menu

Як критикувати з розумом і правильно сприймати критику?
Нам не подобається, коли критикують нас, але чомусь ми самі критикуємо інших. А чи треба це? У кожної людини дуже багато своїх недоліків. Чи вправі ми вказувати на недоліки інших людей? Однак іноді критика просто необхідна, щоб розкрити людині очі, направити на «шлях істинний», допомогти людині.

Наприклад, якщо ваша дитина поводиться погано, то просто необхідно їй роз'яснити, «як треба себе вести», якщо вона вчиться погано, то теж необхідно провести бесіду, а не лаяти її. Керівнику просто необхідно стежити за роботою підлеглих і постійно критикувати. А якщо один потрапив у погану компанію? А якщо ... Багато буває всяких ситуацій у житті. Як же критикувати з розумом?

1. Перш, ніж критикувати людину, поставте себе на її місце. Як би ви вчинили в цій ситуації? Подумайте, а навіщо ви хочете покритикувати людину. Може це просто приховане бажання самоствердитися за її рахунок? А чи треба це робити?

2. Якщо критикувати необхідно, тоді вислухайте пояснення, можливо, ви можете помилятися. Дайте людині висловитися. В цей час мовчите і тримайте себе в руках. Самовладання, мій друг! Якщо висловлюєтеся, то зберігайте рівний тон голосу, тримайте себе в руках.

3. Перш ніж критикувати, похваліть. Це дуже дієвий спосіб і людині потім легше сприймати критику. У даній ситуації людині нарікати на несправедливе, упереджене до себе ставлення немає ніяких підстав - адже вона побачила, що відзначається все - і хороше, і погане. Наприклад, «Ти так добре зробив минуле завдання, просто чудово! А ось в цьому завданні є кілька помилок ».

4. Критикуйте вчинки людини, а не саму людинуи. Грубою помилкою є те, що критикуючий переходить з критики вчинків людини на особистість: «нероба», «дурень», «дурний», «ледар» і т.д. Кожна людина може погодитися, що він помилився, особливо, якщо всі факти наявності, але ніхто не погодиться з тим, що він погана людина. Якщо засуджувати особистість, то людина не сприйме вашої критики і віддалиться від вас, однак, якщо критикувати дії, то можна прийти до взаєморозуміння.

5. Ніколи не звинувачуйте людину, спробуйте разом пошукати рішення, намагайтеся висловлювати свою критику людині без свідків, щоб не принижувати її почуття власної гідності.

Пам'ятайте, що ваша мета - це, щоб людина, якій ви висловлюєте критику, виправилася і усвідомила свою помилку. Ви замислювалися коли-небудь, чому люди ображаються на критику? А тому що критикуючий майже завжди зачіпає «я» іншої людини, зачіпає почуття значимості.

Критикувати легше, ніж прийняти критику на свою адресу. Якщо нас покритикували ні за що, або занадто грубо вказали на недоліки, то ми, природно, ображаємося і дратуємося. А як слід правильно сприймати критику? Марно дратуватися, злитися і ображатися!

Вислухайте уважно критику на свою адресу. Спокійно оцініть критику. Якщо вас критикують несправедливо, то зробіть «нульову оцінку»  А, якщо ви розумієте, що винні, то краще не виправдовуватися, а визнати свою помилку. Наприклад, я говорю в таких ситуаціях сказати: «Винна, винна, виправлюся».

 
А якщо в душі оселилася образа? Якщо обвинувачення несправедливе, а захистити ви себе не можете? Подумайте, якщо людина, яка вас образила, зривається на інших, значить, у неї не вистачає душевного комфорту чи здоров'я. Вона образила вас, значить, у неї теж в житті щось не в порядку. А ви уявіть її щасливою, вона посміхається, дивиться на вас. Хіба можна сердитися на таку людину! Образа пройде і стане легше не тільки вам, але і їй - на енергетичному рівні.

Будьте щасливі! Поменше критикуйте і ображайтеся! Сприймайте критику з легкістю! І життя стане веселіше і прекрасніше! Бажаю удачі!


Джерело: http://shkolazhizni.ru/archive/0/n-1004/
Категорія: Поради психолога | Додав: РІТА (20.07.2012)
Переглядів: 3920 | Теги: психологія стосунків, критика, поради психолога
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]