12.05.2014, 15:58 | |
"Саме суб'єктивне ставлення до мети діяльності, присвоєння і прийняття цієї мети учнями і педагогом у діловій взаємодії є першим відправним пунктом у реалізації особистісноорієнтованого навчання: нема мети - нема суб’єкта ".
С.Подмазін Особистісно орієнтовані технології однаковою мірою зверненні до виховання і до вихователя, їхніх особливостей і схильностей. Вихователі, має щоразу ніби заново будувати свої стосунки з вихованцем, особистісний момент утворює центр таких технологій. Особистісна позиція вихователя полягає в людяності, неутилітарності ставлення не лише до вихованця, а й до самого себе як особистості. Наукові засади особистісно орієнтованих технологій розглядаються як психолого-педагогічні основи творчого розвитку учнів. Особистісний підхід потребує вбачати і в дітях, і в дорослих, залучених до освітнього процесу, неповторну унікальну особистість, постійно виявляти і підкреслювати її досягнення в цьому процесі, шляхетність почуттів та знахідок розуму, щоб кожен не тільки відчував особистісно і себе, і кожну іншу людину, а й поважав іншу особистість, її індивідуальність та неповторність незалежно від того, наскільки вона здається зрозумілою для оточуючих. Особистісна позиція педагога полягає в гуманістичному ставленні до дитини як до найвищої цінності, як до мети, а не до засобу. Особистісно зорієнтований навчально-виховний процес будується у формі співпраці вчителя з учнями за типом "дорослий-дорослий". Тут дорослий і дитина потрапляють у рівноправну позицію: дитина отримує можливість проявляти самостійність мислення, незалежність, здатність до вибору, тобто якості дорослого. Особистісно орієнтований урок починається з визначення педагогічної мети, яка повинна стати особистою метою кожного учня. Прийняття мети учнями і педагогом у формі діалогу є першим відправним пунктом у реалізації особистісно орієнтованого навчання. Основні етапи особистісно орієнтованого уроку (за С.Подмазіним): I. Етап орієнтації про місце уроку в курсі, розділі, темі. II. Етап цілепокладання. • Визначення разом з учнями особистісно важливих завдань (що може дати цей урок учневі). III. Етап проектування. • Залучення учнів до діяльності через випереджувальні завдання, повідомлення, реферати, самостійні завдання; • Складання плану очікуваної роботи. IV. Етап організації виконання запланованої діяльності. • Вибір учнями завдань і способів їх виконання; • Робота в групах ми індивідуально; • Фіксація пояснення нового матеріалу (конспект, схема, таблиця, план, тези); • варіативність у виборі домашнього завдання (диференціація за рівнем складності).
Методи психолого-педагогічної підтримки діяльності школярів: Заохочення,
створення яскравих наочно-образних уявлень, навчально-пізнавальна гра,
створення ситуації успіху, створення проблемних ситуацій, виконання творчих
завдань.
V. Контрольно - оцінювальний етап.
• Залучення учнів до контролю за ходом навчальної діяльності (парні і групові
форми взаємоконтролю);
• Надання учням можливості порівнювати отримані результати зі зразком;
• Оцінювання.
| |
Категорія: Методичний порадник | | | |
Переглядів: 855 | Завантажень: 0 |
Всього коментарів: 0 | |