1. Урок спрямований на високі кінцеві результати, на підвищення рівня якості й ефективності навчання, на всебічний розвиток особистості.
2. Урок — відносно самостійна ланка у системі навчання.
3. Урок будується як цілісна система взаємодії учителя і учнів на основі співробітництва.
4. Урок будується на основі:
— програмних вимог;
— урахування можливостей учнів;
— урахування можливостей учителя, його творчого потенціалу.
5. Кожен урок має таке дидактичне призначення:
— засвоєння нових знань;
— формування умінь і навичок;
— контроль і оцінювання знань та ін.
Метод (буквально шлях до чогось) означає спосіб досягнення мети, певним чином упорядковану діяльність.
Методом навчання називають спосіб упорядкованої взаємозв’язаної діяльності викладача, направленої на рішення завдань виховання і розвитку навчаємих в процесі навчання [42].
Методи навчання є одним з найважливіших компонентів навчального процесу. Без відповідних методів діяльності неможливо реалізувати мету і завдання навчання, досягнути засвоєння навчаємими певного змісту навчального матеріалу.
Дедалі більш актуальним в освітньому процесі стаєвикористання в навчанні прийомів і методів, які допомагаютьформувати вміння самостійно здобувати нові знання, збирати необхідну інформацію, висувати гіпотези, робити висновки. В останні роки цю проблему впочатковій школі вирішують, зокрема, через організацію проектної діяльності.
Проблемний виклад матеріалу
Суть проблемного викладу полягає в тому, що вчитель створює проблемну ситуацію, формулює проблемне завдання, сам його вирішує, показуючи дітям етапи, їх послідовність, зразок міркування на кожному з них
Загальна структура методу проблемного викладу включає такі основні дії взаємопов'язаної діяльності вчителя та учнів:
Основна мета застосування проблемного викладу - це засвоєння учнями знань про основні етапи вирішення проблеми, їх зміст і послідовності виконання.
Форма реалізації цього методу в процесі навчання - це проблемна розповідь.
Критеріями вибору проблемного викладу є відповідність власне предметного змісту тим вимогам, на основі яких його зміст дає можливість створити проблемну ситуацію і сформулювати проблему, а також певний рівень загальної готовності учнів до усвідомленого сприйняття проблемного викладу.
Автор. Чеботарьова Жанна Миколаївна, вчитель початкових класів Дубенського НВК "ЗНЗ-ДНЗ"
Тема: Підсумковий урок з теми «Похвала книгам».
Мета: Закріпити знання про історію виникнення книги; розширити уявлення учнів про першодрукарство, розвивати уміння добирати книгу, виховувати бажання читати та формувати ціннісне ставлення до книги , сприяти її збереженню.
Обладнання: Презентація,виставка книг,виставка проектів,вислови про книгу.
Тип уроку: Закріплення вивченого. Віртуальна подорож.