Хочете глибше пізнати людину? Вчіться правильно ставити питання
Найчастіше діалоги будуються за схемою: - Як у тебе справи? - Нормально. - Що робив (а)? - Та так, нічого. Ось і поговорили ... Не варто сердитися і дивуватися. Яке питання, така і відповідь, а питання з серії «як справи?» І «що робив?» Давно вже стали символом поверхневого спілкування. Звичайно, іноді нам тільки того й треба - проявити формальний інтерес, для годиться, а довгі розповіді про те, що відбувається насправді, зовсім не потрібні. Але якщо це не ваш випадок, якщо ви щиро хочете бути в курсі життя подруги, чоловіка або дитини, розуміти, що відбувається в його (її) внутрішньому світі, яким же чином це дізнатися? Звичайно, задаючи питання, але не прості, а відкриті. По-перше, врахуємо особливості темпераменту людини. Якщо ви пам'ятаєте, люди поділяються на інтраверт і екстравертів, або - емоційно відкритих і замкнених. Звичайно, в чистому вигляді вони зустрічаються нечасто, але переважаючі тенденції помітні неозброєним поглядом. Закрита людина не поспішає розповідати, що в неї було в школі або на роботі. Її внутрішнє життя і таке активне, у неї немає особливої отреби ділитися своїми переживаннями. Плюс до цього вона, найчастіше, не дуже гарний оповідач і боїться, що її неправильно зрозуміють або, на додачу до всього, посміються. Але згодом виявляється, що ми дуже мало знаємо про внутрішнє життя цієї людини, і довірчі відносини не складаються. Екстраверт, начебто, яскраво і емоційно буде вам розповідати про зовнішні події, але ви практично нічого не дізнаєтеся про його внутрішньому сприйнятті ситуації. В результаті ці прекрасні оповідачі також залишаються прихованими за кордоном поверхневих уявлень про них. Саме тому важливо не потрапляти на вудку показної активної розмови і навчитися задавати відкриті питання. У практиці їх формулювання є такі правила: на них не можна відповісти однозначно - тільки «так» чи «ні»; питання повинні бути конкретними: якщо не хочете отримувати загальних відповідей - не задавайте загальних питань; не треба перетворювати бесіду в допит чи анкетування, саме ваша зацікавленість і ненав'язливість відкривають людини. Приблизно так можна побудувати розмову з дитиною, яка прийшла зі школи: 1. Що для тебе було сьогодні найприємнішим? Чому? 2. Які уроки для тебе були найцікавішими? А чому? Що ти дізнався на цьому уроці? 3. Який урок був найважчим? Що було складно зрозуміти, зробити? Чим я можу тобі допомогти? 4. З ким ти сьогодні найбільше спілкувався? Чим він тобі цікавий? Що ви робили разом? 5. Що ще важливого для тебе сталося сьогодні? І т.д. Таким чином, з кожного такого питання може вийти ціла бесіда, і ви завжди будете в курсі того, що відбувається з дитиною. Більш того, не вчитель чи вихователь будуть розповідати вам на зборах про те, що відбувається в класі, а ви самі, причому зсередини, будете знати про події і зможете при необхідності захистити своє чадо. Часто це буває необхідно. Подібним чином ви можете скласти список питань для свого чоловіка або будь-якого іншого співрозмовника, в залежності від того, чим він займається, захоплюється, цікавиться. Як і всякий навик, вміння ставити запитання напрацьовується, тому дуже корисно заздалегідь поміркувати, які питання можна задавати, а не судорожно думати про це під час бесіди. Зверніть увагу, саме так чинять журналісти, які приходять на інтерв'ю до незнайомої людини з заготовками питань. Ну і, природно, розповідайте про себе, про свої почуття і сприйнятті подій дня - тоді ваші відносини будуть глибокими, довірчими і щирими. Джерело: http://shkolazhizni.ru/ | |
Категорія: Поради психолога | Додав: РІТА (16.04.2012) | |
Переглядів: 1244 | |
Всього коментарів: 0 | |