Психолого-комунікативна компетентність педагогавключає здатність: • стимулювати пізнавальні інтереси учнів; • здійснювати мотивацію діяльності; • формувати позитивне ставлення учнів до навчання взагалі та вивчення певного предмету зокрема; • актуалізувати знання і життєвий досвід учнів; • виявляти здатність до емпатії; • доброзичливо ставитись до учнів із врахуванням їх потреб; • створювати позитивний психологічний клімат під час навчально-виховного процесу. Педагогічна компетентність педагога: Предметна компетентність педагога (визначається як теоретична і практична готовність до викладання предмету): • працювати з різними джерелами інформації; • отримувати необхідну інформацію, аналізувати, синтезувати, узагальнювати та використовувати її в практичній діяльності; • подавати навчальний матеріал у достатньому обсязі, науково обґрунтовано, послідовно і логічно.
Дидактична компетентність педагога: • визначати цілі навчального заняття та всього навчального курсу; • будувати навчальний процес жваво, емоційно, цікаво; • відбирати зміст і відповідне обладнання для проведення навчального заняття; • викладати навчальний матеріал доступно, чітко, виразно, переконливо; • розробляти дидактичний матеріал для навчального заняття.
Методична компетентність педагога (виявляється у поінформованості з проблем інновацій у галузі освіти, використанні різноманітних освітніх технологій і засобів навчання, способах організації роботи студентів на занятті): • визначати мету та завдання навчального заняття; • використовувати схеми аналізу різних навчальних занять; • правильно обирати прийоми та методи для реалізації поставлених навчальних завдань; • організовувати навчальний процес як педагогічну взаємодію; • визначати провідні знання, уміння та навички, які необхідно сформувати в учнів під час уроку; • використовувати наочні засоби навчання; • використовувати інноваційні освітні методики і технології. Управлінська компетентність педагога (визначається як здатність планувати, організовувати й контролювати навчально-виховний процес та власну професійну діяльність для досягнення прогнозованого результату): • конкретизувати цілі навчання і виховання; • визначати способи поетапної реалізації цілей навчання і виховання; • оцінювати рівень навчальних досягнень учнів з усіх видів діяльності; • використовувати різні види і методи контролю; • керувати фронтальною, груповою та індивідуальною роботою учнів; • організовувати самостійну роботу учнів; • визначати педагогічні задачі відповідно до предмету.
Проективна компетентність педагога (полягає у здатності передбачати наслідки фахової та особистісної діяльності): • передбачати результати навчально-виховного процесу; • планувати результати, які необхідно досягти учням після виконання завдань із певних видів діяльності; • розробляти навчальні плани і програми з предмету; • розробляти плани-конспекти уроків та виховних занять; • проектувати зміст навчання з предмету; • проектувати навчальний процес; • проектувати діяльність учнів на уроці; • проектувати і прогнозувати власну педагогічну діяльність.
Рефлексивна компетентність педагога (полягає у здатності аналізувати результати своєї діяльності та спрямовувати свої зусилля на її перетворення, вдосконалення тощо): • оцінювати результати навчально-виховної роботи; • коригувати процес навчання за кінцевими результатами; • аналізувати педагогічні ситуації | |
Категорія: Час для роздумів | Додав: РІТА (30.01.2017) | |
Переглядів: 1165 |
Всього коментарів: 0 | |