menu

Професійна компетентність педагога

Психолого-комунікативна компетентність педагогавключає здатність:

• стимулювати пізнавальні інтереси учнів;

• здійснювати мотивацію діяльності;

• формувати позитивне ставлення учнів до навчання взагалі та вивчення певного предмету зокрема;

• актуалізувати знання і життєвий досвід учнів;

• виявляти здатність до емпатії;

• доброзичливо ставитись до учнів із врахуванням їх потреб;

• створювати позитивний психологічний клімат під час навчально-виховного процесу.

Педагогічна компетентність педагога:

Предметна компетентність педагога (визначається як теоретична і практична готовність до викладання предмету):

• працювати з різними джерелами інформації;

• отримувати необхідну інформацію, аналізувати, синтезувати, узагальнювати та використовувати її в практичній діяльності;

• подавати навчальний матеріал у достатньому обсязі, науково обґрунтовано, послідовно і логічно.

 

Дидактична компетентність педагога:

• визначати цілі навчального заняття  та всього навчального курсу;

• будувати навчальний процес жваво, емоційно, цікаво;

• відбирати зміст і відповідне обладнання для проведення навчального заняття;

• викладати навчальний матеріал доступно, чітко, виразно, переконливо;

• розробляти дидактичний матеріал для навчального заняття.

 

Методична компетентність педагога (виявляється у поінформованості з проблем інновацій у галузі освіти, використанні різноманітних освітніх технологій і засобів навчання, способах організації роботи студентів на занятті):

• визначати мету та завдання навчального заняття;

• використовувати схеми аналізу різних навчальних занять;

• правильно обирати прийоми та методи для реалізації поставлених навчальних завдань;

• організовувати навчальний процес як педагогічну взаємодію;

• визначати провідні знання, уміння та навички, які необхідно сформувати в учнів під час уроку;

• використовувати наочні засоби навчання;

• використовувати інноваційні освітні методики і технології.

Управлінська компетентність педагога (визначається як здатність планувати, організовувати й контролювати навчально-виховний процес та власну професійну діяльність для досягнення прогнозованого результату):

• конкретизувати цілі навчання і виховання;

• визначати способи поетапної реалізації цілей навчання і виховання;

• оцінювати рівень навчальних досягнень учнів з усіх видів діяльності;

• використовувати різні види і методи контролю;

• керувати фронтальною, груповою та індивідуальною роботою учнів;

• організовувати самостійну роботу учнів;

• визначати педагогічні задачі відповідно до предмету.

 

Проективна компетентність педагога (полягає у здатності передбачати наслідки фахової та особистісної діяльності):

• передбачати результати навчально-виховного процесу;

• планувати результати, які необхідно досягти учням після виконання завдань із певних видів діяльності;

• розробляти навчальні плани і програми з предмету;

• розробляти плани-конспекти уроків та виховних занять;

• проектувати зміст навчання з предмету;

• проектувати навчальний процес;

• проектувати діяльність учнів на уроці;

• проектувати і прогнозувати власну педагогічну діяльність.

 

Рефлексивна компетентність педагога (полягає у здатності аналізувати результати своєї діяльності та спрямовувати свої зусилля на її перетворення, вдосконалення тощо):

• оцінювати результати навчально-виховної роботи;

• коригувати процес навчання за кінцевими результатами;

• аналізувати педагогічні ситуації

Категорія: Час для роздумів | Додав: РІТА (30.01.2017)
Переглядів: 1165
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]