Тест – анкета
„Про здібності дитини. Як їх упізнати?”
У дитини абсолютно очевидні технічні здібності, якщо вона:
- цікавиться найрізноманітнішими механізмами та машинами;
- любить конструювати моделі, прилади, радіоапаратуру;
- сама докопується до причин зіпсованості і примх механізмів або апаратури, любить загадкові поломки або збої в роботі механізмів;
- може лагодити пошкоджені прилади і механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, доробок, знаходить оригінальні рішення;
- уміє і любить малювати, „бачить” креслення та ескізи малюнків;
- цікавиться спеціальною, навіть дорослою технічною літературою.
(6 характерних ознак)
Дитина має музичні здібності, якщо вона:
- любить музику та музичні записи, завжди намагається бути там, де можна послухати музику;
- якщо співає або грає на музичних інструментах, вкладає у виконання почуття та енергію, а також свій настрій;
- створює власні мелодії;
- навчилась або навчається грати на будь-якому музичному інструменті.
(4 характерні ознаки)
Артистичний талант у дитини виявляється в тому, що:
- часто, коли їй не вистачає слів, передає свої почуття мімікою, жестами і рухами;
- намагається викликати емоційні реакції в інших, коли з захопленнях про щось розповідає;
- змінює тональність голосу, мимоволі імітуючи людину, про яку розповідає;
- з великим бажанням виступає перед аудиторією, причому намагається, щоб його глядачами були дорослі;
- з дивовижною легкістю передражнює чиїсь звички, пози, висловлювання;
- пластична і відкрита всьому новому;
- любить і розуміє значення гарного або характерного одягу.
(7 характерних ознак)
У дитини неабиякий інтелект, якщо вона:
- добре розмірковує, ясно міркує, розуміє недоказане, висловлює причини і мотиви вчинків інших людей;
- володіє доброю пам’яттю;
- легко і швидко схоплює новий матеріал;
- задає дуже багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;
- любить читати книги, причому за власною програмою, що на декілька років випереджує дошкільну або шкільну;
- випереджає своїх однолітків з навчання, причому не обов’язково є відмінником, часто скаржиться, що їй нудно на заняттях;
- значно краще і ширше своїх багатьох однолітків інформована про події і проблеми, що не торкаються її безпосередньо;
- володіє почуттям власної гідності і здорового глузду, не по рокам розважлива і навіть обачлива;
- все дуже добре сприймає, спостережлива, швидко, але не обов’язково гостро реагує на все нове і несподіване в житті.
(9 характерних ознак)
Не гнівайтесь на вашого пустуна – у нього спортивний талант:
- він енергійний і весь час хоче рухатись;
- він сміливий до безрозсудства і не боїться синців та гуль;
- він майже завжди бере гору в бійках навкулачки або виграє в якій-небудь спортивній грі;
- невідомо коли він встиг навчитися спритно вправлятись з ковзанами та лижами, м’ячами та ключкою;
- краще за багатьох своїх однолітків фізично розвинений і координований у рухах, рухається легко, пластично, граціозно;
- надає перевагу іграм, змаганням, навіть просто біганні перед книгами і спокійними розвагами;
- здається, що він ніколи серйозно не втомлюється;
- не має значення, чи цікавиться усіма видами спорту чи якимось одним, але у нього є свій герой спортсмен, якого він наслідує.
(8 характерних ознак)
У дитини літературний талант, якщо вона:
- розповідаючи про що-небудь, уміє додержуватись вибраного сюжету, не втрачає основної думки;
- любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надає події щось нове та незвичне;
- вибирає в своїх усних або письмових оповіданнях такі слова, які добре передають емоційний стан та почуття героїв сюжету;
- зображує персонажів своїх фантазій живими та цікавими, з характерними людськими рисами;
- любить насамперед писати оповідання, не боїться почати писати роман про власне життя.
(5 характерних ознак)
У дитини здібності до наукової роботи, якщо вона:
- володіє явною здатністю до розуміння абстрактних уявлень, до узагальнень;
- уміє чітко висловлювати чужу і власну думку або спостереження, причому нерідко записує їх не для того, щоб похвалитися, а для себе;
- любить читати науково-популярну літературу, дорослі статті та книги, випереджаючи в цьому однолітків на декілька років, причому надає перевагу саме цій, а не розважальній літературі;
- із задоволенням проводить час за створенням власних проектів, конструкцій, схем;
- не журиться і ненадовго остигає до роботи, якщо його винахід або проект не підтримали або навіть висміяли.
(6 характерних ознак)
|