16.01.2014, 11:08 | |
Методика вивчення мотивації (за М. Л. Білопільської)
В якості моделі для визначення домінування навчальних або ігрових мотивів поведінки пропонується використовувати введення того чи іншого мотиву в умовах психічного пересичення. В цьому випадку об'єктивними показниками зміни діяльності будуть якість і тривалість виконання завдання, яке до введення досліджуваного мотиву викликало у дитини стан психічного пересичення. В якості експериментального матеріалу в експерименті на психічне пересичення можна використовувати малювання кругв. Навчальний мотив полягає в тому, що випробуваному повідомляють, що зараз він буде вчитися красиво писати букву "О" (або цифру "0"). Якщо він хоче отримати за свою роботу найвищу оцінку - "12", то треба красиво писати не менше 1 сторінки. Ігровий мотив може бути наступним. Перед дитиною ставлять фігурки зайця і вовка (можна замість фігурок використовувати зображення цих тварин). Випробуваному пропонують пограти в гру, в якій зайцеві треба сховатися від вовка, щоб той його не з'їв. Дитина може допомогти зайцеві, якщо намалює для нього велике поле з рівними рядами капусти. Полем буде аркуш білого паперу, а капуста буде зображуватися гуртками. Ряди капусти в полі повинні бути рівними і частими, а самі качани капусти повинні бути одного розміру, тоді заєць зможе сховатися серед них від вовка. Експериментатор для прикладу малює перші два ряди капусти, потім дитина продовжує роботу самостійно. В залежності від того, в якому випадку (першому чи другому) якість малювання кругів і тривалість виконання завдання будуть краще і довше, у дитини переважає або навчальний або ігровий мотив діяльності.
| |
Категорія: Самоосвіта | | | |
Переглядів: 696 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |