16.05.2012, 12:21 | |
Педагогічна технологія - набір процедур, які поновлюють професійну діяльність учителя й гарантують кінцевий запланований результат. За технологічного навчання відсутні безліч "якщо": якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа тощо. "Методика виникає в результаті узагальнення досвіду або впровадження нових засобів. Технологія ж проектується, виходячи з конкретних умов та орієнтується на заданий, а не передбачуваний результат". Технологія, на відміну від методики: - не припускає варіативності, із неї не можна викинути певних елементів; - не передбачає пошукової діяльності, спроб, помилок; - характеризується постійним зворотним зв'язком, коригуванням подальшої діяльності; - охоплює чітко спланований очікуваний результат.
Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроку. Структура таких уроків складається з п'яти етапів: - мотивація; - оголошення, представлення теми та очікуваних результатів; - актуалізація знань, надання необхідної інформації; - усвідомлення; - рефлексія. Центральною частиною уроку є інтерактивна вправа. Для подолання складності застосування інтерактивних технологій, на думку О. Пометун, Л. Пироженко, необхідно пам'ятати: • Інтерактивні вправи потребують певної зміни всього життя класу, багато часу для підготовки як учнів, так і вчителя. Ліпше підготувати незначну кількість інтерактивних занять протягом навчального року, ніж абияк, але часто проводити підготовлені "ігри". » • Доцільно провести з учнями організаційне заняття і разом розробити правила роботи в класі. Для початку використовуйте прості інтерактивні технології. • Використання інтерактивних технологій — не самоціль.*Це лише створення такого мікроклімату в класі, який найліпше сприяє співробітництву, взаєморозумінню, доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особис-тісно-орієнтоване навчання. • Для ефективного застосування інтерактивних технологій, охоплення всього необхідного матеріалу, його глибокого вивчення педагог повинен старанно планувати свою роботу: - провести попередню підготовку учнів за конкретним завданням: прочитати, продумати, опрацювати необхідну додаткову літературу, виконати самостійні підготовчі завдання; - відібрати для уроку найефективніші інтерактивні вправи, які дали б учням ключ до засвоєння теми; - під час інтерактивних вправ дати школярам можливість добре подумати над завданнями, щоб вони виконували їх серйозно, а не механічно або граючись; - на одному уроці використовувати одну (дві) інтерактивні вправи, а не цілий калейдоскоп; - обов'язково провести обговорення за підсумками інтерактивної вправи; - проводити бліцопитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми, що не були пов'язані з інтерактивними вправами. Щоб контролювати хід навчання на підставі інтерактивних технологій, учитель повинен попередньо добре підготуватись: - глибоко обміркувати і вивчити програмовий матеріал, у тому числі і додатковий; - детально спланувати і розробити урок: визначити хронометраж, ролі учасників, підготувати конкретні запитання та можливі відповіді на них, виробити критерії оцінки ефективності уроку; - створити сприятливі умови для учнів під час вивчення теми шляхом добору найцікавіших випадків, проблем, оголошувати очікувані результати (мету) уроку і критерії оцінки роботи учнів; - передбачити різноманітні методи привернення уваги учнів, налаштувати їх на роботу, підтримувати дисципліну, необхідну для нормальної роботи класу, цьому можуть сприяти різноманітні вправи-розминки, письмовий розподіл ролей у групах тощо. Варто зауважити, що не всі педагоги "створені" для інтерактивного навчання. Проте використання його розкриває перспективи для фахового росту, для самовдосконалення, для навчання разом з учнями. | |
Категорія: Самоосвіта | | | |
Переглядів: 4587 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |