Як оптимізувати роботу мозку
16.05.2014, 11:15 | |
Все частіше зустрічаються діти, не здатні зробити елементарні дії - зловити м'яч, дотягнутися правою рукою до лівого вуха і т.п. Нерідко можна побачити, як людина лівою рукою підносить мобільник до правого вуха або навпаки - правою до лівого.
Очевидний зв'язок роботи тіла і мозку отримано наукове пояснення лише в середині XX століття в ході досліджень американського вченого Пола Деннісон. Аналізуючи закономірності сприйняття інформації та розвитку внутрішнього мовлення у дітей, Деннісон розширив традиційні уявлення про роботу мозку і експериментально довів, що у багатьох людей півкулі виконують невластиві їм функції. В результаті знижується ефективність навчання, блокуються здібності, виникають неврози. Вивчивши зв'язок між роботою півкуль і здатністю бачити, чути і рухатися, Деннісон прийшов до висновку, що за допомогою спеціальних фізичних вправ можна відновити в кожній півкулі ті функції, які властиві їй генетично, і досягти балансу всієї системи. Систему, що оптимізує роботу мозку, назвали освітньою кінесіологіїєю (знання через рух). Учитель, знайомий з основами освітньої кинесиологии, завжди зможе сказати, який канал сприйняття у його учня ведучий - візуальний, кинестетический або аудіальний. А головне - як використовувати ці знання в «мирних цілях»? Візуал сприймає інформацію в основному візуально, тому йому недостатньо слухати пояснення вчителя - йому необхідні схеми, графіки, макети, ілюстрації. Для включення візуалів в роботу рекомендується використовувати дієслова, активізують зорову систему: подивися, бачиш, уяви собі і так далі, а також слова, що описують колір, форму, розмір об'єкта. У візуалів швидка мова і висока швидкість реакції, так як вони мислять образами. Кінестетик не може всидіти на місці в момент пояснення нового матеріалу - адже засвоєння інформації у нього йде через рух. Розуміння цієї особливості допоможе дорослим терпиміше ставитися до непосидюх, в розмові з якими краще використовувати слова і приклади, пов'язані з описом рухів і відчуттів - доторкнися, відчуй, візьми, пройдися (по тексту). Мова кінестетиків зазвичай уповільнена, тому що вони прислухаються до своїх тілесних відчуттів. Діти з ведучим аудіальним каналом сприймають інформацію в першу чергу «на слух». Активізація цього каналу відбувається за допомогою слів: послухай, почуй, прислухайся. Аудіали відрізняються логічністю і раціоналізмом мислення, їх мова розмірена, ритмічна і послідовна. Навчальна програма в основному орієнтована на візуалів. Кінестетики і аудіали змушені «перекладати» навчальний матеріал на свою мову, що вимагає додаткових сил і часу, приводячи часом до хронічної неуспішності. Кінесіологам допоможе визначенння «ведучого» око і вухо - щоб посадити учня зліва чи справа на такій відстані від дошки, яке дозволить йому засвоювати інформацію в максимальному обсязі. Виявити особливості роботи півкуль можна за допомогою спеціальної діагностики, за результатами якої підбираються вправи для активізації каналів сприйняття. Система цих вправ називається «Гімнастика мозку» і допомагає розвинути увагу і пам'ять, поліпшити координацію рухів, вирішити проблеми соціальної адаптації та цілепокладання. На думку багатьох фахівців, на сьогоднішній день освітня кінесіологія, заснована на нейрофізіології та психофізіології, є найбільш ефективною психокорекційної методикою. | |
Категорія: Самоосвіта | | | |
Переглядів: 856 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |