menu

Літературні ігри
19.06.2014, 18:59

Літературні  ігри

Гра  “ Тільки головне”

Мета . Вчити стисло переказувати , вдосконалювати знання з теми               “ Дієслово “ , розвивати мовленнєве чуття .

Завдання . Прочитавши текст , перекажіть його тільки за допомогою дієслів .

Гра  “ У мій час “

Мета . Вдосконалювати вміння  детального переказу ; розвивати мовленнєве чуття , дивергентне мислення .

Завдання . Переробіть оповідання так , щоб події в тексті  відбувалися в         наш  час .

Гра  “ Я – автор “

Мета . Розвивати творчу уяву , використовуючи елементи фантазування ; вдосконалювати знання про будову тексту .

Завдання . Дофантазуйте події  , які передували б описаним в тексті .

Гра  “ З ніг на голову “

Мета . Вчити орієнтуватися в сюжеті твору , аналізувати вчинки героїв , розвивати звязне мовлення .

Завдання . Складіть розповідь – антонім ( якщо герой  позитивний , то він стане негативним , чи навпаки . )

Гра  “ Я з іншої історії  “

Мета . Вдосконалювати вміння будувати діалоги , розвивати творчу уяву , вміння аналізувати та синтезувати .

Завдання . До твору завітав герой з іншого тексту . Побудуйте діалог  , який міг би відбутися з головним  героєм  , повчального змісту , використовуючи джерела усної народної творчості .

Гра  “ Змінюю назву  “

Мета . Вдосконалювати навички тлумачення прислівїв та фразеологізмів . Вчити  розуміти прочитане . Розвивати  вміння аналізувати  та синтезувати .

Завдання . Доберіть прислівя чи крилатий вислів , який міг би замінити  заголовок . Поясніть свій вибір .

Гра  “ Гостина “

Мета . Розвивати дивергентне мислення , творчу уяву , вміння будувати тексти , що містять діалоги .

Завдання . Уявіть , що до вас у гості завітав головний герой  твору .   Опишіть , за яких умов це могло б статися , що б ви хотіли йому розповісти чи порадити .

Гра  “ Дослідник “

Мета . Вдосконалювати вміння стисло переказувати . Розвивати творчу уяву , зв’язне мовлення , дивергентне мислення .

Завдання . Складіть біографію головного героя , домисливши , що могло б статися з ним у майбутньому .

1.5. Додаток 2 . Вправи

Думка  має працювати , якщо ж вона не працює , ми стаємо невдоволені .

С . Джонсон

 

Вправа 1.

Прочитайте навпаки і дайте тлумачення значенню утвореного слова . Об’єднайте їх в одному речення .

камс  -  . . .

авартс  -  . . .

хапаз  -  . . .

антамора  -  . . .

Вправа 2.

До поданих слів доберіть  пари , поясніть  свій  вибір .

1 варіант – пов’язані між собою    2  варіант – протилежні за значенням

літо  -  . . .

сонце  - . . .

спека  -  . . .

Вправа 3.

Подані слова введіть в речення , утворені речення об’єднайте в розповідь.

Весна

Квітуча , природа , садки , обсипані , гірлянда , квіти , травиця , рожеве , яблуні , вбрання , щедро , цвіт , захоплено , дивовижно ,   свіжість , краса , затишно , п’янкий , аромат .

 

Вправа 4.

Використовуючи літери поданого слова , утворіть нові , розподіляючи їх у колонки за частинами мови .

народжуватися

(Народити , народ , дар , роди , жувати , дивитися , вата , жоржина , ода , вуж , диво , нива , рада ,   Рава , Тиса , сажа , вуса , яд , ядро , радар , сова , вади , тато , родина , життя , жито , дно , вода , донор ,  тирса , важити , народна ...)

 

Вправа 5.

За змістом вірша складіть розповідь .

                          Літо , літо розлилося

                          Цвітом , злаками , промінням .

                          По ланах шумлять колосся ,

                          Луг чарує нас цвітінням .

                                                      Платон Воронько

 

Вправа 6.

Використовуючи віршовані рядки як зачин , продовжте розповідь .

                                     Я ходив сьогодні в ліс ,

                                     З лісу казочку приніс ,

                                     Розповім про голоси ,

                                     Що дарують нам ліси .

 

Вправа 7.

Гра “ Асоціації “

Доберіть слова – іменники , які у вас асоціюються з поданими прикметниками  . Поясніть свій вибір .

темний  , як  . . .

білий  , як   . . .

пухнаста  , як  . . .

солодкий  ,  як  . . .

хитрий  ,  як  . . .

гострий  ,  як  . . .

Вправа 8.

Відредагуй текст , доповнивши його крилатими висловами чи прислів’ями .

Одного весняного погожого дня вирішили ми з друзями вирушити в похід до лісу . Всі почали домовлятися , а я тим часом     . . .    і не почув про час зустрічі . Друзі знали , що я часто спізнююся і попросили мене пообіцяти , що прийду вчасно .    . . .    , побіг додому збиратися . Прийшовши на звичне місце , зрозумів , що спізнився ; товариші мене не дочекалися , бо ж     . . .   . Я   . . .   .   Це    . . .    для мене .  І зрозумів тоді ,     . . .      . З  того часу  мене не впізнати ,    . . .      .

Крилаті вислови  для довідок : ловити  гав , семеро одного не ждуть , дати слово , стати  наукою , надувся , як сич , дав слово – держи , біда навчила .

Вправа 9.

Складіть діалог  за поданим планом , який міг відбутися між двома подружками .

Моя мама  -  найкраща

  1. У кожної людини є мама .
  2. Волосся моєї матусі .
  3. Обличчя ( очі , ніс , вуста ) .
  4. Руки.
  5. Постава .
  6. Моя мама – найкраща у світі .
Категорія: Бібліотека | Додав: РІТА | Теги: цікавинки до уорків, Ігри
Переглядів: 1236 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]