Як аналізувати свій власний урок
16.12.2011, 19:54 | |
Як аналізувати свій власний урок З чого ж складається такий аналіз? 1. Перше, що повинен зробити вчитель, аналізує свій урок, - визначити його місце в темі і в загальному курсі, а також задати собі питання, наскільки ясним стало це місце для учнів після уроку. 2. Спробувати співвіднести поставлені цілі уроку для учнів і для вчителя до досягнутих на уроці і визначити причини успіху або невдачі. 3. Визначити рівень формування на уроці знань (логічність подачі матеріалу, науковість, доступність, труднощі, нестандартність) та вмінь (відповідність шляхів формування спеціальних умінь загальноприйнятим вмінням, міцність відпрацьованих умінь, ступінь їх автоматизму). 4. Відповісти на запитання, що нового дав даний урок для розвитку розуму, пам'яті, уваги, уміння слухати товаришів, висловлювати свої думки і відстоювати свою точку зору, для формування інтересу до даного предмету. 5. Подумати, наскільки оптимально був збудований урок? Чи відповідав він вашим інтересам, темпераменту, рівнем навчальної підготовки та розвитку учнів, специфіку класу? Адекватна була організація діяльність учнів навчальним, розвивають і цілям уроку? 6. Спробувати оцінити ступінь активності учнів на уроці. Скільки разів і хто з них виступав на уроці, чому мовчали інші, як стимулювалася їхня робота, наскільки були продумані їх дії при підготовці до уроку, що з цього вийшло? При цьому треба керуватися непорушним правилом неприпустимість оцінки особистості учня при оцінці його роботи, порівняння його з іншими учнями, даного класу з іншими класами. 7. Яким був темп уроку? Підтримувався чи інтерес учнів до уроку на всій його довжині? Як була організована зміна видів діяльності учнів на уроці? Як був організований навчальний матеріал, що було дано у вигляді «готових знань», до чого «додумалися» самі учні? 8. Відповісти на питання, як в ході уроку була організована опора на попередні знання, життєвий досвід учнів і наскільки актуальним для них був навчальний матеріал уроку? 9. Дуже важливим для уроку є та його сторона, яка пов'язана з контролем за діяльністю учнів. Треба постаратися оцінити, як ця робота була організована на уроці, як контролювалася домашня робота учнів? Весь чи працю учнів був перевірений? Наскільки швидко і ефективно це було зроблено? 10. Поставити перед собою питання і спробувати відповісти на нього: як задавалося домашнє завдання? Чи був інструктаж детальним і чітким? Чи було перевірено, як учні його записали? Продумана чи його перевірка? 11. Спробувати охарактеризувати психологічну атмосферу уроку, ступінь доброзичливості, взаємної зацікавленості всіх учасників уроку, характер їх спілкування. 12. Нарешті, важливим є настрій вчителя після уроку. Чи змінилося воно у порівнянні з тим, яким воно було до нього? У чому причина цих вимірів? Що тепер, після того, як урок пройшов, доцільно було б змінити в ньому? Що можна поставити собі в плюси, а що в мінуси? Треба пам'ятати, що багато невдачі уроку пов'язані з настроєм учнів після попереднього уроку. Тому далеко не зайве постаратися дізнатися про проблеми учнів ще до свого уроку. Вони живі люди, і на їхній настрій і бажання працювати можуть вплинути багато факторів, про які ми можемо просто не здогадуватися. І ще необхідно пам'ятати про те, що яким би не був урок, потрібно певну мужність, щоб його провести. Наявність його зіграло важливу роль в тих перевагах, якими урок мав. | |
Категорія: Методичний порадник | | | |
Переглядів: 1510 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |