menu

Педагогічні технології. ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
13.05.2014, 14:43

Розвиток - це те, що залишилось в людині після того, як вона забула, чому її навчали.

З. Береговський.

 

Знання неможливо передати учневі, їх можна запропонувати, підказати, але оволодіти ними людина повинна шляхом власної діяльності. У традиційній школі на всіх етапах уроку все бере на себе вчитель. Дитина не прилучена практично до процесу пізнання інформації. Окрім того в початкових класах формується конкретне мислення дитини, а в середніх - теоретико-дослідницьке. Більшість учнів не готові до переходу від одного виду мислення до іншого. Тому в 5-6 класах спостерігається зниження інтересу до знань. У розвивальному навчанні центральною фігурою, від якої залежить успіх, є не вчитель, а учень. І функція вчителя полягає не в передачі знань, а в організації навчальної діяльності дітей.

Розвивальне навчання, змінюючи зміст і метод викладання навчальногоматеріалу специфічними засобами організації навчальної діяльності, створює інакше середовище життєдіяльності дитини, справжню соціальну ситуацію розвитку особистості. Це виявляється в тому, що:

- Формується система стосунків рівності з ровесниками і дорослими;

- Складається система захопленого інтелектуального пошуку;

- Знімається тягар зовнішньої соціальної стимуляції, що сприяє формуванню

почуття відповідальності за свою діяльність.

Технологія розвивального навчання дозволяє у молодшому шкільному віці сформувати здатності до самопізнання, самовдосконалення, саморозвитку. Застосування основних принципів технології дозволяє поступово, за час навчання в молодших класах набувати “вміння вчитись”.

Таким чином, мета розвивального навчання полягає у формуванні в дитини

здібностей з самовдосконалення, формування активного, самостійного творчого мислення, а значить - самостійного навчання. В процесі розвивального навчання дитина не тільки отримує нову інформацію, а і осмислює її, застосовує в подальшому навчанні, що сприяє самовдосконаленню і становленню її як особистості. Найбільш ефективні методи: проблемні, дослідницькі, тобто такі, що сприяють розвитку творчого, критичного мислення та уяви.

 

Суть технології розвивального навчання можна передати словами китайської мудрості:

"Я слухаю - і я забуваю;

я бачу - я запам'ятовую;

я роблю - і я розумію".

Категорія: Методичний порадник | Додав: РІТА | Теги: технології навчання, самоосвіта, педагогічні технології
Переглядів: 816 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]