26.11.2014, 12:19 | |
Методика дає змогу встановити ступінь розвитку теоретичного способу розв'язування задач у цілому, зробити висновок про особливості формування у дитини такого інтелектуального вміння, як міркування, тобто визначити як дитина може робити висновки на основі тих умов, які пропонуються їй як вихідні, без залучення інших міркувань, пов'язаних із ситуативним, а не змістовим боком умов. Методика може використовуватися як індивідуально, так і фронтально. Орієнтовний час роботи - 30-35 хв. Мета. Визначити рівень сформованості теоретичного аналізу та внутрішнього плану дій у молодших школярів. Методику можна застосовувати у скороченому вapiaнтi. У цьому разі час на розв'язання задач скорочується до 15-20 хв. Iнструкцiю змінюють відповідно до нового варіанту. Iнструкцiя. «Ви маєте аркуші з умовами 13 задач. Подивіться на них. Перші чотири задачі пpocтi; для їх розв'язання достатньо прочитати умову, подумати й у відповіді написати iм'я тільки однієї людини, тієї, яка на вашу думку: найвеселіша, найсильніша або найспритніша з тих, про кого йдеться у задачі. Тепер подивіться на задачу 5. У ній використовуються штучні слова, безглузді буквосполучення. Вони замінюють звичайні слова, такі як веселіше, скоріше, сильніше i та. iн. У задачі 6 штучні слова замінюють звичайні імена людей, а у задачі 7 вони замінюють будь-що. Коли ви будете розв'язувати ці шість задач, то можете "про себе" замість безглуздих слів підставляти зрозумілі, звичайні слова. Але у відповідях задач 6 та 7 слід писати безглузде слово, що замінює iм'я людини. Далi йде задача 8. Ця задача "казкова ", бо вона містить незвичайну розповідь про відомих тварин. Цю задачу слід розв'язувати, користуючись тільки тими відомостями про тварин, що даються в умовах задачі. У задачах 9 та 10 у відповіді слід писати єдине iм'я, а в задачі 11 - хто як вважає за правильне: або одне iм'я, або два. У задачі 12 обов'язково писати у відповіді два iмeнi, а в останній задачі - 13 - три iмeнi, навіть якщо одне з імен повторюється».
Скорочений вapiaнт логічних задач
Правильні відповіді:
Оцінювання й інтерпретування результатів Рівні розвитку вміння зрозуміти навчальну задачу: Високий – правильно розв’язано 7 і більше задач Середній – від 4 до 6 Низький – менше ніж 4 Рівні розвитку вміння планувати свої дії: Високий – правильно розв’язано усі 13 задач Середній – не розв’язані останні 2 (тобто 12 та 13) Низький – менше ніж 5 задач Розв’язано тільки задачі 1 та 2 – дитина вміє працювати усно тільки в мінімальному ступені. Розв’язано тільки першу задачу – не вміє планувати власні дії, важко навіть замінити усно дане відношення величин на зворотне, наприклад, відношення «більше» на відношення «менше». Рівні розвитку вміння аналізувати умови задачі: Високий – правильно розв’язано 11 і більше задач, у тому числі задачі з 5-ї по 11-у. Середній – задачі з 5-ї по 11-у розв’язано частково (половина й більше) Низький – задачі з 5-ї по 11-у не розв’язано (дитина не вміє відокремити структуру спільності задачі, її логічні зв’язки). | |
Категорія: МО, семінар-практикум, ТГ | | | |
Переглядів: 7510 | Завантажень: 12 |
Всього коментарів: 0 | |