menu

Аутизм
06.05.2012, 21:44
Аутизм сучасна наука називає одним з найзагадковіших розладів мозку. За статистикою в сучасному світі 5-10 дітей з 10.000 страждають аутизмом. Ця хвороба стає бичем для батьків, які приречені все своє життя присвятити догляду за такою дитиною в спробах хоч якось адаптувати її до життя в суспільстві.

 Причини аутизму традиційній медицині невідомі, відомо тільки, що кількість аутистів постійно збільшується. Чому? Може бути, тому що ми стаємо менш психічно стійкими? Або медицина навчилася розпізнавати аутизм там, де раніше це було неможливо? Або ж цей діагноз ставиться там, де його насправді немає?

 Якщо  дитина занадто пізно почала говорити, слабо висловлює свої емоції, не показує ніякого бажання спілкуватися з навколишнім світом, постійно занурена в себе - існує велика ймовірність, що лікарі поставлять їй діагноз «аутизм».

Дитина-аутист - це травмований звуковик. Закладені в ньому від народження здібності не розвиваються. І найчастіше це відбувається через неправильні дії батьків.

 Крик, істерики, сварки - будь-який надмірний вплив, сприймається на слух, ранить його психіку особливим чином. Ерогенна зона звуковика - вуха, тому він особливо чутливий до звуків. Гучні і неприємні звуки калічать його психіку не менше, ніж, приміром, порка ременем - людини з шкірним вектором.

 «Скільки мені раз ще сказати?! Ти глухий, чи що? Оце гальма народила на свою голову! Та скажи вже хоч слово, чого ти мовчиш весь час?! Ти тупий, чи що? Господи, за що ж мені така кара? Що мені робити-то з ним! »

 Наш організм влаштований так, що не знаходячи способу уникнути дії подразника, він перебудовується таким чином, щоб хоча б пом'якшити її вплив. В результаті тривалого травмуючого впливу на слуховий канал звукової дитина, і без того абсолютний інтроверт, поступово втрачає зв'язок із зовнішнім світом, стає ще більш відстороненим і замкнутим.

 Це відбувається не тільки на психічне, але й на фізичному рівні - руйнуються нейронні зв'язки, що відповідають за сприйняття інформації та навчання. Як результат дитина стає нечутливим до подразників зовнішнього світу, зовсім по-іншому реагує на звичайні для нас речі. Мозок перебудовується так, що тепер просто нездатний адекватно взаємодіяти з реальністю.

 Перший результат такого впливу - зниження здатності до навчання. Загальна недостатня навченість зафіксована практично в усіх формах аутизму. В особливо важких формах спостерігається рівень IQ нижче 50, проте досить аутистів і з нормальним інтелектом (у тому числі і вище середнього), це більш легкі аутичні розлади, але вони також часто супроводжуються недостатньою навченостю. Це чітко показує початковий удар по навченості звуковика.

 Причому починатися це може ще до народження дитини ... Стан аутизму виникає під впливом певних чинників. І те, що називають вродженим аутизмом, означає, що ці чинники почали діяти на дитину, ще коли вона знаходився в утробі матері. Приміром мати під час вагітності активно розважалася на галасливих вечірках.
 Аутисти, вони ж інші

 Чандіма Раджапатірана, письменник-аутист, так описує свою реакцію на слова іншої людини: «Я безпорадно сиджу, в той час як мама кличе мене. Я знаю все, що повинна робити, але часто не можу встати до тих пір, поки вона не скаже мені «Встань!» Так, аутистам дуже важко дається спілкування з іншими людьми, навіть найближчими.

 Існує думка, що аутизм - це не хвороба, а швидше «особливий», альтернативний стан. І в нормальному стані  звуковик - крайній інтроверт, має схильність до постійної рефлексії, зосередження на самому собі. У багатьох описах особливостей аутистів неважко виявити типові риси, властиві звуковому вектору як такому.

 Тип інтелекту в звуковому векторі - абстрактний, і такі люди найбільш процвітають в науках, що вимагають відповідних якостей мислення. У загальноприйнятому розумінні багато геніїв проявляють себе саме так - вони дивакуваті, проте роблять великі відкриття.

Звукова людина може здатися дивною, іноді навіть настільки дивною, що її можуть назвати трохи божевільною. АЛЕ. Не варто проводити зворотні залежності, вважаючи, що якщо істинні генії завжди володіють певними «дивацтвами», то з рівності властивостей і кожен аутист по-своєму геній.

 У багатьох дітей, які страждають аутизмом, є так званий спеціальний інтерес - вид діяльності, в якому він досягає успіху. Це може бути інтерес до пристрою атомів і молекул, інтерес до математики. Ми уявляємо собі інтелектуальну діяльність аутиста як щось незбалансоване. Наприклад, він не може зав'язати шнурівки на черевиках, але з легкістю примножує 4-значні числа.

 В даному випадку помилково було б приписувати такій людині геніальність на тій підставі, ніби її розумові здібності настільки великі, що як би переважують за рахунок простих функцій.

 Тут є важливий нюанс. У нормальному стані звукова людина завжди має внутрішню несвідому особливість - вона єдина, хто здатна відчувати своє внутрішнє Я як щось, укладене у фізичне тіло, але у своїй суті окреме від нього. У аутиста ж це відчуття трансформується: часто він відчуває повну неможливість ототожнити себе зі своїм тілом.

 Людина з аутизмом не здатний до повноцінного соціального спілкування і часто не може, подібно до звичайних людей, адекватно співвідносити себе з оточуючими.

Порушення стають помітними вже в ранньому дитинстві. Малюки з аутизмом менше реагують на різні стимули, рідше посміхаються і дивляться на інших людей, рідше відгукуються на власне ім'я. В період навчання відхилення стають особливо видно.

 Аутист найчастіше нездатний зрозуміти соціальної обстановки, соціальних знаків, реагувати на прояв емоцій іншими людьми або імітувати їх поведінку. Він не може брати участь в невербальному спілкуванні, діяти по черзі з кимось. Дітям-аутистам може бути важко грати в ігри, що вимагають уяви, і важко переходити від окремих слів до зв'язного мови.

 Вже в дитинстві у аутистів можна відзначити незвичайну жестикуляцію, різнобій при обміні звуками з дорослим або іншими дітьми. У вимові дітей-аутистів менше приголосних звуків, словниковий запас їх нижче. Спостерігається нездатність комбінувати слова, жестикулювати під час промови. Такі діти також схильні до луноподібному повторення чужих слів. Це все вказує на те, що ці діти - звуковики.

 Бувають і випадки, коли володіння мовою у функціональних дітей-аутистів виявляється не гірше, ніж в однолітків, а іноді і краще. Це й не дивно - зі здібностями звукового вектора. Вони відмінно справляються з завданнями, не включають в себе використання образної мови. В цьому випадку оточуючим властиво переоцінювати можливості аутиста - вони обманюються першим враженням про його мовних здібностях.

 Будучи нездатним правильно витлумачити те, що відбувається навколо нього, дитина-аутист нерідко виявляє себе агресивно. Він може трощити все навколо, трапляються і напади гніву. Серйозні напади гніву відзначаються у двох з трьох дітей з розладами аутистичного спектру, а кожен третій виявляв агресію. Такі напади гніву частіше виникають у дітей, що мали проблеми з освоєнням мови.
 Аутист. Погляд зсередини

 Уявімо собі мозок як мікропроцесор комп'ютера. Під час роботи ПК більша частина потужності процесора розпорошується на роботу багатьох, але не дуже ресурсномістких програм. Також і ми зайняті багатьма справами: треба забрати дітей зі школи, зайти в магазин, а ще на завтра на роботу звіт, ще й вечерю приготувати ... Ми часто думаємо про багато відразу і ні про що.

 Аутистам складно одночасно реагувати на кілька подразників. Так влаштований їхній мозок. Це треба приймати до уваги, коли виховуєш дитину, яка почала замикатися в собі. Вона не може, скажімо, одночасно слухати когось і говорити. Або зосереджуватися, коли з нею одночасно говорять кілька людей. Це викликає роздратування, тому що аутист просто фізично не може сприйняти весь цей потік інформації.

 Дитина-аутист настільки концентрується всередині себе, що не бачить інших людей, не помічає, що відбувається навколо. Такі ситуації, коли дитина звертає увагу не на довгий, люблячий погляд матері, а наприклад, на рух її губ, або коли він дратується, коли чує емоції в голосі інших, говорять про одне: ця дитина не бачить емоцій і відчуттів інших людей, повністю замкнутий у своєму я.


 Не все так безнадійно. Краще попередити

 Аутизм в більшості випадків неврождений: відомі випадки, коли дитина до двох років розвивався нормально, а потім до 5 років поступово деградував у розвитку, з незрозумілих причин втратив здатність до навчання. Про втрату цієї здатності ми вже говорили. Вона виникає як результат негативного впливу на звуковий вектор.

 Висновок один: маленьких аутистів можна і потрібно повертати до нормального життя і адаптувати в суспільстві. Тільки краще попередити цей стан! Адже методи виховання звуковика і шкірника, наприклад, дуже відрізняються. Через незнання ми самі заганяємо своїх дітей у прірву.

 Ні в якому разі не можна ображати і кричати на маленького звуковика! Не треба приймати його за розумово відсталого, якщо він усього лише не відразу відповідає на ваше запитання. Треба навчитися давати йому тишу і простір для того, щоб побути наодинці зі своїми думками. І в той же час вміти м'яко, ненав'язливо підтримати контакт дитини з зовнішнім світом.
Джерело http://www.yburlan.ru/
Категорія: Методичний порадник | Додав: РІТА | Теги: аутизм
Переглядів: 1137 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]