання цього завдання. Для цього можна запропонувати такий варіант гри. Кожна дитина отримує додаткову стрічку і обмотує її навколо голови. Короткі нитки прив'язуються до цих стрічок, щоб діти виконували спільну задачу вже не руками, а головами.

Аналіз вправи:

- У вас була хороша команда?

- Що для тебе було найважчим у цій грі?

- Як ви домовлялися один з одним?

- Що привело вас до успіху?

Сіамські близнюки

(З 6 років)

Цілі: Щоб діти змогли по-справжньому насолодитися цією грою, треба, щоб у них було розвинене терпіння, необхідне при будь-якому тісній співпраці.
Матеріали: Кожній парі знадобиться одна упаковка перев'язувального бинта або дуже м'яка і тонка хустка; великий аркуш паперу (як мінімум формату A3) і воскові крейда.

Інструкція: Я хочу запропонувати вам гру, в якій ви будете співпрацювати в парах. Ви можете сказати мені, що означає слово "співпрацювати"? Ви можете привести мені конкретні приклади, коли ви з кимось співпрацювали?

Тепер о
б'єднайтесяйтеся в пари. Одночасно можуть працювати чотири пари. Решта поки будуть дивитися.

У тому, що не всі діти працюють одночасно, є своя перевага. Адже спостерігачі "вприглядку" вчаться і поки інші грають, можуть підготуватися до власних дій. Ви можете вирішити самі, скільки пар повинні грати одночасно. Має сенс організувати гру таким чином, щоб у першому раунді працювали ті діти, які могли б стати хорошим прикладом для інших.

Сядьте за стіл якомога ближче до свого партнера. Я покладу перед вами великий аркуш паперу і буду дивитися, чи зможете ви намалювати картину, якщо ваші руки будуть прив'язані один до одного.

Обмотайте бинтом передпліччя і лікті дітей так, щоб права рука дитини, що сидить зліва, виявилася забинтована разом з лівою рукою дитини, що сидить справа. Дайте дітям два воскових крейди різного кольору так, щоб вони тримали їх зв'язаними руками.

Коли ви будете малювати, пам'ятаєте правило - малювати можна тільки прив'язаною рукою. Ви можете розмовляти між собою, щоб вирішити, що яку картину ви будете малювати. Ви можете намалювати картину з якимось зрозумілим зображенням, а можете намалювати просто кілька гарних ліній і форм.

Решта дітей, які поки не малюють, можуть уважно дивитися і слухати. У тих хлопців, які зараз виконують завдання, ви можете зараз вчитися тому, як можна взаємодіяти.

Дайте парам приблизно 5-6 хвилин часу на кожну картину і запропонуйте малювати наступної групи.

У цієї гри є декілька більш складних варіантів, які можуть пожвавити гру ще більше. Одному з партнерів зав'язують очі і тільки йому дозволяється малювати. А інший партнер з відкритими очима буде керувати рухами руки "сліпого" гравця. Потім відбувається обмін ролями в парі.

Аналіз вправи:

- На скільки тобі вдалося співпраця з партнером?

- Чи обговорювали ви, що саме будете малювати?

- Як ви розподілили між собою, хто які частини картини буде малювати?

- На скільки тобі сподобався намальований вами малюнок?

- Що було для тебе найважче?

- Що тобі найбільше сподобалося?

- Чи подобається тобі співпрацювати з будь-ким?

- Що в першу чергу необхідно для гарного співробітництва?


Категорія: Ігри | Додав: РІТА | Теги: тренінгові ігри, психоллогічні ігри
Переглядів: 1139 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]