Нам не подобається , коли критикують нас , але чомусь ми самі критикуємо інших . А чи треба це ? У кожної людини дуже багато своїх недоліків. Чи вправі ми вказувати на недоліки інших людей? Однак іноді критика просто необхідна , щоб розкрити людині очі , направити на «шлях істинний» , допомогти людині .
Наприклад , якщо ваша дитина поводиться погано , то просто необхідно їй роз'яснити , «як треба поводитися» , якщо вона вчиться погано , то теж необхідно провести бесіду , а не сварити її . Керівнику просто необхідно стежити за роботою підлеглих і постійно критикувати. А якщо друг потрапив у погану компанію? А якщо ... Багато буває всяких ситуацій в житті. То як критикувати з розумом ?
1 . Перш , ніж критикувати людину , поставте себе на її місце. Як би ви вчинили в цій ситуації? Подумайте , а навіщо ви хочете покритикувати людину. Може це просто приховане бажання самоствердитися за її рахунок ? А чи треба це робити ?
2 . Якщо критикувати необхідно , тоді вислухайте пояснення , можливо , ви можете помилятися. Дайте людині висловитися. У цей час мовчіть і тримайте себе в руках. Самовладання , мій друже! Якщо висловлюєтеся , то зберігайте рівний тон голосу.
3 . Перш ніж критикувати , похваліть . Це дуже дієвий спосіб і людині потім легше сприймати критику. У даній ситуації людині нарікати на несправедливе , упереджене до себе ставлення немає ніяких підстав - адже вона побачила , що відзначається все - і хороше , і погане. Наприклад , «Ти так добре зробив минуле завдання , просто чудово! А над цим завданням ще треба попрацювати ».
4 . Критикуйте вчинки людини , а не саму людину. Грубою помилкою є те , що критик переходить з критики вчинків людини на особистість : « нероба » , « дурень» , «дурний» , « ледар » , тощо. Кожна людина може погодитися , що вона помилилася , особливо , якщо всі факти проце говорять, але ніхто не погодиться з тим , що вона погана людина . Якщо засуджувати особистість , то людина не сприйме вашої критики і віддалиться від вас , однак , якщо критикувати дії , то можна прийти до взаєморозуміння.
5 . Ніколи не звинувачуйте, спробуйте разом пошукати вирішення , намагайтеся висловлювати свою критику людині без свідків , щоб не принижувати її почуття власної гідності.
Пам'ятайте , що ваша мета - це , щоб людина, якій ви висловлюєте критику , виправивлася і усвідомила свою помилку. Ви замислювалися коли-небудь , чому люди ображаються на критику ? А тому що критик майже завжди зачіпає «я» іншої людини , зачіпає відчуття значущості.
Критикувати легше , ніж прийняти критику на свою адресу. Якщо нас покритикували ні за що , або занадто грубо вказали на недоліки , то ми , природно , ображаємося і дратуємося . Як же правильно сприймати критику ? Марно дратуватися , злитися і ображатися !
Вислухайте уважно критику на свою адресу. Спокійно оціните критику. Якщо вас критикують не справедливо , то зробіть « нульову оцінку». А , якщо ви розумієте , що винні , то краще не виправдовуватися , а визнати свою помилку.
А якщо в душі оселилася образа ? Якщо обвинувачення несправедливе , а захистити ви себе не можете? Подумайте , якщо людина, яка вас образила , зривається на інших , значить , у неї не вистачає душевного комфорту чи здоров'я. Вона образилав вас , значить , у неї теж в житті щось не в порядку. А ви уявіть її щасливою , усміхненою , що дивиться на вас. Хіба можна злитися на таку людину ! Образа пройде і стане легше не тільки вам , але і кривднику - на енергетичному рівні.
Будьте щасливі! Поменше критикуйте і ображайтеся ! Сприймайте критику з легкістю! І життя стане веселіше і прекрасніше! Бажаю успіху, дорогий читачу!
Джерело: http://shkolazhizni.ru/ |