menu

Розчарування знижує мотивацію дитини


Якщо учень не може виконати якесь завдан­ня або робить у ньому помилку, у його організмі відбувається зниження рівня дофа­мина.

Мозок випробовує розчарування: він вирішився зробити дію й чекав гарних результатів. Тому що очікування не виправдовується, винагороди за цю працю мозок не одержує. На організм це діє як покарання.

Якщо, приміром , дитина дві години підряд займається перекладом з латині, шукає кожне сло­во в словнику, ламає голову над текстом, і в результаті одержує речення на шести рядках з книги "Записки про Гальську війну", дитина вважає, що ця робота коштувала прикладених зу­силь.

Однак викладач латині, за велику кількість лек­сичних і граматичних помилок ставить йому "трійку". Обсяг хімічних процесів, що відбуваються в головному мозку школяра за раху­нок роботи дофаміну, починає скорочуватися. Че­рез падіння рівня дофаміна дитина почуває себе покараною.

Якщо такі розчарування в дитини відбуваються часто, його мотивація до навчання по даному пред­мету знижується. У такому випадку їй потрібна підтримка, інакше вона втратить шанс поліпшити свою успішність по даному предмету.

Коли під час навчання ми відчуваємо відчуття щастя?

Коли щось виходить краще, чим ми очікували. Найкраще вчаться ті, хто в ході навчання застосовує невеликі зусилля й потім з успіхом при­ходять до своєї мети. Дофамін є гарним змащенням для транспортування інформації з короткочасної в довгочасну пам'ять.

Якби учень за свій переклад з латині одержав "п'ять", він відчув би виплеск дофаміну, та нові слова й граматичні конструкції краще б засвоїлися в його мозку. Успіх мотивує й дозволяє краще зберігати вивчений матеріал.

"Похвала дає набагато більш сильну мотивацію, чим осудження", - визнавав навіть строгий німецький філософ Ницше.

Джерело: http://www.dytyna.info/
Категорія: Час для роздумів | Додав: РІТА (31.03.2012)
Переглядів: 753 | Теги: навчання, мотивація, виховання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]