menu

Указка для управління очима - новий метод швидкого читання
11.12.2011, 19:35
Цей метод зменшує отскаківанія і регресії, підвищує швидкість читання і розуміння прочитаного, дозволяє збільшити кількість слів, засвоюваних у розрахунку н одну призупинення, і є набагато більш зручним для очей.

Коли дитина починає вчитися читати, яке фізичне дію вона робить одною з перших?
Вона ставить на друковану сторінку палець. Ми негайно велимо дитині прибрати палець, оскільки знаємо, що такий метод уповільнює його просування до мети. Чому дитина в першу чергу робить саме це? Для забезпечення сфокусированности і концентрації. Вступаємо ми в такому випадку правильно, коли велимо їй прибрати палець? Адже, міркуючи логічно, якби палець справді уповільнював читання, куди правильніше було б попросити дитину рухати його швидше, підтримуючи сфокусованість і концентрацію!
Давайте розглянемо проблему глибше, задавши собі кілька додаткових питань.
Чи користуєтеся ви іноді вказівним пальцем, мізинцем, олівцем, ручкою або іншим різновидом візуального покажчика, коли:
1) шукаєте номер в телефонній книзі
2) шукаєте значення слова в словнику
3) шукаєте інформацію в енциклопедії або довіднику
4) складаєте стовпець чисел
5) концентруєтесь на тому місці, яке збираєтеся законспектувати
6) показуєте кому-небудь те місце в тексті, на який хочете звернути його увагу
7) просто читаєте
Більшість людей відповідять ствердно, принаймні, на половину цих питань, а багато хто - на все, за винятком останнього.
Чи не є надзвичайно дивним, що ми користуємося покажчиком майже в кожній ситуації, окрім звичайного читання, де нас явно проінструктували не робити того, до чого ми відчували природну схильність.
По суті це упередження вкоренилося настільки глибоко, що, якби ви зайшли в кабінет одного з керівників фірми і побачили його читаючою книгу і одночасно ведучим по ній пальцем, то ваша думка про рівень директорського інтелекту різко знизилося б!
То де ж істина в цьому питанні? Як краще читати - з указкою або без?
Встановимо це за допомогою експерименту.
Експеримент
Цей експеримент складається з двох частин, і краще всього проводити його з партнером.
Спочатку ви сідаєте обличчям один до одного на відстані 60 см, причому руки у вас схрещені на грудях, а голови нерухомі.
Нехай тепер один з вас уявить ідеальну окружність діаметром близько 45 см. Вона повинна перебувати на відстані 30 см перед очима. Людина, що представив цей круг, повільно обводить його контур очима, а другий партнер дуже уважно вдивляється в першого, щоб точно простежити, як діють його очі.
У того учасника експерименту, який уявив коло, має бути відчуття, що він рухає очима точно по периметру кола.

    
На цій стадії не слід обмінюватися інформацією про те, що конкретно кожен з вас бачить або відчуває.
Потім потрібно помінятися ролями, щоб тепер вже другий учасник представив себе коло і обвів її поглядом, у той час як перший стежив би за рухами його очей. Після закінчення експерименту обміняйтеся відомостями про те, що кожен з вас обох бачив по руху очей партнера і що ви відчували самі, коли відстежували уявну коло.
Майже завжди в першій частині експерименту вийде фігура, форма якої дуже далека від кола! Вона буде схожа на поламаний багатокутник, показаний на рис. 6а. Більшість людей визнають дану вправу важким.
У другій частині цього експерименту ви з партнером сідаєте точно так само. Цього разу один з учасників допомагає іншому, окреслюючи вказівним пальцем правильне коло. Той, кому раніше не вдавалося відстежити уявну коло, тепер чудово слідкує за пальцем свого партнера уздовж всього контура, фіксуючи про себе, що відчувають його очі, коли рухаються услід за пальцем. Той учасник, який служить "указкою", як і раніше, уважно спостерігає за рухом очей партнера. Потім ролі учасників знову змінюються, а після закінчення експерименту вони обговорюють власні відчуття і розповідають про свої спостереження за очима партнера.
При проведенні експерименту не водите пальцем занадто швидко, не робіть кілька кіл і не намагайтеся загіпнотизувати свого партнера!
У другій частині цього нескладного досвіду більшість учасників прийдуть до висновку, що очі плавно слідують за "указкою" і робити це набагато зручніше, ніж в першому випадку
Це відбувається тому, що людське око запрограмований так, щоб слідувати за рухомим об'єктом, оскільки саме рух, що відбувається в навколишньому середовищі, містить основну інформацію.
Таким чином, схоже на те, що дитина була права у своїх діях, так само як і ви були праві всякий раз, коли використовували указку з метою допомогти собі при будь-якій формі пошуку інформації. Як показав тільки що описаний експеримент, очі при проходженні за покажчиком набагато менше втомлюються і діють більш ефективно.

ЯК КРАЩЕ ВСЬОГО користуватися покажчиками?
Оскільки людські очі запрограмовані стежити за покажчиком, остільки ви, мабуть, вже користувалися в дитинстві пальцем як дороговказом при читанні і, швидше за все, протягом життя в різних ситуаціях при читанні або пошуку інформації вже, видно, застосовували указку, то вам буде легко заново оволодіти цим навиком.
Найкраще користуватися чимось довгим і тонким, наприклад, кульковою ручкою, олівцем, східно-азіатської паличкою для їжі або в'язальної спицею. Така вказівка ​​не буде затуляти текст.
З цієї причини не слід користуватися для даної мети долонею або пальцем (хіба що нічого іншого під рукою немає), оскільки і палець, і особливо долоню занадто товсті і будуть заважати вам бачити.
Для досягнення найкращого ефекту просто розміщуйте указку під тим рядком, який читаєте, і плавно рухайте її в міру читання. Не намагайтеся скакати указкою, охоплюючи ідеальні групи слів, які підлягають засвоєнню за одну призупинення, - якщо будете плавно рухати указку уздовж рядка, ваш мозок при читанні сам дасть очам вказівку, де вони повинні припинятися.
Тут виникає важливе питання: чи треба рухати указку вздовж всього рядка?
Відповідь на нього можна знайти в загальному переконанні, що ті, хто читає швидко, читають "вздовж середини сторінки". Це положення часто інтерпретується невірно: нібито очі в даному випадку просуваються по центру сторінки вздовж прямої вертикальної лінії. Справа йде зовсім не так. Насправді очі при читанні рухаються вниз вздовж середньої частини сторінки.
Це відбувається тому, що очі можуть бачити за раз від п'яти до шести слів, внаслідок чого вони можуть без зусиль припинятися далеко після початку і задовго перед кінцем кожного рядка, тим самим вловлюючи інформацію, яка лежить "в стороні"
Таким чином, указка мінімізує обсяг роботи, яку повинні проробляти очі, підтримує сфокусованість мозку і забезпечує постійне зростання швидкості читання, зберігаючи в той же час високий ступінь розуміння.
Відновлення цієї навички займає не більше години. Розділ "План дій" наприкінці цього розділу містить рекомендації з приводу читання з указкою.
Наведена нижче самоперевірка дозволить вам поєднувати раніше набуті знання про рух очей з тими відомостями щодо управління своїми очима за допомогою указки, про які ви тільки що дізналися. Перш, ніж перейти безпосередньо до самопровірки рекомендується протягом двох хвилин повправлятися з указкою на матеріалі, який ви вже раніше прочитали.


РЕЗЮМЕ
1. Природний інстинкт дитини використовувати при читанні указку є правильним.
2. Найкращими указками служать тонкі ручки або олівці,
в'язальні спиці або навіть східно-азіатські палички для їжі.
3. Указка повинна плавно рухатися під рядком.
4. Потрібно керувати очима за допомогою указки тільки при рухові вниз по середній частині сторінки.
5. Указка забезпечує підвищення швидкості, покращує концентрацию і розуміння тексту, а також знижує стомлює ¬ тість очей.
ПЛАН ДІЙ
1. Використовуйте кращу з наявних у вас на даний момент вказівок, продовжуючи в той же час шукати ідеальну.
2. Прочитайте цю главу ще раз, користуючись при цьому указкою.
3. Використовуйте указку при читанні газет і журналів, які зазвичай купуєте.
4. Час від часу "підганяйте" себе за допомогою указки, читаючи трохи швидше, ніж вам зручно. Це буде поступово закріплювати"м'яз" швидкості читання і ступеня розуміння так само, як поступове зростання навантажень при фізичних упраж ¬ неніях збільшує м'язову силу.
ВИСНОВОК
Тепер ви перейшли з розряду нормальних "швидких читачів" в розряд тих, хто читає по-справжньому швидко.
У наступному розділі ми зламаємо чергові бар'єри, демонструючи вам просунуті способи застосування указки і ввівши тим самим у світ супершвидко читання.

Джерело Тони Бьюзен. Підручник швидкочитання
Категорія: Методичний порадник | Додав: РІТА | Теги: швидкочитання, Указка для управління очима
Переглядів: 1485 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]