menu

Шо таке інтерактивне навчання?(3)
16.05.2012, 12:21

Педагогічна технологія - набір процедур, які поновлюють професійну діяльність учителя й гарантують кінцевий запланований результат. За технологічного навчання відсутні безліч "якщо": якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа тощо. "Методика виникає в результаті узагальнення досвіду або впровадження нових засобів. Технологія ж проектується, виходячи з конкретних умов та орієнтується на заданий, а не передбачуваний результат". Технологія, на відміну від методики:

- не припускає варіативності, із неї не можна викинути певних елементів;

- не передбачає пошукової діяльності, спроб, помилок;

- характеризується постійним зворотним зв'язком, коригуванням подальшої діяльності;

- охоплює чітко спланований очікуваний результат.

 

Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроку.

Структура таких уроків складається з п'яти етапів:

мотивація;

- оголошення, представлення теми та очікуваних результатів;

- актуалізація знань, надання необхідної інформації;

- усвідомлення;

- рефлексія.

Центральною частиною уроку є інтерактивна вправа.

Для подолання складності застосування інтерактивних технологій, на думку О. Пометун, Л. Пироженко, необхідно пам'ятати:

•  Інтерактивні вправи потребують певної зміни всього життя класу, багато часу для підготовки як учнів, так і вчителя. Ліпше підготувати незначну кіль­кість інтерактивних занять протягом навчального року, ніж абияк, але часто про­водити підготовлені "ігри".

»        • Доцільно провести з учнями організаційне заняття і разом розробити прави­ла роботи в класі. Для початку використовуйте прості інтерактивні технології.

•  Використання інтерактивних технологій — не самоціль.*Це лише ство­рення такого мікроклімату в класі, який найліпше сприяє співробітництву, взаєморозумінню, доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особис-тісно-орієнтоване навчання.

• Для ефективного застосування інтерактивних технологій, охоплення всьо­го необхідного матеріалу, його глибокого вивчення педагог повинен старанно планувати свою роботу:

- провести попередню підготовку учнів за конкретним завданням: прочита­ти, продумати, опрацювати необхідну додаткову літературу, виконати самостій­ні підготовчі завдання;

- відібрати для уроку найефективніші інтерактивні вправи, які дали б учням ключ до засвоєння теми;

- під час інтерактивних вправ дати школярам можливість добре подумати над завданнями, щоб вони виконували їх серйозно, а не механічно або граючись;

- на одному уроці використовувати одну (дві) інтерактивні вправи, а не ці­лий калейдоскоп;

- обов'язково провести обговорення за підсумками інтерактивної вправи;

-  проводити бліцопитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми, що не були пов'язані з інтерактивними вправами.

Щоб контролювати хід навчання на підставі інтерактивних технологій, учи­тель повинен попередньо добре підготуватись:

- глибоко обміркувати і вивчити програмовий матеріал, у тому числі і до­датковий;

-  детально спланувати і розробити урок: визначити хронометраж, ролі учасників, підготувати конкретні запитання та можливі відповіді на них, виро­бити критерії оцінки ефективності уроку;

- створити сприятливі умови для учнів під час вивчення теми шляхом до­бору найцікавіших випадків, проблем, оголошувати очікувані результати (мету) уроку і критерії оцінки роботи учнів;

- передбачити різноманітні методи привернення уваги учнів, налаштувати їх на роботу, підтримувати дисципліну, необхідну для нормальної роботи класу, цьому можуть сприяти різноманітні вправи-розминки, письмовий розподіл ро­лей у групах тощо.

Варто зауважити, що не всі педагоги "створені" для інтерактивного навчан­ня. Проте використання його розкриває перспективи для фахового росту, для самовдосконалення, для навчання разом з учнями.

Категорія: Самоосвіта | Додав: РІТА | Теги: Інтерактивне навчання
Переглядів: 4532 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]